plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۴
کد مطلب : ۸۲۵۷
موسسه ملی بهداشت آمریکا هشدار داد

احتمال آغاز موج دوم همه گيری کرونا در چین

احتمال تداوم چند ماهه اپیدمی کرونا در آمریکا
انستیتوی آلرژی و بیماریهای عفونی آمریکا احتمال داده که ممکن است موج دوم همه گيری ویروس کرونا در چین آغاز شود.
احتمال آغاز موج دوم همه گيری کرونا در چین
به گزارش ایصال نیوز، رئیس انستیتوی آلرژی و بیماریهای عفونی موسسه ملی بهداشت ایالات متحده «آنتونی فاوچی» اعلام کرده که پس از قرنطینه چین، موج دوم بیماری همه گیری کرونا ویروس در این کشور ممکن است آغاز شود.

بر اساس گزارش اسپوتنیک به نقل از کانال تلویزیونی ABC، فاوچی افزود: با بازگشت چین به حالت عادی، خطر آغاز مجدد این بیماری افزایش می یابد.

وی خاطرنشان کرده، "از آنجا که آنها محدودیت ها را حذف کرده و به زندگی عادی باز گشته اند، ممکن است موج دوم این ویروس رخ دهد. امیدوارم این اتفاق نیفتد."

این دانشمند همچنین گفته، در آمریکا همه گیری ممکن است چند ماه ادامه داشته باشد. این امر عمدتاً به "اثربخشی اقدامات كنترل دولت" در گسترش این بیماری بستگی دارد.

آنتونی فاوچی تصریح کرد: "این از چند هفته تا چند ماه خواهد بود. اگر می خواهید بدانید پویایی این بیماری چگونه است، به چین و کره جنوبی نگاه کنید. در چین، آنها به اوج خود رسیده اند و اکنون شاخص ها رو به زوال است. چند روز پیش در مجموع 11 پرونده [ثبت نام شده] بود که نسبت به گذشته ناچیز است."

گفتنی است براساس آخرین آمار، در حال حاضر حدود 169 هزار آلوده به ویروس «کووید19» در جهان ثبت شده است. بیش از 6 هزار و 500 نفر در اثر بیماری COVID-19 ناشی از آن جان باختند و حدود 78 هزار نفر نیز درمان شدند. این بیماری در 161 کشور جهان شیوع پیدا کرده است. با شیوع گسترده و جهشی این ویروس در اروپا طی چند روز اخیر، بر نگرانی های سازمان های جهانی از اپیدمی جهانی کرونا افزوده شده است.

انتهای پیام/*
۰
مرجع : العالم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما