plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۴
کد مطلب : ۷۲۵۸

تعطیلی ادارات و مدارس برخی استان ها به دلیل بارش برف

بارش برف در مناطق مختلف کشور که از شب گذشته آغاز شده،‌ موجب تعطیلی ادارات و مدارس برخی استان‌ها در روز پنجشنبه شد. بر اساس اعلام سازمان هواشناسی روز جمعه نیز با ورود سامانه بارشی در اکثر نقاط کشور شاهد بارش برف و یخبندان خواهیم بود.
تعطیلی ادارات و مدارس برخی استان ها به دلیل بارش برف
به گزارش ایصال نیوز، ورود سامانه بارشی جدید به کشور موجب بارش های سنگین برف در استان های مختلف شده و پیش بینی می شود این بارش ها در روزهای آتی نیز ادامه یافته و شاهد کاهش قابل توجه دمای هوا در این مناطق باشیم.

سازمان هواشناسی همچنین از ورود سامانه بارشی جدیدی از روز جمعه خبر داده است و هشدار داد که در اکثر نقاط کشور شاهد بارش برف و یخبندان خواهیم بود.

تهران نیز از نخستین ساعات بامداد پنج شنبه شاهد بارش برف است و بارش همراه با برودت هوا تا صبح امروز ادامه داشت.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا نیز از بارش برف و باران در محورهای مواصلاتی اکثر استان‌های کشور خبر داد.

شدت بارندگی و کاهش دما در چند ساعت اخیر در برخی استان ها به حدی بود که ادارات و مدارس در روز پنجشنبه را به تعطیلی کشاند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری لرستان گفت: باتوجه به برودت هوا و صرفه‌جویی در مصرف انرژی فعالیت تمامی ادارات و مؤسسات دولتی لرستان روز پنجشنبه تعطیل اعلام شد.

وی اظهار کرد: با توجه به سردی هوا و شرایط جوی استان، همچنین احتمال قطع برق و صرفه جویی در مصرف انرژی و لغزندگی جاده‌ها با نظر موافق تمامی اعضای مدیریت بحران استان، تمامی ادارات، دانشگاه‌ها، مدارس و موسسات دولتی لرستان تعطیل اعلام شد.

وی افزود: فعالیت واحدهای خدمات رسان، امدادی و بهداشتی و درمانی تعطیل نیست و برای خدمت رسانی در آماده‌باش کامل بسر می‌برند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان قزوین نیز گفت: تمام مدارس استان قزوین به دلیل بارش شدید برف، کولاک و برودت هوا طی روز پنجشنبه سوم بهمن ماه تعطیل اعلام شد. وی با اعلام این خبر گفت: با هماهنگی‌های به عمل آمده با ستاد مدیریت بحران استان به دلیل بارش شدید برف، کولاک و برودت هوا در سراسر استان، مدارس استان قزوین در تمامی مقاطع طی نوبت صبح و بعدازظهر روز پنجشنبه سوم بهمن ماه ۹۸ تعطیل است.

طبق پیش بینی هواشناسی، بارش برف و کولاک در سطح استان از شامگاه چهارشنبه آغاز شده است و همچنان ادامه دارد. بر اساس تصمیم های اتخاذ شده در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان، به علت برودت هوا اداره‌های شهرستان زنجان روز پنجشنبه / سوم بهمن/ تعطیل خواهد بود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری همدان گفت: به دلیل ریزش برف و لغزندگی معابر درون شهری و برون شهری فعالیت تمامی اداره‌ها روز پنجشنبه با تاخیر آغاز می‌شود.

اداره کل هواشناسی همدان نیز گفت: به دنبال فعالیت یک سامانه بارشی در آسمان این استان، ریزش زمستانی برف تا پایان هفته در بیشتر نقاط همدان ادامه دارد. بر اساس بررسی نقشه‌های ماهواره‌ای، آسمان بیشتر نقاط استان در ۲۴ ساعت آینده تمام ابری، همراه با ریزش برف و مه صبحگاهی پیش‌بینی می‌شود. این سامانه بارشی روز پنجشنبه از آسمان استان خارج و یک سامانه بارشی جدید از صبح جمعه وارد این استان می‌شود.

در اراک نیز شهرهای خنداب، کمیجان،خمین، شازند و اراک روز پنجشنبه به‌دلیل بارش برف سنگین و سرمای شدید تعطیل است و یکی از دلایل مهم این تصمیم از سوی مسوولان صرفه‌جویی در مصرف حامل‌های انرژی اعلام شده است.

فرماندار خنداب گفت، برودت شدید هوا موجب افزایش حجم مصرف گاز طبیعی شده و به همین دلیل ادارات شهرستان خنداب موظف هستند تا روز شنبه سیستم‌های گرمایشی خود را خاموش کنند. تدابیر لازم برای ارایه خدمات به مردم اندیشیده شده و همه دستگاه‌های خدمات رسان شهرستان خنداب نیز در آماده‌باش کامل قرار دارند.

بر اساس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان مرکزی بارش برف تا بامداد پنجشنبه ادامه دارد و دمای هوا به‌ تدریج پنج تا ۱۰ درجه سانتیگراد کاهش می‌یابد.بر اساس پیش‌بینی‌ها افت محسوس دمای هوا و سرمای شدید حداقل تا اواسط هفته آینده ادامه دارد.

استاندار مرکزی نیز در گفت‌گو با ایرنا اعلام کرد : ادارات و نهادهای دولتی و عمومی اراک نیز تا روز شنبه تعطیل و باید در مصرف انرژی صرفه‌جویی شود. تمامی آموزشگاه‌های عمومی و دولتی علمی نیز در اراک روز پنجشنبه تعطیل است.

اداره هواشناسی پیش بینی کرده بود بارش برف و سرما به دلیل نفوذ یک جبهه هوای سرد و قطبی در تمامی استان مرکزی ادامه دارد و تا اواسط هفته آتی این استان با افت شدید دما و ریزش هوای سرد مواجه خواهد بود. 

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی از روز جمعه مجدداً با ورود سامانه بارشی، در اکثر نقاط کشور شاهد بارش برف و یخبندان خواهیم بود.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما