۱
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۲ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۷
کد مطلب : ۳۷۲۵۸
در حاشیه رزمایش اقتدار نوروزی ۱۴۰۳

فرمانده فراجا: به دلایل مختلف، افرادی سرقت را پیشه کرده‌اند

پایش و رصد مرز افزایش پیدا کرده است
سردار احمدرضا رادان ​فرمانده فراجا با بیان این‌که واقعیت تلخ این است که به دلایل مختلف افرادی سرقت را پیشه کرده‌اند، تصریح کرد: برای اینکه از این مرام و مسلک دور شوند، در سال جاری تعداد زیادی از این مجرمان با پابند الکترونیکی تحت کنترل هستند و رصد می شوند.
فرمانده فراجا: به دلایل مختلف، افرادی سرقت را پیشه کرده‌اند
به گزارش سرویس اجتماعی ایصال نیوز، سردار احمدرضا رادان در حاشیه رزمایش اقتدار نوروزی ۱۴۰۳ که در میدان آزادی تهران برگزار شد، با حضور در جمع خبرنگاران گفت:‌ همواره در طول نوروز شاهد افزایش حجم سفرها در کشور هستیم و در همین راستا نیز پلیس تمهیدات ویژه‌ای را برای تامین ایمنی ترافیکی مسافران و همچنین تامین امنیت مردم اجرا می‌کند. ماموران ما از مرز تا شهرها، روستاها، خیابان‌ها و جاده‌ها در خدمت مردم هستند.

وی با بیان اینکه در این ایام پایش و رصد مرز افزایش پیدا کرده است، گفت:‌ بیش از ۸۰ هزار نیرو نیز برای تامین امنیت و آرامش مردم در حوزه ترافیکی و انتظامی به کار گرفته شده است. این نیروها در قالب نیروهای گشتی در شهرهای مسافرفرست و مسافرپذیر و همچنین پلیس راهور و … فعالیت خواهند کرد.

فرمانده فراجا با بیان اینکه در ایام نوروز تعداد زیادی از سارقان حرفه‌ای و سابقه‌دار به وسیله پابندهای الکترونیک کنترل می‌شوند، گفت: این روند کنترلی در طول سال هم ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد:‌ واقعیت تلخ این است که به دلایل مختلف افرادی سرقت را پیشه کرده‌اند و برای اینکه از این مرام و مسلک دور شوند در سال جاری تعداد زیادی از این مجرمان با پابند الکترونیکی تحت کنترل هستند و رصد می شوند.

رادان همچنین با هشدار به سارقان خشن گفت: از سال ۱۴۰۳ به حکم قانون آن دسته از افرادی که مرتکب جرائم خشن اعم از سرقت و … شوند، مانند اراذل و اوباش با آنها برخورد می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه کاهش آمار جانباختگان حوادث رانندگی یکی از اولویت‌های پلیس است، گفت:‌ از مردم می خواهیم شتاب در سفر را انتخاب نکنند و در جاده‌ از زیبایی مسیر هم لذت ببرند. یکی از دلایل عمده تصادفات در ایام نوروز همین عجله و شتاب در رانندگی است.

فرمانده فراجا همچنین از مردم خواست که هنگام خروج از منزل برای سفر، وسایل گرانقیمت را در جایی امن قرار دهند و یا به افراد حاضر در منزل بسپارند و حتما وضعیت امنیت و ایمنی منزل را کنترل کنند.

وی با بیان اینکه در شرق و غرب تهران چند هزار گشت اضافه از روزمره در خدمت مردم هستند تا آرامش و امنیت را در بهار قرآن و طبیعت تأمین کنند، خاطرنشان کرد: فرزندان انتظامی در این مرز و بوم با آماده باش کامل در خدمت مردم هستند، باشد که سال خوبی رقم بزنیم.

رادان درباره دوربین البسه پلیس نیز گفت: در صورتی که بودجه در اختیار ما قرار بگیرد زیرساخت فناوری و اطلاعات آمادگی دارد تا دوربین‌های آنلاین و آفلاین در اختیار باشد هرچقدر تجهیزات افزایش پیدا کند سطح تزاحم با مردم کاهش و هوشیاری و آمادگی دیجیتالی پلیس افزایش پیدا خواهد کرد.

فرمانده کل انتظامی کشور در ارتباط با نقش دانش آموزان در کمک به پلیس نیز گفت:: یکی از همراهان جدی انتظامی دانش‌آموزان هستند و در عرصه جدید ظهور و بروز داشتند؛ به اعتقاد من دانش‌آموزان، نوجوانان و جوانان، پلیس های جوان در کنار خانواده هستند که می‌توانند تذکرات پلیسی را به خانواده خود بدهند.ایسنا 

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

اگر میخواید منزل، محل کار و گاوصندوق شما مورد سرقت قرار نگیره باید چند چیز را آویزه گوشتون کنید
1- دوربین و دزدگیر کوچکترین اهمیتی برای سارقین نداره، ضمن اینکه سارقینی که علیرغم دیدن جعبه آژیر اقدام به تخریب قفلها میکنند ترسی از آژیر یا تماس تلفنیش ندارند و از همه مهمتر اینکه وقتی خونه هستید که دیگه دزدگیر روشن نیست و سارقین بدون جلب توجه وارد میشن
2- هیچ دزدی درب را نمیشکنه، پس حفاظ و درب ضد سرقت فقط یک عنوان متقلبانه است و فقط قفل هستش که باید ضد سرقت به معنی واقعی باشه
3- ورود سارقین از بالکن، پاسیو، نورگیر و پنجره ها به واقع اجتناب ناپذیره و هیچ حفاظی نمیتونه جلوی ورودشون را بگیره یا حتی ورودشون را سخت کنه و فقط باید از سیستمهای تلفیقی براش استفاده بشه
4- مطلقا به جملاتی مثل ضد سرقت، ضد اسید، ضد دریل، ضد برش یا ورود سارق را سخت میکنه و سارق را منصرف میکنه اهمیت ندید چون دقیقا همین جملات هستش که باعث میشه جنسهای بنجولشون را به شما بندازند
5- پس همه داستانهایی که تا حالا تو ذهن شما کردن بریزید دور و هر چیز برای غیر ممکن کردن ورود سارقین میخرید فقط موقعی بهش اطمینان کنید که ضمانت پرداخت خسارت در صورت وقوع سرقت از طرف یک فروشنده معتبر داشته باشه در غیر این صورت فروشندگان به راحتی شما را با زبان بازیهاشون از اصل داستان منحرف میکنند