plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۰
کد مطلب : ۳۷۱۸۷
در دیدار با مدیرکل سازمان بین‌المللی کار

غریب ‎آبادی: تحریم‌های یکجانبه بر زندگی کارگران و خانواده‌های آنان تاثیر دارد

ابراز نگرانی از وضعیت ناگوار در غزه
دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران روز شنبه در دیدار با مدیرکل سازمان بین‌المللی کار با اشاره به اهمیتی که ایران برای این سازمان قائل است و اهمیت ماهیت غیر سیاسی آن، گفت که سازمان بین‌المللی کار همچنان به رویکرد فنی و غیرسیاسی خود ادامه دهد.
غریب ‎آبادی: تحریم‌های یکجانبه بر زندگی کارگران و خانواده‌های آنان تاثیر دارد
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز از مرکز رسانه قوه قضائیه، دبیر ستاد حقوق بشر در حاشیه پنجاه‌وپنجمین نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل روز شنبه، ۲۶ اسفند با مدیرکل سازمان بین‎المللی کار دیدار و گفت‎وگو کرد.

غریب ‎آبادی همچنین روز جمعه در نشست روز جهانی مبارزه با اسلام‌هراسی در شورای حقوق بشر سخنرانی کرد.

معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه و دبیر ستاد حقوق بشر، در دیدار با گیلبرت. اف هونگبو، مدیرکل سازمان بین‌المللی کار با اشاره به اهمیت ایران برای این سازمان و اهمیت ماهیت غیر سیاسی آن، تاکید کرد که سازمان بین‌المللی کار همچنان به رویکرد فنی و غیرسیاسی خود ادامه دهد.

وی در این دیدار با یادآوری نقش جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان یکی از کشور‌های موسس سازمان بین‌المللی کار، اقدام‌های ایران در حوزه حمایت و ارتقای حقوق کارگران و خانواده‌های آنان را تشریح کرد.

معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه در ادامه به تحریم‌های یک‌جانبه علیه ایران و همچنین تاثیر آن بر زندگی مردم و از جمله کارگران و خانواده‌های آنان اشاره کرد و خواستار توجه ویژه سازمان بین‌المللی کار به این موضوع شد.

دبیر ستاد حقوق بشر در بخش دیگری از سخنانش با محکوم کردن جنایت‌ها و کشتار مردم غزه توسط رژیم غاصب صهیونیستی، اظهار کرد: این قبیل اقدام‌های وحشیانه که منجر به شهادت مردم بی‌گناه که قشری از آن‌ها کارگران و خانواده‌های آن‌ها هستند، شده است و ورود جدی سازمان بین‌المللی کار را می‌طلبد.

غریب‌آبادی همچنین نسبت به توسعه روابط بین جمهوری اسلامی ایران و سازمان بین‌المللی کار اعلام آمادگی کرد.

مدیرکل سازمان بین المللی کار نیز در ادامه این دیدار، از اقدام‌های صورت گرفته در جمهوری اسلامی ایران و نقش حمایتی از این سازمان قدردانی کرد.

وی گفت: پیرامون وضعیت ناگوار در غزه گزارشی به سازمان بین‌المللی کار ارائه شده و گزارش سالانه نیز برای ارائه به اجلاس ویژه خرداد ماه ۱۴۰۳ در حال تدوین است.

هونگبو ضمن استقبال از توسعه روابط ایران و سازمان بین‌المللی کار، ابراز تمایل کرد که در آینده نزدیک به ایران سفر کند.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما