plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۱۲ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۸
کد مطلب : ۴۸۶۸
تداوم نا آرامی ها در عراق

مقامات ارشد عراقی، نمایندگان تظاهرکنندگان را به مذاکره فرا خواندند

اعلام منع آمد و شد در برخی شهرهای عراق
خبرگزاری رسمی عراق روز پنجشنبه اعلام کرد رئیس مجلس و نخست وزیر عراق هر کدام جداگانه، از نمایندگان تظاهرکنندگان خواسته اند جهت مذاکره و بررسی خواسته های خود تا در جلسه ای دوجانبه شرکت کنند. در تظاهرات و ناآرامی های سه روز اخیر عراق 21 تن کشته و بیش از 600 تن زخمی شده اند.
مقامات ارشد عراقی، نمایندگان تظاهرکنندگان را به مذاکره فرا خواندند
به گزارش ایصال نیوز، خبرگزاری رسمی عراق (واع) به نقل از منابع امنیتی در نجف اشرف اعلام کرد مقررات منع رفت و آمد از ساعت 4 عصر روز تا اطلاع ثانوی برقرار شده است و تردد وسائل نقلیه و برگزاری هرگونه تجمع در نجف اشرف ممنوع است. 
همچنین علاوه بر بغداد در برخی شهرهای دیگر عراق  ازجمله شهر بابِل مقررات منع عبور و مرور حکم‌فرماست.
برخی خبرها حاکی از آن است که مقتدی صدر ضمن دعوت به حفظ اموال عمومی و خصوصی، از مردم عراق خواسته است با اعتصاب و تحصن خواسته های خود را پیگیری کنند.
خبرگزاری رسمی عراق روز پنجشنبه اعلام کرد رئیس مجلس و نخست وزیر عراق هر کدام جداگانه، از نمایندگان تظاهرکنندگان خواسته اند جهت مذاکره و بررسی خواسته های خود تا در جلسه ای دوجانبه شرکت کنند.
تظاهر کنندگان در مصاحبه با خبرگزاری‌ها اعلام کرده اند به قدر کافی به دولت جهت اقدام لازم برای مبارزه با فساد و رفع بیکاری فرصت داده شده است اما دولت هیچ کاری نکرده است. 
از سوی دیگر به گزارش آناتولی، ترکیه از اتباع خود خواست تا اطلاع ثانوی به عراق سفر نکنند و آنهایی هم که در عراق هستند از نزدیک شدن به محل درگیری ها خودداری کنند.
وزارت امور خارجه آمریکا نیز از افراد غیر نظامی آمریکایی خواست فورا خاک عراق را ترک کنند. سفارت آمریکا در عراق نیز اعلام کرد تحولات عراق را به دقت زیر نظر دارد.
وزارت امور خارجه ایران نیز از مردم خواست سفر خود به عراق را تا اطلاع ثانوی به تاخیر اندازند.
خبرگزاری سومریه عراق از آغاز تجمعات اعتراضی از عصر روز پنج شنبه در بغداد و چندین شهر عراق علی رغم مقررات منع رفت و آمد و حضور نیروهای پلیس، از عصر روز پنج شنبه خبر داد.
پیش بینی می شود پس از نماز جمعه (امروز)، تظاهرات اعتراضی در عراق مجددا گسترش یابد.
در تظاهرات و ناآرامی های سه روز اخیر عراق 21 تن کشته و بیش از 600 تن زخمی شده اند.
انتهای پیام/*   
۱
مترجم : احمد امینی
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما