plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۷:۲۸
کد مطلب : ۱۱۶۶۳

شتاب دوباره همه‌گیری کووید 19 در اروپا

در میان کشورهای اروپای غربی، ایتالیا، فرانسه و اسپانیا در دو روز گذشته شاهد افزایش مجدد تعداد ابتلای به ویروس کرونا بوده‌اند.
شتاب دوباره همه‌گیری کووید 19 در اروپا
به گزارش ایصال نیوز، ژان کاستکس، نخست وزیر فرانسه روز پنجشنبه در آستانه بازگشایی مدارس و موسسات آموزشی به تشریح وضعیت شیوع ویروس کرونا و همه‌گیری بیماری کووید-۱۹ در این کشور پرداخت و با نگران‌کننده توصیف کردن افزایش موارد ابتلا به بیماری در کشورش از شهروندان خواست خود را برای زندگی با ویروس آماده کنند.

نخست وزیر فرانسه که به همراه الیویه وران، وزیر بهداشت این کشور و ژان میشل بلانکه، وزیر آموزش ملی در نشستی خبری رو در روی خبرنگاران قرار گرفته بود تایید کرد که ۲۱ شهرستان فرانسه از این پس از حیث آلودگی به ویروس به عنوان منطقه قرمز محسوب می‌شود.

بدین ترتیب ۱۹ شهرستان دیگر به دو شهرستان «ایل دو فرانس» به مرکزیت پاریس و «بوش دو رن» به مرکزیت مارسی که قبلا در وضعیت قرمز قرار گرفته بودند اضافه می‌شود.

*ماسک زدن در پایتخت اجباری می‌شود

به گفته نخست وزیر فرانسه، زدن ماسک در کلیه مناطق شهر پاریس، پایتخت این کشور، مجددا از صبح امروز جمعه بیست و هشتم اوت اجباری خواهد بود.

این در حالی است که دولت فرانسه پیش‌تر بر استفاده از ماسک در محله‌های پر ازدحام برخی شهرهای این کشور از جمله پاریس، مارسی، تولوز و بوردو تاکید کرده بود.

با افزایش محسوس موارد ابتلا به ویروس و گسترش همه‌گیری بیماری کووید، مسئولان شهر مارسی نیز روز چهارشنبه از اجباری شدن زدن ماسک در کلیه مناطق شهری خبر داده و اعلام کردند که بارها و رستوران‌ها در این شهر و کل شهرستان «بوش دو رون» از ساعت ۲۳ به بعد بسته خواهند بود؛ دستور العملی که دولت اجرای آنرا برای پاریس منتفی ندانسته است.

بر اساس دستور‌العمل صادر شده از سوی دولت فرانسه همچنین زدن ماسک در کلیه مکان‌های سر بسته که در آن چند نفر جمع شده باشند، اجباری خواهد بود.

*جهش دوباره مبتلایان در ایتالیا

وزارت بهداشت ایتالیا روز چهارشنبه از ثبت ابتلای هزار و ۳۶۷ نفر به بیماری کووید۱۹ خبر داد که بالاترین شمار دچارشدگان روزانه به این بیماری در این کشور طی بیش از ۳ ماه گذشته محسوب می‌شود.

البته در میان کشورهای اروپای غربی، فرانسه و اسپانیا در دو روز گذشته شاهد بیشترین تعداد ابتلای جدید به ویروس کرونا بوده‌اند. 

اسپانیا نیز روز دوشنبه ابتلای دو هزار و ۸۰ نفر را تایید کرد ولی شمار جانباختگان ناشی شیوع کرونا، همچنان در میان کشورهای اروپایی پایین‌تر از کشورهای آمریکا، آفریقا و آسیا است.

همچنین پس از رومانی و اسپانیا که طی ۲۴ ساعت گذشته از ثبت مرگ به ترتیب ۵۸ و ۵۲ بیمار خبر داده‌اند، تعداد فوت شدگان این بیماری در سایر کشورهای اروپایی کمتر از ۲۵ تن بوده است.

آمریکا، برزیل و هند همچنان روزانه بیش از هزار مرگ ناشی از بیماری کرونا را گزارش‌ می‌کنند ولی بالاترین تعداد جانباختگان این بیماری در میان کشورهای اروپایی در روسیه ثبت شده که طی دو روز گذشته ۱۲۰ و ۱۱۵ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : یورونیوز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما