plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۳
کد مطلب : ۸۵۷۹

تحرکات مشکوک داعش در بحبوحه جابجایی های عملیاتی ارتش امریکا در عراق

همزمان با جابه‌جایی های مشکوک نظامی آمریکا از یک سو و تمرکز دولت عراق به مبارزه با «ویروس کرونا» از طرف دیگر، گروه تروریستی «داعش» در برخی استان‌های شمالی بغداد دست به اقدامات جدیدی زده‌اند.
تحرکات مشکوک داعش در بحبوحه جابجایی های عملیاتی ارتش امریکا در عراق
گزارش امروز (سه شنبه) دستگاه‌های امنیتی عراق حاکی است که هسته‌های پراکنده داعش در استان‌های دیاله، صلاح‌الدین، نینوا، کرکوک و الانبار به طرز محسوسی در روزهای گذشته فعالیت تروریستی خود را از سرگرفته‌اند.

این فعالیت‌ها با خروج نظامیان آمریکا از برخی پایگاه‌های نظامی عراق از جمله «التاجی» (شمال بغداد)، «بلد» (استان صلاح الدین)، «کی وان» کرکوک و «القیاره» (نینوا) و استقرار آنها در دو پایگاه بزرگ «عین الاسد» (غرب الانبار) و «حریر» (اربیل) همزمان شده است. 

منابع امنیتی عراق یکشنبه گذشته (11 فروردین ماه) همزمان با واگذاری پایگاه «کی وان» کرکوک به نیروهای عراق توسط نظامیان آمریکا، تحرکات مشکوکی از عناصر داعش را در اطراف این پایگاه رصد کردند.

منطقه مرزی «نفت خانه» در جنوب شهر «خانقین» از توابع استان دیاله نیز جمعه گذشته (10 فروردین ماه) شاهد دومین کوشش تروریست‌ها در یک هفته برای حمله به نیروهای «الحشدالشعبی» بود.

الحشدالشعبی در همان روز اعلام کرد که نیروهای بسیج مردمی با عناصر داعش درگیر شده و این حمله را دفع کرده‌اند.

همچنین ستاد خبری فرماندهی الحشدالشعبی در بیانیه امروز از سومین حمله گروه تروریستی داعش به این منطقه خبر داد و گفته است که در جریان خنثی کردن این حمله یک نیروی الحشدالشعبی کشته و دو نفر دیگر زخمی شده‌اند. 

بر اساس این گزارش، گروه تروریستی داعش در حمله جدید از سلاح‌های تک تیرانداز و موتورسیکلت‌های بمبگذاری شده بهره برده است.

در جنوب سامرا از توابع استان صلاح‌الدین نیز نیروهای الحشدالشعبی شنبه شب گذشته یک عملیات دیگر نفوذ گروه تروریستی داعش را با کمک نیروهای پلیس مرکزی عراق خنثی کردند.

بر پایه این گزارش، در این عملیات شماری از عناصر داعش کشته و زخمی شدند.
فرماندهی ستاد مشترک نظامی عراق نیز امروز در بیانیه‌ای اعلام کرد که هواپیماهای «اف 16» عراق، یک موضع گروه تروریستی داعش را در استان صلاح‌الدین هدف قرار داده و تمامی عناصر تروریستی موجود در آن را به هلاکت رسانده‌اند.

در همین حال، در منطقه «جزیره» در جنوب نینوا نیز بالگردهای ارتش عراق دیروز (دوشنبه) یک خودرو وانت حامل عناصر تروریستی داعش را که در حال نقل دارو و تدارکات برای این گروه بود، هدف قرار داده و سه عنصر داعشی را در جریان این حمله به هلاکت رساندند.

در همین راستا فرماندهی اطلاعات و امنیت نظامی عراق نیز در بیانیه‌ای از کشف و ضبط یک انبار سلاح و مهمات متعلق به گروه تروریستی داعش در یکی از روستاهای نزدیک رمادی مرکز استان الانبار خبر داد.

نیروهای الحشدالشعبی دیروز نیز یک حمله گروه تروریستی داعش را در منطقه «عکاشات» در غرب الانبار دفع کردند.

در جریان این حمله، دو نیروی مرزبانی و یک نیروی الحشدالشعبی زخمی شدند.

در همین راستا و با توجه به فعالیت محسوس گروه تروریستی داعش، نیروهای امنیتی عراق با همکاری الحشدالشعبی عملیات امنیتی گسترده‌ای را در مناطق شمالی بغداد آغاز کرده‌اند.

این عملیات تحت عنوان «بهار پیروزی‌های بزرگ» دیروز با هدف پاکسازی مناطق جنوبی استان نینوا و بخشی از مناطق شمالی صلاح‌الدین از وجود عناصر تروریستی، آغاز شد.

در این عملیات که فرماندهی الحشدالشعبی موفقیت آن را اعلام کرده، سه نیروی تروریستی به هلاکت رسیده و تعدادی از تجهیزات و سلاح‌ها و مهمات داعش کشف و ضبط شد.

پیشتر برخی از کارشناسان و منابع امنیتی عراق از احتمال فعالیت دوباره داعش در برخی از استان‌های شمالی بغداد خبر داده بودند.

منابعی در کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق نیز فعالیت مجدد داعش در عراق را مرتبط با نقشه‌های جدید آمریکا دانستند.

انتهای پیام/*
۳
مرجع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما