plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۵
کد مطلب : ۶۸۲۳
وزیر بهداشت خبر داد

۹ هزار پرستار جدید استخدام می‌شوند

تغییر در سامانه پرداختی پرستاران
دکتر نمکی تصریح کرد: با توسعه فراوان تخت‌های بیمارستانی و کمبودهای شدیدی که در زمینه پرستاران داریم طی مجوزی که از سازمان امور استخدامی اخذ کرده‌ایم قرار است ۹ هزار پرستار برای جبران این کمبود استخدام شوند.
۹ هزار پرستار جدید استخدام می‌شوند
به گزارش ایصال نیوز، دکتر سعید نمکی، در مراسم بزرگداشت روز پرستار که صبح امروز با حضور دکتر جهانگیری، معاون اول رییس جمهور و جمعی از جامعه‌ پرستاری کشور برگزار شد، ضمن تبریک ولادت حضرت زینب (س) و تقدیر از تلاش های بی شائبه پرستاران، گفت:‌ بسیار خرسندم که از صبح روز گذشته تاکنون سومین باری است که به دلیل بزرگداشت مقام پرستار در خدمت پرستاران بزرگوار هستیم.

وی، حرفه پرستاری را حرفه عشق و مهربانی خواند و افزود: برای آن که بخواهید پرستار خوبی باشید باید خون دلها بخورید. آنچه که دغدغه‌ شما پرستاران است، بیش از آن که دغدغه‌ شما باشد دغدغه‌ وزیری است که در جریان تمام مشکلات پرستارانش قرار دارد.

دکتر نمکی گفت: هنگام تحویل گرفتن این مسئولیت با حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان مطالبات از دو سازمان بیمه‌گر و سایر معوقات از منابع عمومی دولت روبرو بودیم. از این رو اولین شرمندگی من از شما پرستاران هنگام بازدیدهای استانی، معوقاتی بود که بیش از یک و نیم سال به شما پرداخت نشده بود.

پرداخت قسمت عمده‌ای از معوقات پرستاران تا پایان سال

وی افزود:‌ اولین گام ما در این زمینه پرداخت قسمتی از این معوقات بود تا بتوانیم  از شرمندگی شما در آییم و اعلام می‌کنیم که تا آخر سال جاری نیز قسمت عمده‌ای از بدهی‌ها و معوقات شما پرداخت خواهد شد. بنده مصمم هستم معوقات در حوزه‌ پرداخت‌ها بیش از سه ماه نباشد. البته نکته‌ای که وجود دارد و من نسبت به آن خرسند هستم، این است که شما پرستاران هیچ گاه این معوقات را به حساب ما نگذاشته‌اید.

دکتر نمکی در ادامه با اشاره به وقوع سیل در ابتدای سال جاری، خاطر نشان کرد:‌ تمام کادر بهداشتی از پزشکان و پرستاران و بهداشت و محیط بهداشت و بهیار و غیره، توانستند این بحران را کنترل کنند؛ چراکه در این واقعه ۲۶ استان به شکل گسترده و شش استان به شکل خاص با سیل مواجه بودند؛ موضوعی که حیرت تمام جهان را برانگیخت آن بود که در موضوع سیل ما حتی یک مورد بیماری اپیدمی گزارش نشد و این امر میسر نمی‌شد مگر با خدمات شبانه روزی شما عزیزان دلسوز.

غربالگری فشارخون ۳۰میلیون و ۷۰۰هزار ایرانی

وزیر بهداشت ادامه داد: در زمینه‌ بسیج ملی کنترل فشار خون نیز که موفق به غربالگری ۳۰ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر از ایرانیان شدیم، پرستاران نقش بسیار مهمی ایفا کردند. همچنین موضوعی که اخیرا کشور با آن روبرو بود بروز آنفلوانزای فصلی بود که پرستاران مخلصانه در این زمینه ارائه خدمت می‌کردند و بدون هیچ واهمه‌ای در بخش‌های بیمارستانی در دل ویروس به بیماران خدمت می‌کردند.

تغییر در سامانه پرداختی پرستاران تا پایان سال

وزیر بهداشت اظهار کرد:‌ احترام به جامعه پرستاری باعث شد تا معاونت پرستاری در وزارت بهداشت تشکیل شود. همچنین، در نظر داریم در ادامه رفع مشکلات پرستاران، نظام پرداخت به آنها را بهینه کنیم. بنده از روز اول حضورم در وزارتخانه نسبت به طرح بی‌ربط سامانه قاصدک اعتراض داشتم؛ چراکه علاوه بر آن که این طرح منطقی نبود، عدالت بین رشته‌ای هم در آن رعایت نمی‌شد.

وی به تدوین طرحی برای جایگزین کردن طرح قاصدک اشاره کرد و گفت: به دنبال آن هستیم که تا قبل از پایان سال سامانه‌ای دیگر برای پرداخت‌های پرستاران ایجاد و شروع به کار کند.

وی در ادامه پرستار را یک شخصیت مستقل دانست و بیان کرد: گرچه در حوزه پزشکی باید یک تیم متحد داشته باشیم، اما پرستار جزو وابسته به جریان پزشکی نیست و برای خود یک شخصیت مستقل دارد که نباید این هویت مستقل از او دریغ شود.

استخدام ۹هزار پرستار جدید برای جبران کمبود نیرو

دکتر نمکی همچنین به موضوع کمبود نیرو اشاره کرد و گفت: با توسعه فراوان تخت‌های بیمارستانی و کمبودهای شدیدی که در زمینه پرستاران داریم طی مجوزی که از سازمان امور استخدامی اخذ کرده‌ایم قرار است ۹ هزار پرستار برای جبران این کمبود استخدام شوند.

تصویب تعرفه‌های خدمات پرستاری در منزل؛ به زودی

وزیر بهداشت ضمن تاکید بر این که پرستاران تنها برای ارائه خدمت در بیمارستان تربیت نمی‌شوند، بر لزوم حرکت به سوی خدمات پرستاری در منزل اشاره کرد و افزود:‌ در این زمینه به دنبال مصوب کردن تعرفه‌های خدمات پرستاری در منزل هستیم و با توجه به هزینه‌ای که بستری شدن بیمار در بیمارستان برای نظام سلامت دارد، در زمینه‌ بیماران مزمن، پرستاری در منزل یکی از بهترین اقدامات خواهد بود.

نقش پرستاران در طرح «هر خانه یک پایگاه سلامت»

دکتر نمکی ادامه داد: در طرح هر خانه یک پایگاه سلامت نیز اصلی‌ترین محور ارائه خدمات پرستاران هستند که این موضوع باعث جامعه محور کردن نظام ارائه خدمت می‌شود و به نوعی تعریف جدیدی از ارائه خدمت به سمت خانواده‌ها است.

وزیر بهداشت در خاتمه‌ سخنانش، اظهار کرد:‌ امیدواریم در روزهای آتی با همدلی و همراهی مشکلات پرستاران بیش از گذشته به صورت حل شدن پیش رود.

گفتنی است، در این مراسم، از پرستاران نمونه کشور قدردانی و به آنها لوح تقدیر اهدا شد.

انتهای پیام/*
۲
مرجع : وبدا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما