plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۰
کد مطلب : ۳۷۷۸۹
در مراسم تجلیل از خادمان سلامت نوروزی

رییس پلیس راهور فراجا: فوتی‌های تصادفات جاده‌ای نوروز امسال، 14.3 درصد کاهش یافته است

باید از وقوع حوادث و سوانح پیشگیری کنیم
رییس پلیس راهور فراجا در مراسم تجلیل از خادمان سلامت نوروزی 1403 از کاهش آمار مجروحان و مصدومان حوادث در طرح سلامت نوروزی ابراز رضایت کرد و آن را حاصل یک کار جمعی، نظام مند و هوشمند دانست.
رییس پلیس راهور فراجا: فوتی‌های تصادفات جاده‌ای نوروز امسال، 14.3 درصد کاهش یافته است
به گزارش سرویس اجتماعی ایصال نیوز، سردار سید تیمور حسینی در این مراسم که با حضور وزیر بهداشت و جمعی از معاونان وزارت بهداشت در سالن امام جواد(ع) این وزارتخانه برگزار شد، ابراز امیدواری کرد که با همکاری دستگاه های اجرایی بتوان شاهد سیر نزولی آمار مصدومان و تلفات حوادث رانندگی بود.

وی به آمارهای تلفات تصادفات در ایام نوروز بر اساس اعلام سازمان پزشکی قانونی اشاره کرد و افزود: امسال در ایام نوروز در تصادفات جاده ای شاهد کاهش 14.3 درصدی فوتی ها بودیم و در مجموع تصادفات شهری و جاده ای، 9.4 درصد کاهش فوتی  داشته ایم.

سردار حسینی، وضعیت فوتی های حوادث جاده ای در میانه دهه 80 را بسیار نامناسب توصیف کرد و گفت: با اقدامات جامع از سوی دستگاه های اجرایی در زمینه های راه ها، وسایل نقلیه و قوانین و مقررات شاهد کاهش فوتی های  جاده ای تا سالهای 95 و 96 بودیم اما مجددا وضعیت به شرایط قبل برگشت و متاسفانه در سال گذشته نیز تلفات جاده ای از مرز 20 هزار نفر گذشت.

رییس پلیس راهور فراجا افزایش نرخ جرایم رانندگی را در عملکرد و رفتارهای ترافیکی کاربران موثر ارزیابی و عنوان کرد: مولفه های موثر در کاهش حوادث، مصدومیت ها و تلفات را شناسایی کرده و می دانیم که چه اقدامی باید در حوزه های مختلف از جمله راه ها، وسایل نقلیه و عامل انسانی انجام دهیم.

وی با تاکید بر نقش عامل انسانی در وقوع حوادث، یادآور شد: تمام تلاش ما باید این باشد که از وقوع حوادث و سوانح پیشگیری کنیم تا فشار کاری نظام سلامت و دستگاه قضایی و نهادهای حمایتی، افزایش پیدا نکند.

سردار حسینی با اشاره به مصدومیت سالانه بیش از 500 هزار نفر در حوادث رانندگی، خاطرنشان کرد: در حالت خوش بینانه، 10 درصد از این مصدومان، معلول و ناتوان می شوند که بار سنگینی به نهادهای حمایتی از جمله سازمان بهزیستی وارد می کند بنابراین باید اشتراک عمل و هم اندیشی برای اصلاح رفتار کاربران و عامل انسانی در تصادفات وجود داشته باشد.

رییس پلیس راهور فراجا از آب و هوا، غذا، بهداشت و سلامت، سرپناه و ارتباطات به عنوان نیازهای اساسی هر فرد عنوان کرد و گفت: همکاری پلیس راهور و وزارت بهداشت می تواند در تامین سلامت مردم موثر باشد.

انتهای پیام/*
۳
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما