plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۹
کد مطلب : ۷۰۱۶
کره جنوبی 2 - 3 ایران

برد سخت، اما شیرین ایران برابر کره جنوبی

صعود به المپیک تنها با یک پیروزی دیگر
برد ارزشمند تیم ملی والیبال ایران برابر کره جنوبی، تاحدود زیادی مرهون زیرکی سعید معروف در حساس ترین لحظه بازی بود. تیم ملی والیبال ایران در مرحله نیمه نهایی رقابت‌های انتخابی المپیک ۲۰۲۰ با پیروزی مقابل کره جنوبی، اکنون برای صعود به المپیک نیازمند تنها یک پیروزی دیگر است.
برد سخت، اما شیرین ایران برابر کره جنوبی
به گزارش ایصال نیوز، دیدار دو تیم کره جنوبی و ایران عصر روز شنبه در شرایطی با پیروزی نزدیک شاگردان کولاکوویچ با امتیازات 15-13 در ست پنجم خاتمه یافت، که اگر هوشیاری سعید معروف نبود، شاید اتفاقات دیگری در بازی رقم می خورد. تیم ملی والیبال ایران در ست پنجم توانست در یک مقطع خود را از حریفش جدا کند، تا با نمایش دادن دو عدد 12 و 8 روی اسکوربورد، اختلاف امتیاز دو تیم به عدد 4 برسد و خیال ملی پوشان ایرانی از صعود به فینال مسابقات راحت شود.
با این حال تیم کره جنوبی با استفاده از چند اشتباه متوالی بازیکنان ایران و سرویس های خوبی که زدند، به بازی برگشت و با کسب سه امتیاز متوالی، امتیاز خود را به 12 رساند، تا به یک قدمی ایران برسد که 13 امتیاز کسب کرده بود. ضمن اینکه کولاکوویچ از فرصت خود برای ایجاد وقفه در بازی استفاده کرده بود و دیگر امکان توقف بازی وجود نداشت تا بازیکنان در شرایط بحرانی، از نظر روحی ریکاوری کنند.
در همین لحظه بود که بازیکن کره جنوبی برای زدن سرویس مجدد پشت توپ رفت، ولی سعید معروف کاپیتان کارکشته و آزمون دیده والیبال ایران، به کنار زمین رفت و به بهانه آسیب دیدگی از ناحیه کمر، چند ثانیه ای در بازی وقفه ایجاد کرد. این حرکت وقفه ای 30 ثانیه ای در بازی ایجاد کرد و وقتی بار دیگر به بازی برگشتیم، سرویس بازیکن کره جنوبی که یکی از بهترین سرویس زنان تیمشان بود، به صورت مستقیم به بیرون رفت تا امتیاز ایران به عدد 14 برسد و کره جنوبی در عدد 12 باقی بماند؛ یعنی تقریبا می توان گفت کار کاپیتان معروف همان کاری بود که یک مربی در زمان های بحران برای تیمش انجام می دهد و وقفه ای چند ثانیه ای در بازی ایجاد می کند. البته که ما هم مانند تمام بیننده های تلویزیونی این مسابقه نمی توانیم به طور دقیق قضاوت کنیم که وقفه ایجاد شده در بازی به دلیل آسیب دیدگی واقعی بوده یا کمردردی مصلحتی.
این برد حیاتی، والیبال ایران را یک گام دیگر به کسب سهمیه المپیک 2020 نزدیک کرد و در صورتی که شاگردان کولاکوویچ روز آینده مقابل یکی از دو تیم قطر یا چین در فینال به برتری برسند، نام والیبال ایران در المپیک ثبت خواهد شد.
سعید معروف در کنفرانس خبری پیش از آغاز مسابقات، از این تورنمنت به عنوان آخرین فرصت والیبال ایران برای کسب سهمیه المپیک 2020 نام برده بود و حرکت هوشمندانه ای که در دیدار برابر کره جنوبی انجام داد، بار دیگر نشان داد که فارغ از مسائل فنی، از بعد روانی نیز چه مهره ارزشمندی برای والیبال ایران به شمار می رود.
تیم ملی امروز یکشنبه در فینال رقابت‌ها برای کسب سهمیه المپیک از ساعت ۱۵:۳۰ به مصاف برنده دیدار چین و قطر خواهد رفت. 
انتهای پیام/*
۱
مرجع : ورزش سه
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما