plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۲
کد مطلب : ۸۶۷۶

سفیر آمریکا در دیدار با عادل عبدالمهدی پیشنهادهای جدید آمریکا به عراق را ارائه کرد

دفتر نخست وزیر مستعفی و پیشبرد امور عراق از دریافت پیشنهاد آمریکا برای آغاز گفت و گو در مورد مسائل گوناگون خبر داد. وزیر خارجه عراق دریافت پیام جدید آمریکا را تأیید کرد و گفت: ما از این ابتکار استقبال می کنیم.
سفیر آمریکا در دیدار با عادل عبدالمهدی پیشنهادهای جدید آمریکا به عراق را ارائه کرد
به گزارش ایصال نیوز، دفتر رسانه ای نخست وزیر عراق با اشاره به دیدار روز امروز(یکشنبه) عبدالمهدی و «متیو تولر»، سفیر آمریکا در بغداد نوشت که در این نشست دو طرف در مورد مبارزه با شیوع ویروس جدید کرونا بحث و گفت و گو کردند.

بر اساس این گزارش، تولر در این دیدار پیشنهاد واشنگتن را برای تعیین هیات مذاکره کننده و تاریخ آغاز مذاکرات با عراق را که پیشتر در چندین پیام و نشست مطرح شده بود، به نخست وزیر مستعفی ابلاغ کرد.

عبدالمهدی ضمن استقبال از این پیشنهاد گفت که برای دستیابی به منافع متقابل و با توجه به تصمیم ها و تحولات عراق و منطقه، گفت و گوهای اساسی و راهبردی بین دولت های بغداد و واشنگتن بسیار راهگشا خواهد بود.

نخست وزیر مستعفی و سفیر آمریکا در بغداد در این نشست همچنین در باره مسائل جاری از جمله مبارزه با همه گیری کرونا و اهمیت همکاری و هماهنگی بین کشورهای جهان برای کنترل این ویروس، محافظت از مردم در برابر خطرهای ناشی از این بیماری و تشکیل دولت جدید عراق بحث و تبادل نظر کردند.

از سوی دیگر به گزارش الفرات نیوز، محمد علی الحکیم وزیر خارجه عراق نیز امروز گفت که ما پیامی از وزارت خارجه آمریکا دریافت کرده‌ایم.

وی افزود: واشنگتن در این پیام، پیشنهاد مذاکرات و تجدید نظر فراگیر درباره آینده روابط در زمینه‌های اقتصادی، فرهنگی و مبادلات تجاری و همکاری‌های امنیتی دوجانبه و منطقه ای را مطرح کرده است. وی افزود: ما از این ابتکار استقبال نموده زمان مناسبی را برای بررسی آن مشخص خواهیم کرد.

انتهای پیام/*
۳
مرجع : العالم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما