plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۱
کد مطلب : ۱۴۹۰۸

برگزاری تجمعات اعتراضی بازنشستگان تامین اجتماعی

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری در میان بازنشستگان گفت: امروز مصادف با قیام مردم تبریز است و ما همراهی خود را با انقلاب اسلامی و رهبری اعلام می‌کنیم. تاکنون شش تجمع اعتراض‌آمیز داشته‌ایم. وضعیت معیشتی طبقه کارگر ناعادلانه است.
برگزاری تجمعات اعتراضی بازنشستگان  تامین اجتماعی
به گزارش ایصال نیوز، روزنامه کار و کارگر نوشت: روز گذشته شهرهای مختلف ایران، شاهد تجمع گسترده بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی در اعتراض به وضعیت ناگوار معیشتی آنها بود.

در همین زمینه تجمع اعتراضی بازنشستگان تامین اجتماعی شهر تهران صبح روز چهارشنبه (۲۹ بهمن ‌ماه) با حضور صدها بازنشسته این سازمان مقابل مجلس برگزار شد.

بازنشستگان در این تجمع اعتراضی نسبت به نحوه همسان‌سازی، پایین بودن دریافتی خود و عدم انگیزه دولت برای پرداخت بدهی خود به سازمان تامین اجتماعی اعتراض کردند.

حسن صادقی در میان بازنشستگان گفت: امروز مصادف با قیام مردم تبریز است و ما همراهی خود را با انقلاب اسلامی و رهبری اعلام می‌کنیم. تاکنون شش تجمع اعتراض‌آمیز داشته‌ایم که دو تجمع حضوری و چهار مورد آن مجازی بوده است.

رئیس اتحادیه جامعه پیشکسوتان ادامه داد: وضعیت معیشتی طبقه کارگر ناعادلانه است و همسان‌سازی که در حال اجراست به دور از انصاف قلمداد می‌شود.

همسان‌سازی در مشاغل سخت‌و زیان‌آور براساس سی سی‌ام حساب می‌شد اما در حال حاضر بر مبنای چهار سی‌ام محاسبه شده است. ما همچنین نسبت به اختلاف مستمری‌بگیران تامین اجتماعی با دریافتی بازنشستگان لشکری و کشوری معترض هستیم و این اختلاف فاحش را ناعادلانه می‌دانیم.

وی ادامه داد: تبعیض در نظام ما وجود دارد، این در حالی‌ست که رهبری انقلاب مخالف تبعیض است و این قوانین ظالمانه باید اصلاح شود. مجلس هم باید به این موضوع ورود کند. امروز شرایط به گونه‌ای است که کارگران به خیابان می‌آیند و رسانه‌های معاند با موج‌سواری بر احساسات آنها بازنشستگان را مخالف نظام نشان می‌دهند.

صادقی افزود: دین اسلام مخالف تبعیض است و مقام رهبری نیز همواره بر روا نداشتن تبعیض تاکید کرده‌اند پس چرا برخی از مسئولان با تصمیمات خود سر عناد با فرمایشات رهبری را در پیش گرفته‌اند و در جهت از بین بردن نظام گام برمی‌دارند؟

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری با اشاره به بدهی‌های دولت به سازمان تامین اجتماعی گفت: دولت باید بدهی خود را به نهاد تامین اجتماعی پرداخت کند تا این سازمان از ورشکستگی خارج شود. وضعیت سازمان به گونه‌ای است که واجب‌‌الخمس و واجب‌الزکات شده است. دولت ۴۴ هزار میلیارد تومان در سال جاری به صندوق تامین اجتماعی بدهکار است، در این شرایط چگونه بگوییم که ظلم در کشور وجود ندارد. مجلس به موضوع بدهی دولت به تامین اجتماعی ورود کند.

صادقی توضیح داد: ما به استناد اصل ۲۹ قانون اساسی، بر حمایت این سازمان از کارگران و بازنشستگان تاکید می‌کنیم. وی افزود: من چگونه به شما مجلسیان بگویم باید بر مبنای تعالیم و دستورات رهبر انقلاب عمل کنید و به فکر فقرا باشید.

او با اشاره به تجمع قبلی کارگران و وعده‌های نوبخت در خصوص اجرای متناسب‌سازی دریافتی مستمری‌بگیران گفت: اگر آقای نوبخت راست می‌گوید باید به وعده خود عمل کند و مبلغ ۹۰هزار میلیارد تومان برای ما تخصیص دهد. نکته دیگر افزایش دستمزد در سال آتی است. ما افزایش دستمزد را بر مبنای مواد ۹۶ و ۴۱ قانون کار بیان می‌کنیم و ناچار هستیم که بگوییم کارگران حداقلی‌بگیر توانایی تامین تنها ۳۷درصد از معیشت خود را دارند.

وی با اشاره به فروش سهام شرکت شستا توضیح داد: معتقدیم بخشی از سهام شستا باید به صورت رایگان در اختیار بازنشستگان قرار گیرد تا به وسیله سود آن، هزینه‌های زندگی خود را تامین کنند.

اکبر قربانی نیز در بخشی از این تجمع گفت:‌ عدالت مهمترین خواسته ماست و ما به دنبال حق خود هستیم. امروز در اینجا جمع شده‌ایم تا بگوییم بازنشستگان با مشکلات بسیاری روبه‌رو هستند و از حداقل‌ها برخوردار نیستند. ما می‌خواهیم جلوی بی‌عدالتی را بگیریم و چرخ اشتغال را در کشور به حرکت دربیاوریم.

انتهای پیام/*
 
۱
مرجع : کار و کارگر
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما