plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۱۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۴
کد مطلب : ۳۷۰۳۸

گرامیداشت روز جهانی زن در فلسطین و درخواست توقف کشتار زنان و کودکان در غزه

ده‌ها فلسطینی به مناسبت هشتم مارس، روز جهانی زن در شهرهای کرانه باختری در اعتراض به تداوم جنگ و نسل‌کشی در غزه تظاهرات کردند و از جامعه بین المللی خواستند برای توقف کشتار زنان در غزه تلاش کنند.در156 روز اخیر در غزه و کرانه باختری فلسطین 9000 زن شهید و ده ها هزار زن و دختر مجروح و یتیم شده اند.
گرامیداشت روز جهانی زن در فلسطین و درخواست توقف کشتار زنان و کودکان در غزه
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز، رژیم اشغالگر اسرائیل دیروز پنجشنبه بیش از 40 فلسطینی از جمله 4 زن را بازداشت کرد که «بشری الطویل» روزنامه نگار در میان آنها بود. ده‌ها زن فلسطینی روز جهانی زن را که در فلسطین رنگ و بوی ایستادگی زن فلسطینی در میدان و همرزم بودن وی در راه مقاومت دارد، گرامی داشتند.
تظاهرات‌کنندگان در شهرهای فلسطین، خواستار پایان نبرد و نسل‌کشی در باریکه غزه و توقف اجرای تصمیم رژیم صهیونیستی برای کشتار زنان و کودکان شدند. این تظاهرات به جهانیان این پیام را داد که تجلیل از زنان باید پایان دادن به کشتار آنها توسط اشغالگران اسرائیلی باشد.

خانم امل خریشه رئیس اتحادیه زنان فلسطین در مصاحبه با خبرنگار العالم گفت: «ما اینجا هستیم تا به جهانیان یادآوری کنیم که هنوز فلسطین تحت اشغال و همچنان جنگ نسل کشی در غزه در جریان است. ما اینجا هستیم تا حقوق مشروع فلسطینی ها را برای زنان فلسطینی مطالبه کنیم و خواستار توقف ​​جنگ و نسل کشی و فاجعه گرسنگی در باریکه غزه شویم.»

در روز جهانی زن، رژیم اشغالگر اسرائیل چهار فلسطینی از جمله «بشری الطویل» روزنامه نگار و دختر جمال الطویل یکی از رهبران حماس را همزمان با چهار زن فلسطینی دیگر در شهر رام الله دستگیر کرد.

اشغالگران همچنین 40 فلسطینی را در رام الله، طوباس و بیت لحم دستگیر کردند. موج دستگیری فلسطینیان پس از ۷ اکتبر به بازداشت بیش از 7300 تن انجامید.
منير الجاغوب یکی از رهبران جنبش فتح، به العالم گفت: «اسرائیل به فکر ایجاد کشوری برای شهرک‌نشینان در کرانه باختری در مقابل دولتی برای فلسطینی‌ها در مناطقی جداگانه است، بنابراین به هرج و مرج سیاسی، امنیتی در کرانه باختری نیاز دارد.»

همچنین، نخست وزیر دولت موقت فلسطین، محمد اشتیه در بیانیه‌ای به مناسبت روز جهانی زن، مصادف با 8 مارس گفت: 8 مارس امسال در حالی فرا می رسد فرا می‌رسد که زنان فلسطین دردآورترین روزهای تاریخ معاصر فلسطین را می‌گذرانند که شاهد کشته شدن، آواره شدن، گرسنگی و محروم شدن عزیزانشان به دست جنایتکاران اسرائیلی در مقابل دیدگان جهانیان هستند.»

وی افزود: به کسانی که این سالگرد را در سراسر جهان جشن می گیرند و در مورد حقوق زنان می خوانند یادآوری می کنیم که در غزه و کرانه باختری فلسطین 9000 زن شهید، علاوه بر ده ها هزار زن مجروح و یتیم و حدود یک میلیون زن آواره وجود دارد."

اشغالگران در کرانه باختری با لشکرکشی‌های نظامی تلاش می‌کنند مشکلات احتمالی در ماه رمضان را پیش‌بینی و هر گونه پیش‌آمد انفجاری مورد انتظار در هفته های آینده را متوقف کند.العالم

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما