plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۷
کد مطلب : ۹۰۲۲
در بازدید از بیمارستان خیرساز ساعی خمینی شهر

استاندار اصفهان: توسعه زیر ساخت‌های سلامت دولت عامل کاهش تاثیر کرونا در ایران است

۶۵ درصد پیشرفت پروژه احداث بیمارستان خیّرساز ساعی
استاندار اصفهان با اشاره به فراهم شدن زیر ساخت‌های بهداشتی و درمانی بسیار خوب در دولت تدبیر و امید، گفت: توسعه زیر ساخت‌های بهداشتی و درمانی در دولت، عامل کاهش تاثیر کرونا در ایران بود.
استاندار اصفهان: توسعه زیر ساخت‌های سلامت دولت عامل کاهش تاثیر کرونا در ایران است
به گزارش ایصال نیوز از استانداری اصفهان، دکتر عباس رضایی در بازدید از بیمارستان خیرساز ساعی خمینی شهر، گفت: در کنار مسائل و مشکلات بیماری کرونا، فرصت‌ها و نعمت هایی در کشور بوجود آمد که یکی از این نعمت ها همراهی و همدلی مردم بود.

وی ادامه داد: این همدلی و همراهی یادآور روزهای ابتدایی انقلاب بود، به گونه ای که هرکس هرکاری از دستش بر می آمد انجام می داد.

استاندار اصفهان تاکید کرد: بیماری کرونا کل جهان را به طوری درگیر کرد که نظم جهانی با چالش مواجه شده است.

وی ادامه داد: امروز آمریکایی که خود را غول اقتصادی بررگ دنیا می داند با ۲۲ میلیون بیکار مواجه است و چین به عنوان غول دیگر اقتصادی اعلام کرده است که با ۵.۶ درصد رشد اقتصادی منفی مواجه است.

رضایی تصریح کرد: کرونا در ابعاد مختلف اقتصادی، اجتماعی، امنیتی و اجتماعی مشکلات بسیاری بوجود آورده است.

وی اضافه کرد: البته این مطلب را باید در نظر داشت که در مبارزه با کرونا، ایران تحت تحریم‌های ظالمانه استکبار جهانی است.

استاندار اصفهان با بیان اینکه امروز دولت و ملت یکی است و این مساله جزء نعمت های خدادادی است، تصریح کرد: البته همدلی و هماهنگی بخش های مختلف مهمترین راهبرد برای برون رفت از مشکلات موجود است.

وی با اشاره به نقش رهبر معظم انقلاب تاکید کرد: ایشان در بزنگاهی مختلف با رهنمودهای خود بخش های مختلف را در یک مسیر واحد بسیج و هدایت می کنند که بسیار گره گشا است و باید قدردان این نعمت الهی باشیم.

رضایی با اشاره به نقش شهرستان خمینی‌شهر در اقدامات خیر و نیکوکاری، افزود: خمینی‌شهر بحق حسینیه ایران لقب گرفته است و از مردمی که از طفولیت با عشق امام حسین (ع) تربیت می شوند، انتظاری جز کارهای خیر و نیکو نیست.

وی تاکید کرد: خمینی‌شهر برغم تراکم بالای جمعیت از شهرستان‌هایی بود که کمترین مبتلای به کرونا را داشته است و این جز همدلی و همراهی مردم این خطه نیست.

استاندار اصفهان ادامه داد: تهیه ۳۱۵ هزار بسته توسط خیرین و نیکوکاران خمینی شهر اقدامی ارزشمند است ولی مناسب است با تشکیل هیات امنایی متشکل از فرماندار، دادستان و فرمانده بسیج و انسجام دستگاه‌های امدادی مانند هلال احمر، کمیته امداد امام خمینی (ره)، بهزیستی و خیرین و همچنین با همراهی قرض الحسنه‌های محلی، نسبت به تهیه وام های چند میلیونی قرض الحسنه به منظور حمایت از مشاغل کوچک اقدام شود و به جای ماهی، ماهی گیری به مردم بیاموزیم.

در این دیدار امام جمعه، فرماندار، شهردار، رییس هیات مدیره خیرین بیمارستان ساعی، نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی به تشریح نحوه ساخت و نیازهای درمانی این شهر در تکمیل و تجهیز بیمارستان ساعی پرداختند.

استاندار اصفهان نیز در پایان با بخشی از این درخواست ها موافقت کرد و گفت: زمینه برآورده شدن خواسته های مردم را در برخی عرصه ها برآورده می شود، البته با فازبندی (گام بندی) باید ابتدا بخش هایی از بیمارستان راه‌اندازی تا فرصت برای جمع آوری اعتبارات سایر بخش ها از طریق خیرین، درآمدهای بیمارستان و سایر بخش‌ها فراهم شود.

بیمارستان خیر‌ساز ساعی خمینی‌شهر، با ظرفیت ۳۰۰ تخت به عنوان یک مرکز فوق تخصصی با گرایش قلب در ۸.۵ طبقه با اعتباری بالغ بر ۵۰۰ میلیارد ریال در حال ساخت است.

به گفته مسوولان شهر، این بیمارستان ۶۵درصد پیشرفت کار داشته و برخی از بخش‌های آن در صورت تجهیز، امکان بهره برداری دارد و برای تکمیل نهایی به اعتباری بالغ بر یک هزار میلیارد ریال دیگر نیاز است.

انتهای پیام/*
۴
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما