plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۳ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۸:۱۹
کد مطلب : ۳۷۵۹۲

تسلیت مقامات کشورهای مختلف به اسماعیل هنیه در پی ترور فرزندان وی

در پی اقدام جنایتکارانه رژیم صهیونیستی در ترور شماری از پسران و نوه‌های اسماعیل هنیه رهبر حماس، رهبران فلسطینی، عرب و مسلمان به این جنایت واکنش نشان دادند.
تسلیت مقامات کشورهای مختلف به اسماعیل هنیه در پی ترور فرزندان وی
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز، رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه در تماس تلفنی با اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس، شهادت فرزندان و نوه‌های وی را تسلیت گفت.

هنیه همچنین از هاکان فیدان، وزیر امور خارجه و ابراهیم کالین، رئیس اطلاعات ترکیه تماس های تسلیت دریافت کرد.

ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران نیز در پیام تسلیت خود به رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس نوشت: اقدام جنون آمیز رژیم سفاک صهیونیستی در حمله به اردوگاه الشاطی که منجر به شهادت سه تن از فرزندان گرانقدر جنابعالی به همراه سه فرزند دلبند و بی گناه آنان شد، عمیقا موجب تاثر خاطر اینجانب و احاد ملت ایران شد. بی شک این جنایت خوی وحشیگری و کودک کشی این رژیم را عیان تر کرد و نشان داد برای نجات از باتلاق فروپاشی و پوشاندن عجز و درماندگی و ناکامی در رویارویی با جبهه مقاومت، در جنایت علیه بشریت به هیچ اصول انسانی و اخلاقی پایبند نیست.

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران هم در پیامی به اسماعیل هنیه، شهادت تعدادی از فرزندان و اعضای خانواده وی را در حمله جنایتکارانه رژیم صهیونیستی تسلیت گفت.

هنیه همچنین تماسی از شیخ محمد بن عبدالرحمن بن جاسم آل ثانی، نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر دریافت کرد که شهادت تعدادی از فرزندان و نوه های وی را در بمباران خیانتکارانه صهیونیست ها تسلیت گفت.

محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین نیز در تماس با رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس، شهادت تعدادی از فرزندان و نوه های او را در بمباران رژیم اسرائیل تسلیت گفت.

حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران نیز در تسلیتی خطاب به هنیه گفت: شهادت مظلومانه فرزندان برومند و شجاع جنابعالی " حازم، امیر و محمد اسماعیل هنیه " و نیز سه تن از نوه‌های عزیز و دلبندتان در جنایت تروریستی حمله هوایی رژیم صهیونیستی به خودروی غیر نظامی حامل آنان در " اردوگاه الشاطی" در غرب شهر غزه که ترجمان شکست دشمن برابر صبر و مقاومت مردم مقاوم و تاریخ ساز غزه و فلسطین قهرمان است را تبریک و تسلیت می‌گویم.

سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح هم در پیامی خطاب به اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس، شهادت فرزندان او را تسلیت گفت و تأکید کرد: این اقدامات تروریستی نه تنها ناشی از اقتدار رژیم صهیونیستی نمی‌باشد، بلکه نشانه سردرگمی، استیصال و ناتوانی آن‌ها در تغییر محاسبات مردم مقاوم فلسطین و مجاهدان فلسطینی است.

شیخ «اکرم الکعبی» دبیرکل جنبش مقاومت اسلامی نُجَباء عراق نیز در پیام تسلیتی به اسماعیل هنیه نوشت: شکی نیست که شما و مجاهدان همراه شما در مقاومت اسلامی، خود و آنچه را دارید در راه خدمت به ملت اسلامی، آرمان فلسطین، وقف کرده‌اید. این چیزی است که ما از شما می‌دانستیم و به چشم خود دیدیم و از صبر و روحیه بالای شما تعجب نمی‌کنیم که بر استواری اصول و قوت یقین و توکل شما دلالت می‌کند.

محمد رعد نماینده مجلس لبنان هم خطاب به هنیه گفت: این مقام و منزلت را به برادر ابوالعبد (اسماعیل هنیه) تبریک می گوییم و به او به خاطر صبر و پیروزی در آزمون الهی تبریک می گوییم. دشمن اگر فکر کند که ترور باعث تضعیف رهبران مقاومت می شود، دچار توهم است.

زیاد النخاله دبیرکل نهضت جهاد اسلامی هم خطاب به رهبر جنبش حماس گفت: به برادر عزیزم اسماعیل هنیه تسلیت می گویم. این مقام جهادی والا، برازنده ابوالعبد است.

مصطفی برغوثی، دبیرکل ابتکار ملی فلسطین هم با تسلیت به اسماعیل هنیه گفت نتانیاهو در حال غرق شدن است و در هر جهتی دست و پا می زند اما بداند که در فهرست شکست خورده ترین رهبران تاریخ قرار دارد. العالم 

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما