?> ?> پنتاگون هماهنگی هوایی با ترکیه در آسمان سوریه را متوقف کرد | ایصال نیوز
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۹
کد مطلب : ۴۹۶۹

پنتاگون هماهنگی هوایی با ترکیه در آسمان سوریه را متوقف کرد

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرد، مرکز عملیات هوایی مشترک، ترکیه را از ترکیب ماموریت‌های هوایی در سوریه خارج کرد.
پنتاگون هماهنگی هوایی با ترکیه در آسمان سوریه را متوقف کرد
کارلا گلیسون،‌ سخنگوی وزارت دفاع آمریکا در اظهاراتی مطبوعاتی تاکید کرد: مرکز عملیات مشترک هوایی دیگر همکاری اطلاعاتی نظارت و شناسایی با ترکیه در حریم هوایی سوریه ندارد.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا این اقدام به مثابه بستن حریم هوایی به روی نیروی هوایی ترکیه است، گفت: از لحاظ فنی، نمی‌توانیم بگوییم حریم هوایی به روی جنگنده‌های ترکیه بسته شده است اما هنگامی که جنگنده‌ای از ترکیب ماموریت‌های هوایی خارج می‌شود، پروازش در حریم هوایی بدون هماهنگی تقریبا غیرممکن می‌شود به این ترتیب هرگونه پرواز ترکیه بدون هماهنگی نمی‌تواند انجام بگیرد.

از سوی دیگر، یکی از مسؤولان پنتاگون گفت: نیروهای آمریکایی در عملیات مورد انتظار در شمال سوریه، در برابر نیروهای ترکیه نخواهند ایستاد و این اقدام ترکیه نتایج دیگری خواهد داشت.

آمریکا روز دوشنبه خروج نیروهایش از ایست‌های بازرسی موقت در دو شهر تل‌ابیض در حومه رقه و راس‌العین در حومه حسکه در مرزها با ترکیه در شمال شرق سوریه را آغاز کرد و این در حالی است که احتمال می‌رود عملیات قریب الوقوع ترکیه در شرق فرات اجرایی شود.

کاخ سفید نیز روز دوشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد، ترکیه به زودی در شمال سوریه دست به عملیاتی نظامی می‌زند و نیروهای آمریکا در این عملیات نه مشارکتی خواهند داشت و نه از آن حمایت خواهند کرد.

انتهای پیام/*
۳
مرجع : روسیا الیوم - ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما