plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۴
کد مطلب : ۱۰۱۰۴
در جریان سفر به استان آذربایجان شرقی اعلام شد

نوبخت: عمده طرح‌های احیای دریاچه ارومیه امسال به بهره برداری می‌رسد

تلاش میکنیم راه آهن میانه را به تبریز و ایستگاه خاوران برسانیم
رییس سازمان برنامه و بودجه کشور اعلام کرد: احیای دریاچه ارومیه با اجرای طرح‌های مختلفی از سال ۱۳۹۳ آغاز شد و میتوانیم بگوئیم امسال بخش بزرگی از این طرح‌ها پایان می‌یابد و به بهره‌برداری می‌رسد.
نوبخت: عمده طرح‌های احیای دریاچه ارومیه امسال به بهره برداری می‌رسد
به گزارش ایصال نیوز، محمدباقر نوبخت روز دوشنبه در ورود به فرودگاه تبریز در گفت و گویی، به طرح تونل انتقال آب از رودخانه زاب به دریاچه ارومیه اشاره کرد و افزود: خدا را شاکر هستیم که آنچه توسط رییس جمهوری درباره احیای دریاچه ارومیه وعده داده شده بود، به خوبی پیگیری شد.

وی اظهار کرد: افزایش ۲۶ سانتی متری تراز و حدود یکهزار و ۸۹ کیلومتر مربعی وسعت دریاچه ارومیه، نشان از موفقیت این طرح ها در راستای احیای دریاچه ارومیه است .

وی ادامه داد: می توان گفت با اجرای این طرح های دریاچه ارومیه احیا شده و اکنون حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان ارزش طرح های احیای دریاچه ارومیه است.

رییس سازمان برنامه و بودجه کشور، موفقیت در احیای دریاچه ارومیه را به ملت بزرگ ایران و مردم غیور و متدین آذربایجان تبریک گفت.

وی اظهار کرد: در کنار  طرح های احیای دریاچه ارومیه، پیگیری های مستمری از سوی استانداری آذربایجان شرقی در خصوص راه آهن میانه به تبریز انجام شد که توانستیم ۱۳۲ کیلومتر از آن را در حد فاصل میانه تا بستان آباد افتتاح کنیم.

نوبخت تاکید کرد: امسال تلاش میکنیم راه آهن میانه را به تبریز و ایستگاه خاوران برسانیم.

وی خاطرنشان کرد: آنچه دولت قول داده، به آن عمل خواهد کرد

رییس سازمان برنامه و بودجه کشور در مورد طرح کاداستر نیز گفت: آنچه که در تعهدات سازمان برنامه و بودجه است، از نظر منابع مالی امسال خودمان را آماده کرده ایم که در یک مرحله ۷۰ هزار میلیارد تومان و در مرحله بعد ۸۰ هزار میلیارد تومان برای طرح های زیربنایی استفاده کنیم که کاداستر یکی از آنهاست.

وی همچنین در مورد وضعیت اعتبارات آخرین سفر رئیس جمهوری به آذربایجان شرقی گفت: همان طور که در اعتبارات مربوط به سفر نخست بیش از ۱۰۰ درصد اعتبارات از نظر ریالی تامین شد، خود را متعهد میدانیم که دنبال کار را بگیریم. 

نوبخت افزود: جز اولویت های سازمان برنامه و بودجه این است که ۱۰۰ درصد اعتبارات سفر رئیس جمهوری تخصیص یافته و پرداخت شود.

محمدباقر نوبخت، رییس سازمان برنامه و بودجه امروز صبح پس از ورود به فرودگاه تبریز عازم ارومیه شد؛ وی در ارومیه از سد کانی سیب و تونل انتقال آب زاب به دریاچه ارومیه بازدید می کند و سپس برای بازدید از وضعیت دریاچه ارومیه و شهرک خاوران به تبریز باز می گردد.

انتهای پیام/*
۲
مرجع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما