plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۰
کد مطلب : ۴۴۳۷
برای جلوگیری از افزایش سرسام آور قیت نفت

مجوز ترامپ برای استفاده از ذخایر استراتژیک نفت آمریکا صادر شد

افزایش قیمت نفت به دنبال حملات پهپادهای یمنی به آرامکو
رئیس جمهور آمریکا به خاطر حمله به تاسیسات نفتی عربستان سعودی و جلوگیری از افزایش قیمت نفت مجوز استفاده از ذخایر استراتژیک نفت آمریکا را صادر کرداست. رویترز اعلام کرد که به دلیل حجم بالای خسارت حملات (حوثی های یمن) به تاسیسات نفتی و گازی، کاهش تولید نفت آرامکوی عربستان هفته ها ادامه خواهد داشت.
مجوز ترامپ برای  استفاده از ذخایر استراتژیک نفت آمریکا صادر شد
به گزارش ایصال نیوز «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا یکشنبه شب، در حساب توئیتری خود نوشت: به خاطر حمله به تاسیسات نفتی عربستان سعودی که ممکن است روی قیمت نفت تاثیر داشته باشد من مجوز استفاده از ذخایر استراتژیک نفت آمریکا را در صورت نیاز صادر کرده‌ام، به اندازه‌ای که بازارها، نفت کافی داشته باشند.
ترامپ در ادامه اضافه کرد: تامین نفت عربستان سعودی هدف حمله قرار گرفته است. دلیلی وجود دارد که ما مسئول اصلی را می‌شناسیم. ما کاملا آماده اقدام علیه مقصر هستیم، این بستگی به نتیجه تحقیقات دارد. منتظر می‌مانیم تا اعلام مقصر را از عربستان سعودی بشنویم، تحت این شرایط به پیش خواهیم رفت.
ترامپ در توئیت دیگری نوشت: «اخباری به دروغ منتشر شده که من گفته ام بدون پیش شرط با ایران مذاکره می کنم. دروغ است، مثل همیشه» 
این در حالی است که وزیر امورخارجه آمریکا نیز ایران را متهم به دست داشتن در حملات و انفجارهای شنبه شرکت آرامکوی عربستان نمود. یک مسئول ارشد آمریکایی به رویترز گفت 19 نقطه در حملات به شرکت آرامکو مورد هدف قرار گرفته است که با خبر یمنی ها مبنی با حمله 10 پهپاد تناقض دارد.
این در حالی است که سخنگوی وزارت خارجه ایران اتهامات آمریکا علیه ایران را مردود و بی اساس دانست.
در پی حمله به تاسیسات فرآوری نفت البقیق قیمت نفت افزایش قابل توجهی یافت و به هر بشکه 71 دلار رسید و پیش بینی شده بین 15% تا 19% و بیشتر افزایش یابد.
گفتنی است که وزیر انرژی عربستان، اعلام کرد در نتیجه حملات به شرکت آرامکو  50 درصد از صادرات نفتی عربستان سعودی موقتا برای چند روز مختل و متوقف شده است اما خبرگزاری رویترز به نقل از یک منبع در شرکت آرامکو اعلام کرد که به دلیل حجم بالای خسارت حملات حوثی های یمن به تاسیسات نفتی و گازی، کاهش تولید نفت آرامکوی عربستان هفته ها ادامه خواهد داشت. 
انتهای پیام/*
 
۳
مترجم : احمد امینی
مرجع : الجزیره
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما