plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۷
کد مطلب : ۸۵۸۹
سخنگوی ستاد اصفهان مقابله با کرونا خبر داد

کمتر از ۲۵ درصد عدم رعایت ضوابط و مقررات را شاهد بودیم

بیش از 430 خودرو جریمه ۵۰۰ هزار تومانی شده‌اند
سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا اظهار کرد: همکاری مردم در این مدت بسیار مناسب بوده است و طی نظرسنجی‌های انجام شده از اجرای این طرح مردم بسبار خرسندند و علت این است که در این مدت بیش از ۷۵ درصد مردم شعار در خانه ماندن را محقق کردند و کمتر از ۲۵ درصد عدم رعایت ضوابط و مقررات را شاهد بودیم.
کمتر از ۲۵ درصد عدم رعایت ضوابط و مقررات را شاهد بودیم
به گزارش ایصال نیوز از استانداری اصفهان، حجت الله غلامی روز دوشنبه در ارتباط ویدیو کنفرانس با خبرنگاران با بیان اینکه نزدیک به ۲۰۵ ایستگاه کنترلی در مبادی کنترل ورودی و خروجی شهرستان‌ها، شهرها و روستاها در بخش‌های ایستگاه غربالگری و کنترلی فعال شده است، اظهار کرد: در این ایستگاه‌ها با ۳۱۰۰ نفر نیرو از بخش‌های مختلف از جمله نیروی انتظامی، هلال احمر، سپاه، ارتش، راهداری، نیروی مقاومت بسیج و فرمانداری‌ها و شهرداری‌ها حضور دارند.

غلامی افزود: تا امروز ۴۳۶ خودرو جریمه ۵۰۰ هزار تومانی و ۱۳ خودرو متخلف توقیف شدند و در مبادی ورودی با ورود ۶ هزار و سه خودرو به داخل استان ممانعت بعمل آمده است که عمدتا از فارس، تهران، قم و چهارمحال و کرمان بوده که از شمال و جنوب و شرق و غرب وارد استان می‌شوند.

وی ادامه داد: از زمانی که طرح زوج و فرد عملیاتی شد بیش از ۷۵ هزار مورد اعمال قانون شده و خودروهای متخلف جریمه شدند.

سخنگوی ستاد استانی مفابله با کرونا تاکید کرد: برای روزهای ۱۲ و ۱۳ فروردین با توجه به اینکه کلیه پارک‌ها تعطیل و ورودی پارک‌ها در سطح استان بسته شده و هیچگونه امکان استفاده از این پارک‌ها در این روزها نیست باید به سمتی حرکت کنیم که تردد در سطح شهرها مهار و ممنوعیت تردد ایجاد شود.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۵۰ جرثقیل حمل خودرو در اختیار پلیس قرار داده شده است، اضافه کرد: خوشبختانه جلسات متعددی با نیروی انتظامی و شهرداری‌ها برگزار شده و در جلسه امروز ستاد مطرح شد، از این رو از روز ۱۲ فروردین ۲۰۰ تیم کنترلی پلیس راه در سطح شهرها با سایر دستگاه‌ها حضور دارند.

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا اظهار کرد: همکاری مردم در این مدت بسیار مناسب بوده است و طی نظرسنجی‌های انجام شده از اجرای این طرح مردم بسبار خرسندند و علت این است که در این مدت بیش از ۷۵ درصد مردم شعار در خانه ماندن را محقق کردند و کمتر از ۲۵ درصد عدم رعایت ضوابط و مقررات را شاهد بودیم.

وی اضافه کرد: با اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی، یک سری از نیروهای خدماتی، بهداشتی درمانی و شرکت‌های توزیع کننده برای تردد با مشکل روبه رو می‌شدند که در چهار گروه مجوز تردد صادر شد و کارکنان مراکز بهداشتی درمانی، پزشکان، داروسازان و بیمارستان و پرستان، نیروهای نظامی انتظامی و قضایی با کارت تردد اجازه عبور و مرور دارند.

غلامی در پاسخ به این سوال که بیمارستان خورشید با مشکل کمبود دستگاه کمک تنفسی رو به رو شده و چه تمهیدی در این راستا اندیشیده شده است، بیان کرد: امروز در بیستمین جلسه ستاد این موضوع مطرح شد و خرید دستگاه کمک تنفسی در دستور کار قرار گرفته و با توجه به گزارش‌هایی که نماینده علوم پزشکی داده، مشکلی وجود ندارد.

وی با اشاره به اعلام آمار تعداد مبتلایان اظهار کرد: صرفا دانشگاه‌های علوم پزشکی کاشان و اصفهان آمار را در اختیار خبرنگاران قرار خواهند داد.

غلامی در خصوص جریمه خودروهای کادر درمانی گفت: تاکید شده که لیست افرادی که تردد آن‌ها در شهر مجاز است به دانشگاه علوم پزشکی تحویل داده شود و نیروی انتظامی از سامانه، جرایم را حذف کند.

وی افزود: هر استانی متناسب با جمعیت میزان بستری‌ها و بهبود یافتگان و درگذشتگان را اعلام می‌کند از این رو استان را رصد و وضعیت را در سطح کشور مورد بررسی قرار دادیم که وضعیت نسبتا مطلوبی نسبت به هفته گذشته داشتیم.

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا بیان کرد: براساس دستور العمل موجود مبنی بر فاصله گذاری اجتماعی‌ تا بیستم فروردین مشاغلی از جمله فروشگاه مایحتاج عمومی(توزیع و تولید)، نانوایی‌ها، مراکز بهداشتی درمانی، داروخانه‌ها، سوپرمارکت، میوه فروشی، سبزی فروشی‌ها، میادین میوه و تره‌بار، فروشگاه‌های دامپزشکی، مراکز توزیع و تولید محصولات پروتئینی، جایگاه سوخت، لبنیات فروشی‌ها و مراکز تامین آمبولانس، پخش دارو و تهیه و توزیع غذا مجاز و باز هستند و سایر مشاغل تا بیستم فروردین تعطیل و از این تاریخ به بعد با تصمیم ستاد ملی فعال خواهند شد.

به گفته غلامی، شرکت‌های تولیدی در مقیاس ملی مانند فولاد مبارکه و ذوب آهن به لحاظ تامین نیازمندی‌های کشور همچنان فعال هستند.

انتهای پیام/*
۳
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما