plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۹:۱۰
کد مطلب : ۳۷۳۱۲
حمله اوکراین به سواحل کریمه

کی‌یف: دو کشتی و زیرساخت‌های نیروی دریایی روسیه را هدف قرار دادیم

فرماندار بندر کریمه خبر از آسیب جزئی داد
ارتش اوکراین اعلام کرد که در جریان حمله به شبه جزیره کریمه توانسته دو کشتی بزرگ روسی و همچنین یک مرکز ارتباطی و سایر زیرساخت‌های مورد استفاده توسط نیروی دریایی روسیه را در دریای سیاه مورد هدف قرار دهد.
کی‌یف: دو کشتی و زیرساخت‌های نیروی دریایی روسیه را هدف قرار دادیم
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز، در بیانیه منتشر شده از سوی ارتش اوکراین اشاره‌ای به نحوه اصابت به این اهداف نشده اما خبرگزاری رویترز به نقل از یک منبع روسی گزارش داده یک حمله هوایی بزرگ از سوی اوکراین صورت گرفته و پدافند هوایی این کشور بیش از ۱۰ موشک را بر فراز کریمه سرنگون کرده است. 

ارتش اوکراین در بیانیه خود اعلام کرد: «نیروهای دفاعی اوکراین کشتی‌های فرود بزرگ آزوف و یامال، یک مرکز ارتباطی و همچنین چندین تأسیسات زیرساختی ناوگان دریای سیاه روسیه را در کریمه اشغالی هدف قرار دادند.»

میخائیل رازوژایف، فرماندار بندر کریمه که در روسیه مستقر شده، در برنامه پیام رسان تلگرام اعلام کرد که در اثر این حمله یک مرد ۶۵ ساله در اثر اصابت ترکش جان خود را از دست داده است. 

او همچنین اضافه کرد که زیرساخت‌های حمل‌ونقل از جمله قایق‌های مسافربری و اتوبوس‌ها تا حدی آسیب دیده و شیشه‌های پنج قایق شکسته شده است.

این مقام روسی همچنین افزود:« سه اتوبوس مسافربری و ۱۳ اتوبوس مدرسه هم در میان خودروهای آسیب دیده بوده‌اند.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما