plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۷
کد مطلب : ۷۰۲۶
ایران 3 - 0 چین

والیبال ایران المپیکی شد

صعود به توکیو 2020
در مرحله فینال رقابت‌های انتخابی المپیک ۲۰۲۰ تیم ملی والیبال ایران از ساعت ۱۵:۳۰ امروز یکشنبه مقابل تیم ملی چین، میزبان مسابقات صف آرایی کرد. تیم ایران به نشانه احترام به جانباختگان و سقوط هواپیمای اوکراینی در تهران، دستبند مشکی بر دست داشتند.
والیبال ایران المپیکی شد
به گزارش ایصال نیوز، تیم ملی والیبال ایران در فینال رقابت‌های انتخابی المپیک ۲۰۲۰ قاره آسیا، با پیروزی 3 بر صفر مقابل چین مقتدرانه راهی المپیک شد. کولاکوویچ در این بازی سعید معروف، شهرام محمودی، محمد موسوی، میلاد عبادی پور، پوریا فیاضی و علی شفیعی را به زمین فرستاد.
*ست اول: ۲۵ - ۱۴ ایران
تیم ملی ایران در این بازی عملکرد خوبی داشت و با دو امتیاز از حریف پیش افتاد. با درخشش عبادی‌پور در سرویس، ایران اختلاف را به ۳ امتیاز افزایش داد. برتری ایران در دریافت و سرویس ادامه یافت تا ۸ - ۵ وقت استراحت فنی اول را کسب کند. با درخشش سعید معروف پشت خط سرویس، دریافت‌های چین دچار مشکل شد تا ایران رفته رفته اختلاف را به ۱۰ امتیاز افزایش داده و وقت استراحت فنی دوم را نیز ۱۶ - ۶ به دست آورد. با شروع مجدد بازی، پس از یک رفت و برگشت محمد موسوی یک امتیاز از دفاع روی تور کسب کرد تا اختلاف در امتیاز ۱۹ - ۹، همچنان ۱۰ پوئن باقی بماند. در حالی که تیم ملی ایران روند خوبی در طول ست داشت، با تک دفاع موسوی ۲۵ - ۱۴ و با اختلاف ۱۱ امتیازی پیروز ست اول بازی شد.
*ست دوم: ۲۵ - ۲۳ ایران
سرویس‌های خوب شفیعی پاسور چین را از بازی خارج کرد تا با دو دفاع موسوی، اختلاف در امتیاز ۵ - ۱ به چهار پوئن افزایش یابد و چینی‌ها وادار به تقاضای وقت استراحت شوند. با ورود دو تیم به زمین، میزبان بازی را در امتیاز ۵ به تساوی کشید، اما این تیم ایران بود که باز هم با درخشش موسوی در دفاع روی تور، ۸ - ۵ وقت استراحت فنی اول را ازآن خود کرد. با درخشش شفیعی روی کارهای سرعتی، ایران ۱۳ - ۹ پیشی گرفت. پس از یک رالی زیبا، چینی‌ها اختلاف را به دو پوئن کاهش دادند تا نهایتا تیم‌ها در امتیاز ۱۶ - ۱۴ به سود ایران، راهی وقت استراحت فنی دوم شوند. با شروع مجدد بازی شفیعی آبشار "جیانجون" را دفاع کرده و یک امتیاز هم روی کار سرعتی به دست آورد تا با افزایش اختلاف به ۴ پوئن، چینی‌ها در امتیاز ۱۶ - ۱۵ به سود ایران تقاضای وقت استراحت کنند. با ورود تیم‌ها به زمین سه امتیاز متوالی کسب کرد تا کولاکوویچ بالاخره در امتیاز ۲۰ - ۱۹ وقت استراحت بگیرد. با سرویس‌های عبادی‌پور اختلاف به ۳ امتیاز افزایش یافت، اما چینی‌ها بار دیگر با درخشش "جیانگ" در سرویس اختلاف را به یک پوئن کاهش دادند تا ایران در امتیاز ۲۳ - ۲۲ تقاضای وقت استراحت کند. با ورود تیم‌های به زمین، با تک دفاع موسوی ایران ۲۵ - ۲۳ پیروز ست دوم بازی شد.
*ست سوم: ۲۵ - ۱۴ ایران
دو تیم در آغاز این ست عملکرد پایا پایی داشتند، اما سرویس‌های پرشی موجی شفیعی دریافت چین را دچار مشکل کرد تا نتیجه ۵ - ۳ به سود ایران شود. با عملکرد فوق‌العاده دفاع ایران توسط موسوی، دو تیم در امتیاز ۸ - ۳ به سود ایران راهی وقت استراحت فنی اول شدند. با سرویس‌های قدرتی "چوآن جیانگ"‌ چین اختلاف را در امتیاز 8 - 6 به دو پوئن کاهش داد، اما با دو امتیاز متوالی عبادی‌پور و محمودی ایران 10 - 6 پیشی گرفت تا میزبان تقاضای وقت استراحت کند. با جای خالی معروف اختلاف به 6 پوئن افزایش یافت تا چین بار دیگر در امیتاز 12 - 6 وقت استراحت بگیرد. نهایتا ایران توانست 16 - 11 وقت استراحت فنی دوم را از آن خود کند. با شروع مجدد بازی نیز روند خوب ایران در سرویس‌ها ادامه داشت تا اختلاف دو تیم در امتیاز ۲۰ - ۱۲ به ۸ پوئن افزایش یابد.
ایران توانست در ادامه نیز قدرت خود را به حریف دیکته کرده و با دو امتیاز سرویس متوالی موسوی، ۲۵ - ۱۴ پیروز این ست شود تا در مجموع سه بر صفر برنده بازی شود.
انتهای پیام/*
۲
مرجع : نود
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما