plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۴
کد مطلب : ۳۷۶۳۹
سازمان هواشناسی اعلام کرد

ورود سامانه جدید بارشی به کشور از بعدازظهر فردا

بارش‌ها در کدام استان‌ها رخ می‌دهد؟
سازمان هواشناسی از ورود سامانه جدید بارشی به کشور و آغاز بارش‌ها از بعد از ظهر فردا برخی مناطق خبر داد و اعلام کرد: امروز در ۱۰ استان رگبار باران، گاهی رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی و در برخی نقاط خیزش گردوخاک و در ارتفاعات رشته‌کوه البرز و زاگرس مرکزی بارش برف پیش‌بینی شده است.
ورود سامانه جدید بارشی به کشور از بعدازظهر فردا
به گزارش سرویس اجتماعی ایصال نیوز، بر اساس اعلام سازمان هواشناسی و بررسی نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری، امروز (یکشنبه ۲۶ فروردین) در استان‌های خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، یزد، شرق هرمزگان، ارتفاعات کرمان، ارتفاعات شرقی البرز، شمال استان‌های آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی رگبار باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی و در برخی نقاط خیزش گردوخاک رخ می‌دهد؛ همچنین در ارتفاعات رشته‌کوه البرز و ارتفاعات مرکزی زاگرس بارش برف و در نقاط مستعد بارش تگرگ پیش‌بینی شده است.

فردا (دوشنبه ۲۷ فروردین) بعدازظهر با ورود سامانه بارشی از جنوب کشور به‌تدریج در استان‌های چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، جنوب و شرق خوزستان، شرق لرستان و نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، بوشهر، فارس و جزایر واقع در خلیج فارس و تنگه هرمز بارش‌ها آغاز می‌شود.

روز سه‌شنبه (۲۸ فروردین) با توسعه و تقویت سامانه بارشی علاوه بر مناطق ذکر شده در کرمان، هرمزگان، جنوب استان‌های یزد و اصفهان بارش شدید باران، رگبار و رعدوبرق و در مناطق مستعد تگرگ و وزش باد شدید با احتمال خیزش گردوخاک پیش‌بینی شده است که در جنوب بوشهر، نیمه جنوبی فارس، هرمزگان، نیمه جنوبی استان‌های کرمان و سیستان و بلوچستان و نیز در جزایر واقع در مرکز و شرق خلیج فارس و تنگه هرمز بارش‌ها شدت بیشتری را خواهد داشت.

فردا در برخی نقاط شمال‌غرب کشور و روز سه‌شنبه در ارتفاعات البرز مرکزی بارش پراکنده و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

روز چهارشنبه (۲۹ فروردین) در استان‌های فارس، کرمان، خراسان جنوبی، یزد، سیستان و بلوچستان، هرمزگان، جنوب اصفهان و جزایر واقع در شرق خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان بارش‌ها رخ خواهد داد که شدت بارش‌ها در جنوب کرمان، شرق هرمزگان و نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان پیش‌بینی می‌شود.

روز پنجشنبه (۳۰ فروردین) با تضعیف فعالیت سامانه در استان‌های کرمان، خراسان جنوبی، شرق فارس، سیستان و بلوچستان، هرمزگان و تنگه هرمز رگبار پراکنده باران گاهی همراه با رعدوبرق و وزش باد شدید پیش‌بینی شده است و به تدریج تا اواخر وقت این روز سامانه بارشی از سمت جنوب‌شرق از کشور خارج می‌شود.

خلیج فارس فردا (دوشنبه) و از روز سه‌شنبه تا پنجشنبه خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان به سبب وزش باد شدید مواج و متلاطم است.

آسمان تهران امروز صاف تا کمی ابری گاهی همراه با ورزش باد پیش‌بینی شده است که از اواخر وقت امروز افزایش ابر را خواهیم داشت. فردا نیز همین شرایط برای تهران رخ خواهد داد. کمینه و بیشینه دمای هوا امروز در پایتخت ۸ و ۱۹ درجه سانتیگراد است.

انتهای پیام/*
۱۹
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما