plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۰:۴۴
کد مطلب : ۸۴۷۹

شمار مبتلایان به کرونا در جهان از مرز 520 هزار نفر گذشت

با عبور شمار قربانیان بیماری کووید19 در سراسر جهان از مرز 23 هزار و 600 نفر، تهدید بی سابقه ناشی از گسترش این بیماری همه‌گیر سبب شده تا بسیاری از کشورها بر شدت محدودیت‌ها و تدابیر پیشگیرانه برای مهار ویروس کرونا بیافزایند.
شمار مبتلایان به کرونا در جهان از مرز 520 هزار نفر گذشت
به گزارش ایصال نیوز، شمار افراد مبتلا به ویروس کرونا در کشورهای مختلف جهان از مرز نیم میلیون نفر فراتر رفت و تا شامگاه پنجشنبه به وقت اروپا (نیمه شب به وقت ایران) در مجموع به بیش از 520 هزار و 500 نفر رسید. شمار قربانیان 23 هزار 600 فوتی و شمار بهبودیافتگان به 123هزار و 330 نفر رسید.

چین با مجموع 81 هزار و 285 نفر بیشترین مبتلایان کرونا در جهان را دارد و ایتالیا با 80 هزار و 539 نفر در رده بعدی است.

*شمار جان باختگان در اسپانیا به بیش از چهار هزار نفر رسید

مقامات اسپانیا روز پنجشنبه اعلام کردند که 498 نفر طی 24 ساعت گذشته بر اثر ابتلا به ویروس جدید کرونا در این کشور جان خود را از دست داده‌اند. به این ترتیب تعداد جان باختگان بر اثر ابتلا به بیماری «کووید19» در اسپانیا به 4 هزار و 145 نفر رسید. شمار مبتلایان به نوع جدید ویروس کرونا در اسپانیا نیز به 56 هزار و 197 نفر رسیده است.

*افزایش شدید قربانیان در ایتالیا

در شبانه‌روز گذشته آمار مبتلایان به کرونا در چهار کشور ایتالیا، اسپانیا، آلمان و آمریکا بیش از هزار نفر بود.بر اساس اعلام مقامات ایتالیا،‌ طی 24 ساعت گذشته 6153 نفر در این کشور به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و مجموع مبتلایان در این کشور به 80539 نفر رسید.

همچنین طی 24 ساعت گذشته 662 نفر دیگر در این کشور به دلیل ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست دادند تا مجموع قربانیان این ویروس در ایتالیا به 8165 نفر برسد.

تا کنون 10 هزار و 361 نفر از مبتلایان به ویروس کرونا در ایتالیا توانسته‌اند بهبودی خود را بدست بیاورند.

از سوی دیگر به گزارش اسپوتنیک، در آمریکا هم تعداد موارد قطعی ابتلا به کرونا فراتر از 70000 نفر رسیده است و دستکم 1050 نفر درگذشتند.

پیشتر سازمان بهداشت جهانی هشدار داده بود با توجه به روند رو به رشد شیوع کرونا در آمریکا، این کشور ممکن است به کانون جدید عفونت تبدیل شود.

بیشترین مبتلایان آمریکایی در نیویورک بوده‌اند. همزمان سنای آمریکا یک برنامه محرک اقتصاد به ارزش دو هزار میلیارد دلار برای کاهش تأثیر شیوع بیماری به تصویب رسانده است. 

در روسیه که 840 مورد ابتلا به کرونا تایید شده است، کارها و همچنین تمامی رستوران‌ها، پارک‌ها و مغازه‌ها قرار است از روز 27 مارس به مدت یک هفته تعطیل ‌شوند. از نیمه شب 26 مارس تمامی پروازهای ورودی و خروجی از روسیه متوقف می شوند به جز پروازهایی که مسافران روس را به کشورشان برخواهند گرداند.

کشور چین که در رسانه‌های غربی به عنوان مبدأ شیوع ویروس کرونا معرفی می‌شود، با ثبت بیش از 81 هزار مورد ابتلا به ویروس کرونا همچنان بیشترین آمار مبتلایان کرونا را در جهان دارد؛ هرچند با توجه به رشد چشمگیر تعداد مبتلایان در ایتالیا و آمریکا انتظار می‌رود که ظرف 24 ساعت آینده این دو کشور از چین پیش بیفتند.

انتهای پیام/*
۳
مرجع : یورونیوز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما