plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۳
کد مطلب : ۳۷۲۸۶

افزایش تلفات حمله تروریستی در مسکو به ۶۲ کشته و ۱۴۵ زخمی

کمیته تحقیقاتی روسیه در پیام‌رسان تلگرام از افزایش قربانیان حمله تروریستی به تالار کنسرت کروکوس در مسکو پایتخت روسیه خبر داد.
افزایش تلفات حمله تروریستی در مسکو به ۶۲ کشته و ۱۴۵ زخمی
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز، بنابر این گزارش، وزارت بهداشت منطقه مسکو ، با انتشار فهرستی تعداد قربانیان را ۶۲ نفر و مجروحان این حمله تروریستی را ۱۴۵ نفر ثبت کرده است.

منابع روسی جمعه شب با انتشار تصاویری گزارش دادند که دستکم سه مرد نقابدار در تالار منطقه کورکاس با سلاح‌های خودکار به سمت جمعیت تیراندازی کردند.

در همین حال اسپوتنیک به نقل از کمیته تحقیقاتی روسیه اعلام کرده است که بیش از ۶۰ نفر در این حمله تروریستی جان باخته و احتمالا این آمار روند افزایشی در پیش داشته باشد.

گفته می شود عاملان حمله تروریستی در ساختمان کروکوس سیتی در مسکو، به اسلحه کلاشینکف مسلح بودند.

انفجار و آتش سوزی

شلیک افراد مسلح به کشته و مجروح شدن افراد خاتمه نیافت و دود و شعله‌های آتش بر فراز تالار شهر کروکوس دیده شد و با گذشت زمان، گسترده آتش افزایش یافت.

بنا بر گزارش‌ها،‌ حدود یک سوم ساختمان هفت طبقه در آتش سوخت. وزارت شرایط اضطراری روسیه، مساحت آتش سوزی در تالار شهر کروکوس ۱۲ هزار و ۹۰۰ متر مربع اعلام کرد و حدود چهار ساعت پس از وقوع حادثه،‌از مهار آن خبر داد.

آتش‌نشانان برای تخلیه شهروندان از ساختمان حتی از پشت بام تلاش کردند. حداقل ۱۰۰ نفر به این طریق از محل حادثه خارج شدند.

در این شرایط، سازمان‌ هوانوردی روسیه هم برای اطفای حریق وارد عمل شد. چهار هلیکوپتر به طور فعال در عملیات خاموش کردن آتش در کروکوس مشارکت داشتند.

بیش از ۳۰ تیم آمبولانس منطقه ای و ۲۰ تیم آمبولانس شهری به تالار شهر کروکوس اعزام شدند.

با وجود تلاش‌ها،‌ سقف تالار شهر کروکوس به طور کامل آتش گرفت و ریزش جزئی سقف نیز گزارش شد. بوی سوختگی را می توان در مناطق مجاور احساس کرد.

گفته می شود که عاملان حمله تروریستی در مسکو با خودروی رنو سفید رنگ متواری شدند.

بیانیه داعش در باره حمله به مرگبار در روسیه جعلی است

درحالی که ساعاتی پس از این حمله، برخی رسانه های غربی اعلام کردند که گروهک تروریستی داعش مسئولیت حمله تروریستی شامگاه جمعه به سالن کنسرت کروکوس در نزدیکی مسکو را بر عهده گرفته است، اما روسیه بیانیه منتشر شده به نام داعش را جعلی خواند.

خبرگزاری‌های آمریکایی از قبیل رویترز و گاردین با انتشار تصویری از بیانیه منتسب به داعش مدعی شده بودند این گروه در پس پرده حمله خونبار شامگاه جمعه روسیه قرار دارد، اما رسانه روسی راشا تودی ضمن رد این ادعا، این بیانیه را جعلی خواند. راشاتودی مدعی شد داعش مدت‌هاست که از این فرم خبری برای اطلاع رسانی استفاده نمی‌کند.العا لم 

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما