plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۰
کد مطلب : ۸۲۷۵

کرونای من از تو ...گرمی تو از من!  

شهرام شهیدی*
مقامات بهتر است از همین حالا از کاهش سفرهای برون‌شهری در نوروز امسال بهترین استفاده را کرده و اعلام کنند «میزان مرگ‌ومیر جاده‌ای در نوروز امسال ٨٠‌درصد نسبت به نوروز قبل کاهش داشته است.» این دستاورد برای یک‌سال آینده سوژه تبلیغاتی خوبی است.
کرونای من از تو ...گرمی تو از من!  
امشب شبی است که برخی مقامات ایران بالاخره بعد از یک ماه مشکل با ویروس کرونا از نامبرده رضایت دارند. چون همه‎ این سال‌ها سعی کردند به مردم بقبولانند که چهارشنبه‌سوری بی‌چهارشنبه سوری. اما نشد که نشد. ولی امسال کرونا کاری کرد که مردم به مقامات بگویند بی‌خیال بابا. ما از خانه بیرون بیا نیستیم. کاری که در این همه‌ سال نتوانستند در انجامش موفق‌باشند، یک ویروس ریزه پیزه انجامش داد.

و البته حالا که در خانه می‎مانید، بالاغیرتا در خانه آتش به پا نکنید‌ها. بگذارید آتش‌نشان‌های عزیز ما هم در این روزهای کرونایی به زحمت نیفتند و به خاطر خاموش‌کردن آتش شما خدای ناکرده مثل برخی مقامات کرونایی شوند.

به نظرم اگر احیانا حیاط مستقلی داشتید و به صورت انفرادی هوس کردید آتشی روشن کنید که از روی آن بپرید، بهتر است به جای «زردی من از تو، سرخی تو از من» بخوانید «کرونای من از تو، گرمای تو از من».

و حالا که کمپین‌های مختلفی راه افتاده تا به افرادی که مشاغل‌شان در این شب‌های پیش از شروع ‌سال نو از بحران کرونا ضرر کرده و آسیب‌دیده کمک کنند، بهتر است در فهرست خود کمک به دزدان گرامی و عزیز را هم بگنجانیم، چون این عزیزان هم از ترس کرونا جرأت ندارند بروند دزدی، هم به علت اجرای قرنطینه‎ مردمی و هشتگ «در خانه می‌مانیم»  خانه‌ها خالی نیست تا دزدان عزیز تشریف‌فرما شوند. این عزیزان هم زندگی دارند. خرج دارند.

خبر مرگ عزیزان هم‌وطن ما به هر علتی که باشد، سوزناک و مایه تأسف است. این روزها ویروس کرونا باعث شده بیش از پیش با واژه مرگ روبه‌رو شویم. ضمن آرزوی شکیبایی برای بازماندگان عزیزان درگذشته و تسلیت به آنان لازم است به برخی مقامات عزیز یادآور ‎شوم مبادا داستان ویروس از هدف اصلی دورشان کند و یادشان برود از فرصت پیش‌آمده به خوبی استفاده کنند. منظورم چیست؟

اینکه مقامات بهتر است از همین حالا از کاهش سفرهای برون‌شهری در نوروز امسال بهترین استفاده را کرده و اعلام کنند «میزان مرگ‌ومیر جاده‌ای در نوروز امسال ٨٠‌درصد نسبت به نوروز قبل کاهش داشته است.» این دستاورد برای یک‌سال آینده سوژه تبلیغاتی خوبی است.

و ویروس کرونا نشان داد اتحادیه اروپا و شنگن یعنی کشک. وقتی کشورهای عضو شنگن در اتحادیه اروپا به دلیل جلوگیری از شیوع ویروس کرونا مرزهایشان را روی همسایگان‌شان بستند، شما جز کشک به چیز دیگری فکر می‎کنید؟ مگر اینها کشور واحد اروپایی نبودند؟

و جهان نشان داد چالش «پیدا کردن تپه‌های ناشناخته» می‌تواند بهترین چالش‌ سال آینده باشد. هرچند موضوع نایاب‌شدن دستمال توالت نشان داد در جهان هم به موضوع تپه‎های کشف‌نشده اهمیت زیادی می‌دهند و خلاصه تپه نقش مهمی در اهداف سیاسی و اقتصادی جهان دارد.

*طـــنــزنـویــس

انتهای پیام/*
۱
مرجع : شهروند
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما