plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۷
کد مطلب : ۷۹۹۴

ارتش ترکیه دو فروند جنگنده سوریه را در ادلب مورد هدف قرار داد

سوریه از سرنگونی چهار پهپاد متجاوز ترکیه در آسمان ادلب خبر داد
ارتش سوریه با اعلام بسته بودن حریم هوایی شمال غرب سوریه و ادلب، اعلام کرد روز یکشنبه چهارمین پهپاد ترکیه را در استان ادلب سرنگون کرده است. ترکیه با حمله به مواضع ارتش سوریه مدعی شد دو جنگنده سوری را سرنگون کرده است.
ارتش ترکیه دو فروند جنگنده سوریه را در ادلب مورد هدف قرار داد
ارتش ترکیه روز یکشنبه ۱۱ اسفند (۱ مارس) اعلام کرد؛ دو فروند هواپیمای جنگی سوریه را در آسمان استان ادلب در شمال‌غرب سوریه هدف گرفته و سرنگون کرده است. به گزارش سانا، خبرگزاری رسمی دولت سوریه چهار خلبان این دو هواپیما توانسته‌اند با چتر نجات فرود آیند.

خبرگزاری آناتولی به نقل از وزارت دفاع ترکیه حمله به این دو هواپیمای جنگی «SU-24» و نیز سیستم‌های دفاع هوایی سوریه پس از آن انجام شد که نیروهای ارتش سوریه یکی از هواپیماهای بدون سرنشین ترکیه را سرنگون کردند.

رسانه‌های سوریه همچنین اعلام کردند که ارتش این کشور حریم هوایی خود را در سراسر مناطق واقع در شمال‌غرب سوریه و به ویژه ادلب، بر روی پرواز هر نوع پهپاد و هواپیما بسته است.

در بیانیۀ ستاد مشترک ارتش سوریه آمده است: «با هر هواپیمایی که به حریم هوایی سوریه نفوذ کند، به عنوان هواپیمایی با اهداف خصمانه برخورد خواهد شد و هدف قرار خواهد گرفت.»

نیروهای مسلح ترکیه روز یکشنبه نیز حمله به مواضع نیروهای بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه را ادامه دادند. بر اساس فیلم جدیدی که از سوی وزارت دفاع ترکیه منتشر شده، این نیروها توانسته‌اند تعدادی تانک‌ و خودروی زرهی و چندین سرباز سوری را در منطقۀ سراقب استان ادلب خلع سلاح کنند.

دور جدید تشدید درگیری‌ها در ادلب پس از آن آغاز شد که دست‌کم ۳۳ سرباز ترکیه روز پنج‌شنبه در جریان حملات هوایی جنگنده‌های سوریه کشته و شماری نیز زخمی شدند. این درگیری‌ها بر تنش‌ها میان ترکیه و روسیه که هر کدام از یکی از طرف‌های نبرد در جنگ داخلی سوریه حمایت می‌کنند نیز افزوده است.

از سوی دیگر خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد، «اولگ ژوراولیوف» رئیس مرکز آشتی روسیه در کشور سوریه با هشدار به ترکیه، اعلام کرد: روسیه، پس از بستن حریم هوایی ادلب توسط ارتش سوریه، دیگر نمی تواند امنیت  هواپیماهای ترکیه را برفراز این منطقه تأمین کند.

بیانیه دیروز ارتش سوریه  تأکید کرده بود:«از آنجایی که ارتش عربی سوریه به وظایف قانونی و ملی خود در دفاع از حاکمیت این کشور و محافظت از امنیت و تمامیت ارضی آن پایبند است، فرماندهی کل ارتش بسته شدن حریم هوایی در منطقه شمالی غربی به ویژه ادلب به روی هواپیماها و پهپادها اعلام می کند و هر هواپیمایی که حریم هوایی را نقض می کند، یک هدف متخاصم محسوب و با آن مقابله خواهد کرد.

انتهای پیام/*
۵
مرجع : یورو نیوز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما