plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۵
کد مطلب : ۳۷۷۲۱

افزایش 20 درصدی آمار مرگ و میرناشی از مواد مخدر

پزشکی قانونی مازندران اعلام کرد که سال گذشته ۹۱ نفر در این استان براثر عوارض ناشی از مصرف موادمخدر جان باختند که نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۱، ۲۰درصد افزایش نشان می‌دهد.
افزایش 20 درصدی آمار مرگ و میرناشی از مواد مخدر
به گزارش سرویس سلامت ایصال نیوز و به نقل از رکنا، پزشکی قانونی مازندران روز پنجشنبه گزارش داد که ۷۳ نفر از قربانیان اعتیاد به مواد مخدر مرد و ما بقی زن هستند.

بنا بر این گزارش شهرستان های ساری با ۱۷، قائمشهر با ۱۱ و نور با ۸ فوتی بیشترین و شهرستان بابل با یک فوتی کمترین آمار مرگ بر اثر سوءمصرف مواد را داشتند.

کارشناسان آسیب های اجتماعی معتقدند به طور یقین حساسیت منطقی خانواده به رفتار فرزندان و حتی حساسیت نسبت به تغییر رفتار همسر و همچنین برخورد درست با این افراد در صورت گرایش آنان به مواد مخدر، آگاه شدن از گرایش جوانان به مواد مخدر و آگاهی از علائم و نشانه های اولیه و انجام مشاوره های درست از طرف خانواده می تواند از گرفتار شدن جوانان در دام اعتیاد و به تباهی کشاندن افراد و مرگ جلوگیری کند.

طبق اعلام رسمی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مازندران در دولت سیزدهم ۱۱۱ باند مخوف مواد مخدر در مازندران شناسایی و منهدم شد. همچنین برای اولین بار در سطح کشور یک باند فساد در شبکه دولتی قاچاق داروهای مخدر با ارزش ۱۳ هزار میلیارد ریال در این استان شناسایی و منهدم شدند و از طرف دیگر کارمندان متخلف در این بخش دستگیر شدند.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما