plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۲۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۳
کد مطلب : ۸۷۷۸
در حاشیه نشست ستاد اصفهان مقابله با کرونا مطرح شد

حجت الله غلامی: ممنوعیت‌های تردد بین استانی همچنان برقرار است

اصناف کم خطر بازگشایی می‌شوند
سخنگوی ستاد استانی مقابله و پیشگیری کرونا در اصفهان گفت: زیرساخت‌های لازم برای حجم سفرها در روزهای آتی برنامه‌ریزی می‌شود تا شاهد حجم انبوه مسافر در اتوبوس‌، تاکسی و مترو نباشیم.
حجت الله غلامی: ممنوعیت‌های تردد بین استانی همچنان برقرار است
به گزارش ایصال نیوز از استانداری اصفهان، حجت‌الله غلامی در حاشیه بیست و چهارمین نشست ستاد استانی مقابله و پیشگیری بیماری کرونا، افزود: بر اساس این مصوبات تعدادی اتوبوس را با توجه به حجم سفرها وارد شبکه اتوبوسرانی می‌کنیم و تعدادی تاکسی‌ را هم فعال می‌کنیم تا سفرهای کم‌خطری داشته باشیم.

وی با اشاره به تردد در روزهای ۲۱ و ۲۲ فروردین ماه با توجه به مصوبه ستاد استانی تصمیمانی اخذ شد که آن‌ها را با فرماندهی نیروی انتظامی هماهنگ کردیم.

سخنگوی ستاد استانی مقابله و پیشگیری کرونا در اصفهان تصریح کرد: ممنوعیت تردد بین شهری همچنان برقرار است و تردد بین استان با سایر استان‌ها ممنوع؛ بنابراین هرگونه سفر از استان‌ها مجاور و سایر استان‌ها به سمت اصفهان متوقف می‌شود.

غلامی با اشاره به اینکه کنترل بخش عمده‌ای از سفرها در مبادی شهرها انجام می‌شود، اضافه کرد: تردد از شهری به شهر دیگر ممنوع است؛ بنابراین در مبادی ورودی شهرها ورود و خروج را کنترل می‌کنیم و اجازه ورود و خروج را نخواهیم داد.

سخنگوی ستاد استانی مقابله و پیشگیری کرونا در اصفهان با اشاره به اعمال قانون زوج و فرد برای کنترل خودروها تصریح کرد: برای کنترل تردد خودروها از ساعت ۸ تا ۱۳ و از ساعت ۱۵ تا ۲۴ محدودیت زوج و فرد اجرا می‌شود تا کارکنان و کارمندان بتوانند به محل کار خود مراجعه کنند.

غلامی با اشاره به ساعت کاری ادارات و تعطیلی روز پنجشنبه گفت: همچنان طبق مصوبه ستاد ملی ساعت کار از ساعت هفت تا ۱۴ برای تهران و استان‌ها است و تغییری در ساعت کاری نداریم و روزهای پنجشنبه در استان‌ها طبق روال جاری فعالیت را ادامه می‌دهند.

وی بیان کرد: در مواقع اضطرار استانداران می‌توانند برای مدت محدود روزهای پنجشنبه‌ را تعطیل اعلام کنند و چون تصمیمی در این راستا اخذ نشد، پنجشنبه‌ها هم ادارات فعالیت می‌کنند.

وی با اشاره به فعالیت اصناف گفت: اصناف به ۲ دسته کم خطر و پر خطر تقسیم شدند که اصناف کم خطر از ۲۳ فروردین فعالیت خود را همراه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سر می‌گیرند، اما شروع فعالیت اصناف کم خطر به صورت مرحله‌ای و پلکانی خواهد بود.

به گفته معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، در کنار رعایت پروتکل‌های بهداشتی، تیم‌های نظارت و بازرسی به کار اصناف و فعالیت آن‌ها بازرسی دارند و هر صنفی که بهداشت را رعایت نکند تا اطلاع ثانوی و تامین شرایط لازم و الزامات بهداشتی تعطیل خواهد شد.

غلامی اضافه کرد: اصناف پرخطر شامل فروشگاه‌های بزرگ زنجیره‌ای، پاساژها، مجتمع‌های تجاری و بازار، آرایشگاه‌ها، آموزشگاه‌های رانندگی، رستوران‌ها، اغذیه فروشی‌ها و فست فودی‌ها، بازارهای روز و نمایشگاه‌ها، باشگاه‌های ورزشی بدنسازی، تالارهای پذیرایی و سالن‌های مراسم و قهوه خانه‌ها و چایخانه‌ها تا اطلاع ثانوی نمی‌توانند فعالیت داشته باشند.

وی اظهار داشت: دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش همچنان تعطیل است و بنا به تاکید ریاست محترم جمهور، عجله‌ای برای بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها نداریم و همچنان آموزش در شبکه‌ فضای مجازی ادامه می‌یابد.

معاون استاندار در خصوص چگونگی انجام ضدعفونی در روستاها گفت: به صورت کلی روستاهای هدف گردشگری، به طور کلی از پذیرش گردشگر ممنوع شدند و برای ضدعفونی روستاها با توجه به هماهنگی با اتحادیه تعاونی‌های روستایی مقرر شد به صورت هماهنگ و یکنواخت با توجه به تامین مایحتاج روستاها برای ضدعفونی اقدام نمایند.

سخنگوی ستاد استانی مقابله و پیشگیری کرونا در اصفهان با بیان اینکه همه طرح‌های عمرانی و ساختمانی از ۲۳ فروردین فعالیت خود را از سر می‌گیرند، اظهار کرد: در این نشست همچنین مقرر شد سازمان نظام مهندسی کمیته HSE (بهداشت و ایمنی که بازرسی از ساختمان‌ها را انجام می‌دهند) را فعال کنند و اگر کارگاهی مقررات بهداشتی را رعایت نکند اخطار و تا زمانی که امکانات اولیه بهداشتی را فعال نکند تعطیل شود.

انتهای پیام/*
۱۳
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما