کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

سفیر آمریکا در دیدار با عادل عبدالمهدی پیشنهادهای جدید آمریکا به عراق را ارائه کرد

العالم , 17 فروردين 1399 ساعت 23:12

دفتر نخست وزیر مستعفی و پیشبرد امور عراق از دریافت پیشنهاد آمریکا برای آغاز گفت و گو در مورد مسائل گوناگون خبر داد. وزیر خارجه عراق دریافت پیام جدید آمریکا را تأیید کرد و گفت: ما از این ابتکار استقبال می کنیم.


به گزارش ایصال نیوز، دفتر رسانه ای نخست وزیر عراق با اشاره به دیدار روز امروز(یکشنبه) عبدالمهدی و «متیو تولر»، سفیر آمریکا در بغداد نوشت که در این نشست دو طرف در مورد مبارزه با شیوع ویروس جدید کرونا بحث و گفت و گو کردند.

بر اساس این گزارش، تولر در این دیدار پیشنهاد واشنگتن را برای تعیین هیات مذاکره کننده و تاریخ آغاز مذاکرات با عراق را که پیشتر در چندین پیام و نشست مطرح شده بود، به نخست وزیر مستعفی ابلاغ کرد.

عبدالمهدی ضمن استقبال از این پیشنهاد گفت که برای دستیابی به منافع متقابل و با توجه به تصمیم ها و تحولات عراق و منطقه، گفت و گوهای اساسی و راهبردی بین دولت های بغداد و واشنگتن بسیار راهگشا خواهد بود.

نخست وزیر مستعفی و سفیر آمریکا در بغداد در این نشست همچنین در باره مسائل جاری از جمله مبارزه با همه گیری کرونا و اهمیت همکاری و هماهنگی بین کشورهای جهان برای کنترل این ویروس، محافظت از مردم در برابر خطرهای ناشی از این بیماری و تشکیل دولت جدید عراق بحث و تبادل نظر کردند.

از سوی دیگر به گزارش الفرات نیوز، محمد علی الحکیم وزیر خارجه عراق نیز امروز گفت که ما پیامی از وزارت خارجه آمریکا دریافت کرده‌ایم.

وی افزود: واشنگتن در این پیام، پیشنهاد مذاکرات و تجدید نظر فراگیر درباره آینده روابط در زمینه‌های اقتصادی، فرهنگی و مبادلات تجاری و همکاری‌های امنیتی دوجانبه و منطقه ای را مطرح کرده است. وی افزود: ما از این ابتکار استقبال نموده زمان مناسبی را برای بررسی آن مشخص خواهیم کرد.

انتهای پیام/*


کد مطلب: 8676

آدرس مطلب :
https://www.isalnews.ir/fa/news/8676/سفیر-آمریکا-دیدار-عادل-عبدالمهدی-پیشنهادهای-جدید-عراق-ارائه

ایصال نیوز
  https://www.isalnews.ir