plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۴
کد مطلب : ۳۶۶۷

بهترین مأمور ویژه آمریکا در عراق کشته شد

ائتلاف بین المللی تحت فرماندهی آمریکا سه روز قبل در بیانیه ای اعلام کرد یک نظامی آمریکایی در جریان همراهی نیروهای امنیتی عراق در شمال استان نینوا کشته شده است. نیروهای عراقی از هفته قبل، عملیاتی را در شمال عراق برای پاکسازی مناطق شمالی از باقیمانده داعش شروع کرده اند. 
بهترین مأمور ویژه آمریکا در عراق کشته شد
به گزارش ایصال نیوز، تفنگدار زبده آمریکایی که به عنوان مأمور ویژه آمریکا در عراق خدمت می‌کرد کشته شد. اسکوت کوپنهاور فرمانده 35 ساله آمریکایی روز شنبه 10 اوت توسط تروریست های «داعش» کشته شد. او در چارچوب عملیات «اراده قاطع» فعالیت می کرد. تا قبل از انتقال به این دسته نظامی، کوپنهاور به عنوان مسلسل‌چی و تک تیرانداز خدمت می‌کرد. به دلیل شجاعت و خدمات نظامی دوبار مدال « ستاره برنزی» را دریافت کرده بود.
​در سال 2018 به دلیل فرماندهی مأموران ویژه عراقی هنگام شکست داعش در شمال عراق، او بعنوان بهترین مأمور ویژه نیروی تفنگداران آمریکایی USMC Critical Skills Operator شناخته شد.
گفتنی است روز شنبه ائتلاف بین المللی به فرماندهی عراق در بیانیه ای اعلام کرد که یک نظامی آمریکایی در جریان همراهی نیروهای امنیتی عراق در شمال استان نینوا کشته شد.
نیروهای عراقی از هفته قبل، عملیاتی را در شمال عراق برای پاکسازی مناطق شمالی از باقیمانده داعش شروع کرده اند. حدود ۵۰۰۰ نفر از افسران و سربازان آمریکایی برای همکاری های نظامی و مستشاری در عراق مستقر می باشند. 
انتهای پیام/*
۲
مرجع : اسپوتنیک
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما