plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۹
کد مطلب : ۸۱۰۸

شمار مبتلایان کرونا در چین کاهش یافت

شمار مبتلایان به ویروس جدید کرونا در جهان در حالی از 100 هزار نفر در 98 کشور فراتر رفته که تعداد جان باختگان بر اثر ابتلا به این ویروس در ایتالیا به 233 نفر رسیده است. چین در 24 ساعت گذشته فقط 44 مبتلا به کووید19 و 27 فوتی را ثبت کرد.
شمار مبتلایان کرونا در چین کاهش یافت
به گزارش ایصال نیوز، بیماری «کووید 19» که علائم آن پس از ابتلای افراد به ویروس جدید کرونا ظهور می کند تاکنون بیش از یکصد و 2000 نفر را مبتلا و جان نزدیک به 3500 نفر را در سراسر جهان گرفته است.

مقامات چین اعلام کردند که با مرگ 27 نفر دیگر از مبتلایان به نوع جدید ویروس کرونا در این کشور شمار جان باختگان بر اثر ابتلا به این ویروس در چین به 3097 نفر رسیده است.

براساس اعلام مقامات چین در 24 ساعت گذشته 44 نفر به آمار 81 هزار نفری مبتلایان در چین افزوده شده است که تعدادی از این مبتلایان جدید مسافرانی هستند که از خارج، به چین وارد شده اند و مورد شناسایی و قرنطینه قرار گرفته اند.

همچنین تاکنون بیش از 58 هزار نفر نیز در چین بهبود یافته اند و از بیمارستان ها ترخیص شده اند.

*آمریکا:
مقامات ایالت فلوریدا اعلام کردند که دو بیمار مبتلا به «کووید 19» جان خود را در این ایالت از دست داده اند. به گفته مقامات فلوریدا این دو نفر از سفر خارج به آمریکا بازگشته بودند. با مرگ این دو نفر شمار جان باختگان بر اثر ابتلا به ویروس جدید کرونا در آمریکا به 19 نفر رسید. این برای اولین بار است که مرگ افراد به دلیل ابتلا به نوع جدید ویروس کرونا در خارج از دو ایالت غربی کالیفرنیا و واشنگتن به ثبت می رسد. در مجموع تاکنون حدود 200 نفر در آمریکا به ویروس جدید کرونا مبتلا شده اند.

از سوی دیگر «مایک پنس»، ابتلای 21 نفر به کرونا در کشتی تفریحی را تائید کرد مایک پنس، معاون رئیس جمهوری آمریکا روز جمعه تائید کرد که حداقل 22 نفر از سرنشینان یک کشتی تفریحی در نزدیکی سواحل ایالت کالیفرنیا به ویروس جدید کرونا مبتلا شده اند. این کشتی تفریحی 3533 سرنشین دارد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده مایک پنس را به عنوان مسئول ستاد مقابله با شیوع ویروس جدید کرونا در آمریکا معرفی کرده است.

*کره جنوبی:
مقامات کره جنوبی روز یکشنبه اعلام کردند که شمار مبتلایان به نوع جدید ویروس کرونا در این کشور از مرز هفت هزار نفر عبور کرد. تعداد مبتلایان به این ویروس در کره جنوبی نسبت به روز شنبه 93 نفر افزایش یافته است. بنا به اعلام مسئولان کره جنوبی بیماری «کووید 19» تاکنون جان 47 نفر را در این کشور گرفته است و حدود 7134 نفر را نیز مبتلا کرده است. کره جنوبی پس از چین دومین کشور از نظر تعداد مبتلایان به ویروس جدید کرونا است.

*ایتالیا:
ایتالیا اعلام کرد شهرهای میلان، ونیز و شماری از دیگر مناطق را قرنطینه خواهد کرد. مقامات ایتالیا اعلام کردند تا روز یکشنبه تعداد جان باختگان بر اثر ابتلا به نوع جدید ویروس کرونا در این کشور به 233 نفر رسیده است. به گفته مسئولان ایتالیایی تنها در 24 ساعت گذشته 36 نفر در این کشور بر اثر ابتلا به بیماری کرونا جان خود را از دست داده اند.

شمار مبتلایان به نوع جدید ویروس کرونا نیز در ایتالیا به حدود 5900 نفر رسیده است. این رقم از ابتلای1247  نفر طی 24 ساعت گذشته حکایت دارد. مقامات ایتالیا اعلام کرده اند که از زمان شیوع ویروس جدید کرونا در این کشور تاکنون بر روی 42 هزار نفر آزمایش ابتلا به این ویروس انجام شده است.

مقامات آلمان نیز روز شنبه اعلام کردند که تعداد مبتلایان به ویروس جدید کرونا در این کشور به 687 نفر رسیده است.
وزارت بهداشت فرانسه نیز روز یکشنبه اعلام کرد که تعداد جان باختگان بر اثر ابتلا به ویروس جدید کرونا در این کشور به 17 نفر رسیده است. بنا به اعلام مسئولان فرانسوی شمار مبتلایان به نوع جدید ویروس کرونا در این کشور نیز به 949 نفر افزایش یافته است.

ریشار فران، رئیس مجلس ملی فرانسه روز یکشنبه در بیانیه ای اعلام کرد که دومین عضو این مجلس نیز به دلیل ابتلا به ویروس جدید کرونا در بیمارستان بستری شده است.

در انگلیس نیز با ابتلای 163 نفر رقم مبتلایان به ویروس کرونا به 210 نفر رسید

امارات عربی متحده نیز اعلام کرد که 15 مورد دیگر از ابتلا به ویروس جدید کرونا در این کشور به ثبت رسیده است. به این ترتیب شمار مبتلایان به این ویروس در امارات به 45 نفر رسید.

آمار وزارت بهداشت مصر نیز از ثبت 33 مبتلای مورد جدید خبر داد که براین اساس تعداد مبتلایان مصری به 48 نفر رسید.
گفتنی است، در جدید ترین مورد، یورونیوز گزارش داد، وزیر بهداشت مالت روز یکشنبه ثبت اولین مورد از ابتلا به ویروس جدید کرونا در این کشور را اعلام کرد. اولین فردی که در کشور کوچک مالت به نوع جدید ویروس کرونا مبتلا شده است یک تبعه 12 ساله ایتالیا است. جزیره مالت کوچکترین کشور عضو اتحادیه اروپا است و نزدیک به 500 هزار نفر جمعیت دارد.

در ایران نیز سخنگوی وزارت بهداشت کیانوش جهانپور اعلام کرد در 24 ساعت گذشته، بر اساس نتایج آزمایشگاهی، 1076 مورد بیمار جدید مبتلا به کووید19 در کشور شناسایی شد.کل مبتلایان کرونا در ایران به 5823 نفر و مجموع جان‌باختگان 145 فوتی رسید.

انتهای پیام/*
۰
مترجم : احمد امینی
مرجع : اسکای نیوز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما