plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۷
کد مطلب : ۹۹۶
استاندار مرکزی در نشست شورای اداری استان مطرح كرد:

راهبرد رونق توليد و گام دوم انقلاب سرلوحه كار مديران باشد

استان مرکزی در سال 97 صادرات يك ميليارد و 13 ميليون دلاری را به ثبت رسانده است
آقازاده در نخستین نشست شورای اداری استان در سال‌ جاری گفت: برنامه ریزی و تلاش برای تحقق شعار سال و بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی سرلوحه کار مدیران استان در سال 98 باشد.
راهبرد رونق توليد و گام دوم انقلاب سرلوحه كار مديران باشد
به گزارش ایصال نیوز از استانداری مرکزی، آقازاده اظهار کرد: یک میلیارد و 13 میلیون دلار انواع کالا سال گذشته از این استان به 86 کشور جهان صادر شده است که این میزان صادرات یک رکورد بی سابقه در سابقه اقتصادی استان محسوب می شود.
استاندار مرکزی گفت:  صادرات کالا از این استان سال  97 نسبت به سال 95 از نظر ارزشی حدود 45 تا 50 درصد افزایش یافته است.
وی ادامه داد: افزایشی صادرات کالا از استان مرکزی با تلاش و کوشش تولیدکنندگان، صنعتگران، صادرکنندگان و مسئولان استان انجام و افزایش صادرات این محصولات مقش مهمی در رونق تولید محصولات داخلی، اشتغال زایی و افزایش درآمد اقتصادی استان و کشور به همراه دارد.
استاندار مرکزی افزایش صادرات را کلید رونق تولید در واحدهای تولیدی و صنعتی استان دانست و گفت: نیاز است مسئولان و صنعتگران استان با برنامه ریزی دقیق زمینه افزایش صادرات محصولات داخلی و تحقق شعار امسال را فراهم کنند.
آقازاده یاد آور شد: استان مرکزی در 2 ماه پایانی سال گذشته بدون مشکلات کارگری پشت سر گذاشته و تمامی حقوق و مطالبات کارکنان واحدهای تولیدی بزرگ از جمله هپکو، آذرآب، ماشین سازی و آلومینیوم سازی اراک پرداخت شده است.
وی ادامه داد: با تلاش و کوشش دستگاه های اقتصادی استان مرکزی سال گذشته تمامی هزینه های اعتبارات جاری ادارات پرداخت شده است.
استاندار مرکزی خاطر نشان کرد: شاخصه های امنیتی و جرائم شاخص کشوری و مشکلات کارگری در این استان سال گذشته روند کاهشی داشته است.
آقازاده افزود: استان مرکزی در دی ماه سال گذشته بر اساس آمار و اطلاعات وزارت اطلاعات رتبه سی ام کشور را به جهت تجمعات و مسائل کارگری در بین استان های کشور داشته که این مهم نشان از روان بودن چرخ اقتصاد در استان بوده است.
وی با یادآوری فرمایشات مقام معظم رهبری در آغاز گام دوم انقلاب ادامه داد: امسال برای عملیاتی شدن و تبیین فرمایشات و منویات مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب نیاز است کارگروهی تشکیل و پیگیری و ارایه راهکارها برای تحقق این مهم در دستور کار این کارگروه قرار گیرد.
استاندار مرکزی خاطر نشان کرد: نیاز است در این کارگروه بهره گیری از ظرفیت های واحدهای تحقیقاتی و جوانان که نقش مهمی در تحقق این منشور برعهده دارند بهره گیری شود.
وی با یادآوری تشکیل ستاد تنظیم بازار در هفته های پایانی سال گذشته گفت: تلاش شد با برگزاری این نشست ها از گران فروشی در استان مرکزی جلوگیری شده و با تامین کالاهای مورد نیاز مردم در نوروز آرامش در بازار کالاهای اساسی حکمفرما شود.
استاندار مرکزی یاد آور شد: این استان با وجود قرارگیری در کانون بارش ها و دریافت 100 میلیمتر بارندگی در 24 ساعت با تلاش مسئولان و مردم کمترین خسارت را در بخش های زیربنایی و مسکونی داشته است.
آقازاده ادامه داد: 14 میلیون و 500 هزار تردد نوروز امسال در جاده های استان مرکزی انجام شد که بیشتر این ترددها در جاده اراک - سلفچگان بوده است.
وی افزود: با تلاش مسئولان استان مرکزی با وجود بارندگی های بسیار از مسدود شدن این جاده که از جمله جاده های اصلی استان محسوب می شود، جلوگیری شد.
استاندار مرکزی با یادآوری خسارت های سیل در استان لرستان و خوزستان افزود: نخستین محموله کمک های مردمی این استان به مناطق سیل زده استان خوزستان امروز ارسال و تلاش می شود تا پایان هفته محموله دوم نیز ارسال شود.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی نیز در این نشست گفت: با توجه به برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی در اسفندماه امسال نیاز است زمینه حضور حداکثری مردم در این انتخابات مورد توجه ویژه دستگاه های اجرایی استان قرار گیرد.
«بهروز اکرمی » شفافیت و قانونمندی را از شاخصه های مهم برگزاری انتخابات در کشور عنوان کرد و افزود: نیاز است با برگزاری انتخاباتی قانونمند و شفاف زمینه حضور حداکثری مردم فراهم شود.
وی خاطر نشان کرد: شورای اجتماعی کشور سال گذشته تشکیل و برنامه هایی برای افزایش نشاط اجتماعی در سال جاری به تصویب رسیده و اجرای این مصوبات در استان مرکزی باید در دستور کار مسئولان استانی قرار گیرد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی با یادآوری نامگذاری امسال به عنوان سال رونق تولید توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی افزود: اجرای رهنمودهای مقام معظم رهبری به عنوان ولی فقیه از نظر شرعی و قانونی برای تمامی مردم و مسئولان کشور الزام آور است و باید تمامی دستگاه های دولتی برنامه های عملیاتی برای تحقق این دستورات داشته باشند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری مرکزی نیز در این نشست گفت: اعزام کمک های مردمی از این استان به مناطق سیل زده استان های لرستان و خوزستان از چند روز گذشته با اعزام نیروها و تجهیزات هلال احمر، بنیاد مسکن و سپاه روح الله آغاز شده است.
«سعید فرخی » افزود: اکنون تمامی امکانات استان مرکزی برای کمک به مناطق سیل زده این استان ها بسیج شده و شناسایی نیازهای این مناطق و جمع آوری کمک ها با برنامه ریزی های انجام شده در حال انجام است.
وی، توزیع هوشمندانه اقلام مورد نیاز مردم سیل زده این استان ها را از برنامه های مسئولان استان مرکزی عنوان کرد و ادامه داد: توزیع هوشمندانه این نیازها در این مناطق با اعزام نیروهایی از استان انجام می شود.
فرمانده انتظامی استان مرکزی نیز در این نشست گفت: چهار هزار نیرو در تعطیلات نوروزی امسال وظیفه برقراری امنیت در این استان را برعهده داشتند.
سردار«کیومرث عزیزی» افزود: برای افزایش هرچه بیشتر امنیت در این روزها ۲۵۹ نفر نیروی کمکی نیز از ناجا به استان اعزام شده بود.
وی ادامه داد: این نیروها در قالب ۲۷۷ گشت خودرویی، ۸۱ گشت موتورسوار،۱۳۶ گشت پیاده و ۲۱ مرکز نوروزی ارائه خدمات به شهروندان را انجام دادند.
فرمانده نیروی انتظامی استان مرکزی گفت: ۸۰۷ فقره سرقت در نوروز امسال در این استان به وقوع پیوست که 86 درصد این سرقت ها کشف شدند.
سردار عزیزی خاطر نشان کرد: متوسط سرقت در کشور به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر ۵۸ فقره است که این آمار در استان مرکزی ۵۶ فقره است.
وی ادامه داد: سه فقره سرقت به عنف در این مدت در استان مرکزی رخ داده که نسبت به سال گذشته تغییری نداشته است.
فرمانده انتظامی استان مرکزی خاطر نشان کرد: ۱۷فقره نزاع دسته جمعی در این مدت انجام شد که این رقم نسبت به گذشته ۳۰ درصد افزایش یافته است.
سردار عزیزی گفت: ۴۲۸ فقره نزاع فردی در این مدت در استان مرکزی رخ داده که نسبت به سال گذشته ۹ درصد کاهش داشته است.
فرمانده انتظامی استان مرکزی افزود: یک هزار و 520 نفر معتاد و خرده فروش در این مدت دستگیر شدند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۷ درصد افزایش یافته است.
سردار عزیزی خاطر نشان کرد: ۱۵ نفر قاچاقچی در این مدت دستگیر و ۲ باند متلاشی شد.
وی ادامه داد: هفت فقره قتل در نوروز سال گذشته در استان مرکزی شکل گرفت که تعداد این جرایم در سال جاری به صفر رسیده است.
فرمانده انتظامی استان مرکزی اضافه کرد: ۴۳ فقره کلاهبرداری در نوروز امسال انجام شد که این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته که ۳۸ فقره بود ۱۳ درصد افزایش یافته است.
سردار عزیزی افزود: ۶۹ فقره جرائم سایبری در این مدت در استان مرکزی رخ داده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۱۶ درصد افزایش یافته است.
وی گفت: ۴۸هرار و ۳۱۶ مورد تماس تلفنی در نوروز امسال با سامانه ۱۱۰ برقرار شده که نسبت به سال گدشته ۱۰۲ درصد افزایش یافته است.
سردار عزیزی گفت: 20 نفر در نوروز امسال در حوادث جاده ای استان مرکزی جان خود را از دست دادند که تعداد این افراد نسبت به سال گذشته که 32 نفر بوده است 38 درصد کاهش یافته است.
فرمانده انتظامی استان مرکزی گفت:۸۰ هزار و ۹۳۴ فقره به مبلغ چهار میلیارد و ۶۰۸ میلیون تومان اعمال قانون در این مدت در حوزه پلیس راه و راهور در این استان انجام شد.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری مرکزی نیز در این نشست گفت: 280 هزار اقامت در نوروز امسال در اماکن اقامتی از جمله ستاد اسکان آموزش و پرورش، سالن های ورزشی، مجتمع های گردشگری و هتل های این استان انجام شد.
«حمید غیاثی» افزود: بیش از 14 میلیون تردد وسیله در این مدت در جاده های استان مرکزی انجام شد که این تردد ها نسبت به مدت مشابه سال گذشته هفت در صد افزایش یافته است.
وی ادامه داد: استان مرکزی با تردد این میزان وسیله نقلیه از جاده های ان رتبه دوازدهم را در سطح کشور به خود اختصاص داده است.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری مرکزی گفت: گفت: 19 نفر در جاده های این استان جان خود را از دست دادند که تعداد این افراد نسبت به مدت مشابه سال گذشته 30 درصد کاهش یافته است.
مدیرکل هواشناسی استان مرکزی نیز در این نشست گفت: 433 میلیمتر بارندگی از ابتدای سال آبی جاری تا کنون در این استان به ثبت رسیده است که میزان این بارندگی ها نسبت به بلند مدت، پنج برابر افزایش یافته است.
بهاروند افزود: شهرستان های خنداب، کمیجان و شازند به ترتیب در این مدت بیشترین بارندگی را در استان مرکزی داشته اند.
وی ادامه داد: در فروردین امسال 220 میلیمتر بارندگی در استان مرکزی به ثبت رسیده است که بیش از سه برابر بارندگی های عادی این ماه است.
مدیرکل هواشناسی استان مرکزی خاطر نشان کرد: بارندگی های عادی در اردیبهشت ماه هر سال در این استان 60 میلیمتر است که بر اساس پیش بینی های انجام شده این استان در این مدت بارندگی های بیشتری را دریافت می کند.
گفتنی است در پایان این نشست با اهدای لوح تقدیر از طرف ستاد اقامه نماز کشور از استاندار مرکزی تقدیر شد.
انتهای پیام /*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما