plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۳
کد مطلب : ۳۸۵۲۹
با حضور وزیر بهداشت انجام شد

افتتاح بزرگترین بیمارستان مادر و کودک جنوب شرق کشور در ایرانشهر

افتتاح ۲۶۵ پروژه سلامت سیستان و بلوچستان در دولت سیزدهم
وزیر بهداشت در سفر به استان سیستان و بلوچستان، بیمارستان مادر و کودک حضرت فاطمه الزهرا(س) ایرانشهر به عنوان بزرگترین مرکز درمانی مادر و کودک جنوب شرق کشور را افتتاح کرد.
افتتاح بزرگترین بیمارستان مادر و کودک جنوب شرق کشور در ایرانشهر
به گزارش سرویس سلامت ایصال نیوز، دکتر بهرام عین اللهی در حاشیه افتتاح این مرکز، با اشاره به آغاز عملیات ساخت این پروژه از سال ۹۴ و پیشرفت فیزیکی ۶۵ درصدی تا ابتدای کار دولت مردمی، گفت: تکمیل و تجهیز این پروژه در طول سه سال گذشته با جدیت دنبال شد و ارزش روز آن، حدود یک هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان است.

وی از فعالیت ۱۱۴ تخت بیمارستانی در این مرکز خبر داد و افزود: این بیمارستان از پیشرفته ترین مراکز درمانی جنوب شرق کشور است که دارای امکانات و بخش های پیشرفته ای از جمله مراقبت های ویژه نوزادان می باشد.

وزیر بهداشت با اشاره به افتتاح ۲۸ پروژه بهداشتی و درمانی در روز جاری در دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر، خاطرنشان کرد: با بهره برداری از این طرح ها که حدود یک هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان ارزش دارد، ۱۰ هزار متر مربع فضای بهداشتی و درمانی به مجموعه دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر افزوده می شود.

دکتر عین اللهی تصریح کرد: مقرر بود که تا پایان سال، ۱۵ هزار تخت بیمارستانی را در سراسر کشور افتتاح کنیم و هدف ما، افتتاح نمایشی طرح ها نیست بلکه شرط افتتاح، تکمیل پروژه ها و پذیرش بیماران و مراجعان است و تا زمان دولت جدید، یک هزار تخت بیمارستانی جدید در کشور، راه اندازی می شود.

وی به اجرای پویش تعالی سلامت، استمرار خدمت در کشور اشاره و عنوان کرد: در این پویش تا کنون ۲۲ پروژه در خراسان رضوی به ارزش سه هزار میلیارد تومان، بیمارستان تخصصی کودکان اکباتان همدان با اعتبار یک هزار میلیارد تومان و امروز این بیمارستان در ایرانشهر افتتاح شد و در ادامه نیز بیمارستانهایی در خوزستان، یزد، سمنان و اراک افتتاح خواهد شد.

*افتتاح ۲۶۵ پروژه سلامت محور سیستان و بلوچستان در دولت

دکتر بهرام عین اللهی در آیین افتتاح همزمان ۲۸ پروژه بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر با بیان اینکه سهم سیستان و بلوچستان از بیش از ۱۶ هزار تخت جدید بیمارستانی در دولت مردمی، ۶۰۰ تخت بیمارستانی بوده است، افزود: بعد از شهادت آیت الله رییسی احساس می کنیم فرمانده مقتدر و مومن خودمان را از دست داده ایم اما سفرهای اعضای هیات دولت و از جمله این سفر نشان می دهد، ادامه دهنده راه شهید رییسی هستیم. ایشان یک مکتب فکری بود که انقلابی در حوزه خدمتگزاری به مردم پس از ۴۵ سال از انقلاب اسلامی ایجاد کرد.

وی از محرومیت زدایی به عنوان یکی از شاخصه های شخصیتی رییس جمهور شهید یاد کرد و گفت: این ویژگی ایشان در عمل برای همگان مشخص شد اما محرومیت زدایی از مناطقی که محرومیت های تاریخی را تجربه کرده اند، زمان بر است اما تمام ارکان دولت با انگیزه خدمت در این مسیر گام بر می دارند.

وزیر بهداشت بیمارستان مادر و کودک حضرت فاطمه الزهرا(س) ایرانشهر را در کشور کم نظیر دانست و گفت: پیام اجرای چنین پروژه هایی در مناطق کمتر توسعه یافته این است که می خواهیم کارهای بزرگ انجام دهیم و هیچ محدودیتی برای پیشرفت نداریم.

دکتر عین اللهی به افتتاح بیش از دو هزار و ۷۰۰ پروژه بهداشتی در دولت مردمی تا کنون اشاره و خاطرنشان کرد: رویکرد ما در وزارت بهداشت قطعا سلامت پیشگیری محور است. در منطقه ای قرار داریم که تهدیدات سلامت در کشورهای همسایه ما فراوان است اما با عملکرد ارزشمند نظام شبکه، نیروهای حوزه سلامت و به ویژه نیروهای حوزه بهداشت که دیده نمی شوند و سنگرسازان بی سنگر هستند، شاخص های سلامت در کشورمان متحول شده و جایگاه قابل قبولی در منطقه داریم.

وی تاکید کرد: دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر باید پیشرفت کند و در منطقه تحت پوشش خود، نقش آفرین و حل کننده مشکلات سلامت باشد. تاکید ما در مناطق محروم، تقویت بومی گزینی برای ماندگاری و خدمتگزاری بیشتر این نیروها به مردم است بنابراین اعتقاد داریم مشکلات مناطق محروم، از درون و با استفاده از ظرفیت نیروهای بومی برطرف می شود.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما