plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۶
کد مطلب : ۷۴۸۵
رییس سازمان برنامه و بودجه خبر داد

پرداخت ۱۱۰ هزار میلیارد ریال کمک بلاعوض به سیل زدگان کشور

نشست اقتصاد مقاومتی و شورای توسعه کهگیلویه و بویراحمد
محمدباقر نوبخت گفت: بروز سیل فروردین و دی ماه امسال در برخی استان های کشور ۲۱۰ هزار میلیارد ریال خسارت وارد کرد که تاکنون ۱۸۰ هزار میلیارد ریال شامل ۱۱۰ هزار میلیارد ریال کمک بلاعوض از محل خزانه و ۷۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات بانکی به سیل زدگان پرداخت شده است.  
پرداخت ۱۱۰ هزار میلیارد ریال کمک بلاعوض به سیل زدگان کشور
به گزارش ایصال نیوز، محمدباقر نوبخت روز دوشنبه در نشست مشترک اقتصاد مقاومتی و شورای برنامه ریزی و توسعه کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: سومین سال است که کشور شرایط دشوار و بی سابقه تحریم های اقتصادی دشمنان را پشت سر می گذارد.

وی افزود: دشمنان گمان می کردند که این تحریم ها می تواند ایران اسلامی را فلج و زمین گیر کند اما برخلاف تصور آنان اقدام های چشمگیر و اساسی اقتصادی در کشور انجام شد.

معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه بیان کرد: یکی از آثار و پیامدهای منفی تحریم های اقتصادی ظالمانه دشمنان علیه ایران کاهش بخشی از درآمدهای نفتی در بودجه کشور بود که با مدیریت صحیح، استفاده بیشتر از ظرفیت های داخلی و صرفه جویی های لازم تا حدودی جبران شد.

نوبخت عنوان کرد: بر اساس گزارش خزانه میزان پرداخت های پرسنلی در کشور در ۱۰ ماه امسال ۳۴ درصد بیشتر از مدت مشابه پارسال بوده است.

رییس سازمان برنامه و بودجه خبر داد: سه ماهه پاییز امسال، ۸۴۳ هزار فرصت شغلی در بخش ها و زمینه های مختلف در کشور ایجاد شد.

وی ابراز داشت: میزان پرداخت صندوق های بازنشستگی کشور در این مدت نسب به مدت مشابه سال قبل ۱۳۴ درصد رشد نشان می دهد.

معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه گفت: اعتباری افزون بر ۴۴۲ هزار میلیارد ریال در ۱۰ ماه امسال به طرح های عمرانی کشور اختصاص یافت که از این میزان ۴۰۰ هزار میلیارد ریال تاکنون پرداخت شده است.

نوبخت اظهار داشت: این در حالی است که پارسال ۴۳۰ هزار میلیارد ریال به طرح های عمرانی کشور پرداخت شد.

وی افزود: بروز سیل فروردین و دی ماه امسال در برخی استان های کشور ۲۱۰ هزار میلیارد ریال خسارت وارد کرد که تاکنون ۱۸۰ هزار میلیارد ریال شامل ۱۱۰ هزار میلیارد ریال کمک بلاعوض از محل خزانه و ۷۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات بانکی به سیل زدگان پرداخت شده است.  

معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه بیان کرد: تسویه حساب با کشاورزان کشور در زمینه خرید تضمینی گندم همه ساله تا دی یا بهمن ماه طول می کشید اما امسال در شهریور به طور کامل انجام شد.

نوبخت عنوان کرد: بر اساس گزارش خزانه نرخ تورم کشور در ۱۰ ماه امسال روند نزولی داشته و هم اینک به حدود هشت دهم درصد رسیده است.

وی ابراز داشت: یکی از سیاست های اصلی دولت دوازدهم جایگزینی دیگر منابع مالی برای کشور به جای درآمدهای نفتی است.

نوبخت گفت: بین ۴۰ تا ۵۰ درصد منابع مالی کشور در سال های گذشته از طریق درآمدهای نفتی تأمین و پرداخت می شد در حالی که این میزان هم اینک به حدود ۱۰ درصد کاهش یافته است.

انتهای پیام/*
۲
مرجع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما