plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۱۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۸
کد مطلب : ۵۰۳۸
با وتوی روسیه و امریکا

ناکامی شورای امنیت در صدور بیانیه علیه تجاوز نظامی ترکیه

وقتی نظام بین المللی ناکارامد می شود
شورای امنیت سازمان ملل متحد روز پنجشنبه برای بررسی عملیات ترکیه در سوریه تشکیل جلسه داد اما با مخالفت روسیه و آمریکا موفق به صدور بیانیه‌ای در مخالفت با این عملیات نشد. وتوی روسیه و آمریکا، دومین چراغ سبز مشترک این دو کشور به تجاوز نظامی ترکیه به خاک سوریه محسوب می شود.
ناکامی شورای امنیت در صدور بیانیه علیه تجاوز نظامی ترکیه
به گزارش ایصال نیوز، با وتوی آمریکا و روسیه، شورای امنیت سازمان ملل متحد در تصویب بیانیه‌ای در مخالفت با عملیات ترکیه در سوریه ناکام ماند. حساب کاربری شبکه کردی «روداو» در توئیتر به نقل از خبرنگار خود نوشت روسیه و آمریکا با «محکوم کردن» عملیات ترکیه مخالفت کرده‌اند.
شورای امنیت سازمان ملل متحد روز پنج‌شنبه برای بررسی عملیات ترکیه در مناطق تحت کنترل شبه نظامیان کرد در شمال سوریه، تشکیل جلسه داد. این نشست به درخواست پنج عضو اروپایی شورای امنیت از جمله فرانسه، آلمان و انگلیس، پشت درهای بسته تشکیل شده است.
از سوی دیگر به گزارش خبرگزاری فرانسه،پس از ناکامی شورای امنیت در تصویب بیانیه ای علیه تجاوز نظامی ترکیه به مناطق کردنشین سوریه، بامداد امروز آلمان، انگلیس، بلژیک، فرانسه و لهستان پنج عضو شورای امنیت سازمان ملل متحد در بیانیه‌ای مشترک از ترکیه خواستند که حمله به کردهای شمال شرق سوریه را متوقف کند.
گفتنی است ارتش ترکیه از روز چهارشنبه 17 مهرماه به بهانه «مقابله با تروریسم» و «پاکسازی مرز سوریه و ترکیه» از حضور شبه نظامیان کردی که آنکارا آن‌ها را تروریست می‌داند، به شمال سوریه حمله کرد. دیروز بعد از آغاز این عملیات، آنکارا اعلام کرد سفرای تمام کشورهای عضو شورای امنیت را در جریان این عملیات قرار داده است.
آغاز عملیات نظامی ترکیه یک روز بعد از آن صورت گرفت که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا پس از تماس تلفنی با اردوغان، از تصمیم خود برای خارج کردن نظامیان آمریکایی از شمال سوریه خبر داد. کردها این اقدام آمریکا را تجاوز نظامی و زدن«خنجر از پشت» توصیف کرده‌اند.
انتهای پیام/*
۲
مرجع : فارس
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما