plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۱
کد مطلب : ۸۰۶۴
جولان کووید 19 در جهان

شمار قربانیان کرونا در ایتالیا از مرز 100 نفر گذشت و مدارس تعطیل شد

تعداد فوتی‌های کرونای چین از مرز 3000 نفر گذشت
با آن که شتاب گسترش ویروس کرونا در چین، کانون اصلی این بیماری تا حدودی کاهش یافته است، اما به نظر می‌رسد که این ویروس همچنان در پی فتح سرزمین‌های تازه و یافتن قربانیان بیشتر در جهان است. بر اساس آمار سازمان جهانی بهداشت تا کنون بیش از 51 هزار نفر از مبتلایان بهبود یافته‌اند.
شمار قربانیان کرونا در ایتالیا از مرز 100 نفر گذشت و مدارس تعطیل شد
به گزارش ایصال نیوز، دولت ایتالیا مدارس و دانشگاههای این کشور را به مدت تقریبا دو هفته برای جلوگیری از شیوع بیشتر کرونا تعطیل می‌کند. مقامات این کشور گفته اند تا کنون 107 نفر بر اثر کرونا جان خود را از دست داده اند که 28 مورد از این تلفات در 24 ساعت گذشته بوده است. ظرف 24 ساعت گذشته همچنین ده‌ها مورد جدید از مبتلایان به ویروس کرونا در ایتالیا شناسایی شده اند.

ایتالیا کانون شیوع ویروس کرونا در اروپا است و این ویروس از ایتالیا به بعضی از کشورهای دیگر اروپایی گسترش پیدا کرده است.

آلوده‌ترین مناطق در ایتالیا در مناطق صنعتی در شمال کشور و در لومباردی قرار دارند. نگرانی از این است که گسترش ویروس، ایتالیا را به رکود اقتصادی بکشاند. اتریش، کرواسی و سوئیس، به علاوه الجزایر گفتند شهروندانی که در این کشورها مریض شده‌اند به ایتالیا سفر کرده بودند.

از سوی دیگر به گزارش یورو نیوز، مقام‌های حوزه بهداشت ایتالیا اعلام کردند تعداد کل افراد آلوده به این ویروس در ایتالیا به 3090 نفر رسید که 500 مورد بیش از روز گذشته است. مقام‌های ایتالیایی همچنین کل افراد بهبود یافته را 276 نفر اعلام کردند.

با بالا رفتن شمار مبتلایان به کرونا و افزایش نگرانی شهروندان در ایتالیا، این کشور با کمبود تجهیزات بهداشتی برای محافظت شخصی روبرو شده است. خبرگزاری فرانسه به نقل از یک مقام دولتی ایتالیا نوشته است که این کشور دست کم به 10 میلیون ماسک نیاز دارد.

خبرگزاری فرانسه با یادآوری این که در ایتالیا کارخانه تولید ماسک‌های بهداشتی وجود ندارد، نوشته است که دولت رم تا کنون 800 هزار ماسک به آفریقای جنوبی سفارش داده است.

 *شناسایی یک فرد مبتلا به ویروس کرونا در شورای اتحادیه اروپا
سخنگوی شورای اتحادیه اروپا گفت که یک مورد ابتلا به ویروس کرونا در بین کارمندان این نهاد تشخیص داده است. جلسه‌های اضطراری شورای اتحادیه اروپا با حضور وزرای 27 عضو قرار است در مقر این نهاد در بروکسل بلژیک برگزار شود.

این مقام مسئول در شورای اتحادیه اروپا که 3 هزار کارمند دارد، گفت: «این فرد از واحد امنیت اطلاعات، در بلژیک آلوده شده است.»

وزرای کشور اعضای اتحادیه اروپا قرار است عصر چهارشنبه در ساختمان شورای اروپا در بروکسل در مورد بحران مهاجرت در مرزهای ترکیه و یونان جلسه‌ای فوق‌العاده برگزار کنند.

از سوی دیگر وزرای بهداشت کشورهای عضو اتحادیه اروپا، روز جمعه در ساختمان این شورا جمع می‌شوند تا درباره شیوع ویروس کرونا نشست اضطراری داشته باشند. طبق گفته مقام‌های شورای اتحادیه اروپا، این جلسات لغو نشده‌اند چراکه هیچ خطری برای سلامتی حاضران وجود ندارد.

*آمریکا: شمار فوتی‌ها به 11 نفر رسید
مقام‌های بهداشتی ایالات متحده آمریکا شامگاه چهارشنبه از افزایش شمار قربانیان کرونا در این کشور خبر دادند. تا کنون در مجموع 11نفر در آمریکا بر اثر کرونا جان خود را از دست داده‌اند که 9 مورد آن مربوط به ایالت واشنگتن در شمال غربی این کشور بوده است. از این 9 نفر، 8 نفر در بیمارستانی در شهرستان کینگ و یک نفر دیگر نیز در شهرستان مجاور آن یعنی اسناهامیش جان باخته است.

به دنبال کشته شدن یک نفر در کالیفرنیا بر اثر ابتلا به ویروس کرونا، فرماندار این ایالت اعلام حالت فوق العاده کرده است.در حال حاضر 153 نفر در آمریکا مبتلا به این ویروس هستند.

*کره جنوبی
 بر اساس آمارهای رسمی در شبانه‌روز گذشته شمار مبتلایان به ویروس کووید 19 در کره جنوبی با 425 مورد افزایش به مجموع 5 هزار و 921 مورد تا روز پنجشنبه رسیده است.

تا کنون در مجموع 33 نفر نیز بر اثر ابتلا به کرونا در کره جنوبی جان خود را از دست داده‌اند. کره جنوبی بعد از چین بیشترین شمار مبتلایان به کرونا در جهان را دارد.

گفتنی است ویروس کرونا تاکنون 80 هزار و 409 نفر را در چین مبتلا کرده است که وضعیت جسمانی 5 هزار و 592 نفر در شهر ووهان از استان هوبی وخیم است. براساس آخرین آمار کمیسیون بهداشت چین 3012 نفر در اثر ابتلا به این ویروس کشته شده اند و بیش از 51 هزارنفر بهبود یافته اند. ویروس کرونا در جهان بیش از 80 کشور را آلوده کرده است و شمار مبتلایان در جهان نیز از مرز 100 هزار نفر گذشته است.

انتهای پیام/* 
۰
مرجع : یویونیوز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما