plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۴
کد مطلب : ۵۹۳۳
اشغال یک سرزمین در نظام بین المللی با قانون جنگل

ترامپ شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی در کرانه باختری را قانونی دانست

ذوق‌زدگی نتانیاهو و خشم فلسطینی‌ها از تصمیم ترامپ
نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با ذوق‌زدگی از تصمیم دولت ترامپ برای غیرقانونی ندانستن شهرک‌سازی صهیونیست‌ها در کرانه باختری استقبال کرد. مقامات فلسطین، اظهارات جدید آمریکا مبنی بر مشروع بودن شهرک سازی‌های رژیم صهیونیستی را تهدید کننده صلح و امنیت بین‌المللی دانستند.
ترامپ شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی در کرانه باختری را قانونی دانست
بنيامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی دوشنبه‌شب بلافاصله بعد از اعلام سیاست جدید آمریکا درباره شهرک‌سازی‌های این رژیم در کرانه باختری، از این تصمیم استقبال و آن را «تصحیح یک اشتباه تاریخی» توصیف کرد.

سفارت آمریکا نیز در وحشت از واکنش فلسطینی ها در سرزمین‌های اشغالی پس از اعلام سیاست غیرقانونی دولت ترامپ در قبال شهرک سازی‌های رژیم صهیونیستی، از شهروندان آمریکایی خواست تا از تردد در قدس، کرانه باختری و غزه بپرهیزند.

مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا دوشنبه‌شب اعلام کرد که دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری این کشور شهرک سازی‌ها در کرانه باختری را مغایر قانون بین‌المللی نمی‌داند.

همچنین جنبش جهاد اسلامی فلسطین با محکوم کردن اظهارات پمپئو در خصوص تایید سیاست شهرک سازی رژیم صهیونیستی در کرانه باختری، گفت که این اظهارات، استعماری، خصمانه و فاقد هرگونه مشروعیت است.

 از سوی دیگر به گزارش خبرگزاری فلسطینی معا، نبیل ابو ردینه سخنگوی دولت محمود عباس در رام الله، اظهارات مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا در باره سازگاری شهرک سازی‌های رژیم صهیونیستی با قانون بین المللی را رد کرد و گفت این اظهارات مردود و کاملا مغایر با قانون بین‌الملل و قطعنامه‌های شورای امنیت به ویژه قطعنامه 2334 است.

انتهای پیام/*
۷
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما