plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۷
کد مطلب : ۱۹۲۵۹

اتهام‌ تکراری انگلیس به ایران؛ ادامه فشار بر تهران در پروند زاغری

وزیر امور خارجه انگلیس در واکنش به خبر درباره حکم دادگاه تجدیدنظر تهران مبنی بر یک سال حبس تعزیری و ممنوعیت خروج نازنین زاغری که به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی متهم است مدعی شد که به فشار روی ایران در این زمینه ادامه می‌دهد.
اتهام‌ تکراری انگلیس به ایران؛ ادامه فشار بر تهران در پروند زاغری
به گزاریش ایصال نیوز، لیز تراس دیروز شنبه با صدور بیانیه‌ای که در تارنمای وزارت امور خارجه انگلیس منتشر شد، بدون در نظر گرفتن تابعیت اصلی نازنین زاغری وزیر خارجه انگلیس به عنوان تبعه ایران ادعا کرد که تصمیم دادگاه «برای بستن اتهامات بی‌اساس علیه نازنین زاغری-رتکلیف، ادامه تکان‌دهنده آزمون بی‌رحمانه‌ای است که او تحمل می‌کند.»

گفتنی است که طبق قانون جمهوری اسلامی، ایرانیان فارغ از محل اقامت، تابعیت را حفظ کرده و هرگونه تابعیت خارجی کان‌لم‌یکن تلقی می‌شود.

وزیر امور خارجه انگلیس در اظهار نظری مداخله‌جویانه مدعی شد؛ ایران به جای تهدید برای بازگرداندن نازنین به زندان باید او را برای همیشه آزاد کند تا بتواند به خانه‌اش برگردد.

تراس خارج از عرف دیپلماتیک افزود: ما تمام اقداماتی را که می‌توانیم برای بازگرداندن نازنین به خانه انجام و به فشار روی ایران در این زمینه ادامه می‌دهیم.

دیروز رسانه‌ها از حکم شعبه ۵۴ دادگاه تجدیدنظر تهران، درباره یک سال حبس تعزیری و ممنوعیت خروج زاغری از ایران خبر دادند.

زاغری تبعه ایرانی ــ انگلیسی است که ۱۵ فروردین سال ۱۳۹۵ توسط نیروهای سازمان اطلاعات سپاه کرمان در فرودگاه امام خمینی(ره) دستگیر و به کرمان منتقل شد.

انتهای پیام/*
۰
مرجع : العالم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما