plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۲ - ۰۶:۲۴
کد مطلب : ۳۴۵۹۹

تظاهرات بزرگ و بی سابقه در لندن برای حمایت از غزه

ده‌ها هزار حامی فلسطین در انگلیس از اقوام و ملیت‌های مختلف، بار دیگر روز شنبه در خیابان‌های لندن تظاهرات و تجمع اعتراضی برپا کرده و ضمن محکومیت جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی خواستار توقف بمباران و پایان محاصره غزه شدند.
تظاهرات بزرگ و بی سابقه در لندن برای حمایت از غزه
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز، شمار زیادی از تظاهرکنندگان انگلیسی با حضور و تجمع در خیابان‌های لندن و دیگر شهرهای انگلیس،‌ با محکومیت جنایات اسرائیل مخالفت خود را با سیاست‌های دولت کشورشان و احزاب حامی‌ اش در برابر کشتار در غزه اعلام کردند.

شرکت کنندگان در هوای بارانی لندن در میدان «ماربل آرچ» واقع در مرکز شهر جمع شده و شعارهایی را در حمایت از آزادی فلسطین سردادند. آن‌ها ضمن اهتزاز پرچم فلسطین، شعارنوشته‌هایی را در محکومیت جنایات ددمنشانه رژیم صهیونیستی در غزه حمل کرده و مراتب اعتراض شدید خود را از حمایت تمام قد دولت‌های غربی به ویژه انگلیس از رژیم تل‌آویو به نمایش گذاشتند.

حامیان فلسطین در این حرکت اعتراضی که از سوی ده‌ها گروه‌ طرفدار فلسطین از جمله انجمن مسلمانان بریتانیا و کارزار همبستگی با فلسطین سازماندهی شده بود، آزادی کامل فلسطین و پایان نظام آپارتاید در این سرزمین را خواستار شدند.

این چهارمین تظاهرات کم نظیر اعتراضی در پایتخت انگلیس است که طی ۲ هفته گذشته برگزار می‌شود.

گفتنی است که در تظاهرات امروز مدیران ارشد اتحادیه‌های کارگری به نمایندگی از میلیون‌ها کارگر انگلیسی و شماری از نمایندگان مجلس این کشور برای اعلام همبستگی با مردم فلسطین حضور دارند.

خبرنگار العالم در لندن گزارش داد، صدها هزار نفر با وجود شرایط بد آب و هوا و محدودیت‌های اعمال شده توسط دولت ریشی سوناک نخست وزیر انگلیس،‌ و وعده مجازات تظاهرات‌کنندگان در راهپیمایی‌های عظیم در سراتاسر این کشور شرکت کردند.

بنابر این گزارش، آنها راهپیمایی خود را برگزار کردند تا به مقر ریشی سوناک نخست وزیر، حزب او و دولت بریتانیا رسیدند. آنها این پیام را برای ریشی فرستادند که هرکس برای حمایت از رژیم اشغالگر صهیونیستی، داستان‌های کذبش را منتشر و تبلیغ کند، دست خود را به خون فلسطینیان بی‌گناه آلوده کرده‌ است.

برای چندمین روز کتوالی بسیاری از شهرهای کشورهای اروپایی و کشورهای اسلامی شاهد تظاهرات گسترده در حمایت از مردم غزه و محکومیت جنایات ارتش اسرائیل علیه مردم مظلوم فلسطین بوده است.

 جنگ خونین و پرتلفات رژیم صهیونیستی علیه گروه حماس پس از عملیات طوفان الاقصی در حالی وارد شانزدهمین روز خود شده که بمباران متوالی مناطق مسکونی غزه هزاران شهید و زخمی و صدها هزار آواره در شهر غزه برجای گذاشته است.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما