plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۶:۱۹
کد مطلب : ۳۷۰۱۹

سنتکام حمله موشکی مرگبار انصارالله به یک کشتی تجاری در دریای سرخ را تأیید کرد

فرماندهی مرکزی آمریکا سنتکام اعلام کرده که در حمله نیروهای یمنی به کشتی تجاری «ترو کانفیدنس» ۳ نفر کشته و دست کم ۴ نفر زخمی شدند و خسارت های شدیدی به این شناور وارد شده است. ارتش یمن با قبول مسئولیت این حمله موشکی، هویت این کشتی را آمریکایی اعلام کرد.
سنتکام حمله موشکی مرگبار انصارالله به یک کشتی تجاری در دریای سرخ را تأیید کرد
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز، فرماندهی مرکزی آمریکا در منطقه غرب آسیا (سنتکام) بامداد پنجشنبه با تأیید هدف قرار گرفتن کشتی «ترو کانفیدنس» در خلیج عدن خاطرنشان کرده که طی این حمله، ۳ نفر کشته و ۴ نفر مجروح شده‌اند و خسارت شدیدی به این شناور وارد شده است.

سنتکام گفته خدمه کشتی اعلام کرده است که ۳ نفر در این حمله کشته و حداقل ۴ نفر مجروح شدند و خسارت شدیدی به این کشتی وارد شده است.

در همین پیوند، کارین ژان پی یر سخنگوی کاخ سفید روز چهارشنبه به وقت محلی به خبرنگاران در واشنگتن گفت: «حوثی ها امروز با ادامه حملات بی پروا خود علیه کشتی های تجاری بین المللی غیرنظامیان بی گناه را کشتند.»

سخنگوی کاخ سفید مدعی شد که کشتی ای که حوثی ها به آن حمله کردند آمریکایی نبود، بلکه « لیبریایی بود و پرچم باربادوس را حمل می کرد.»

ژان پی یر با تکرار ادعاهای ضد ایرانی ادعا کرد: «حملات بی پروا حوثی های مورد حمایت ایران، تجارت جهانی را مختل کرده است و جان ملوانان بین المللی را می گیرد.»

متیو (مت) میلر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز روز چهارشنبه به وقت محلی در نشستی با خبرنگاران افزود: آمریکا به مسئول کردن حوثی ها به دلیل حملات آنها به کشتی های بین المللی ادامه خواهد داد.

پیش از این سی‌ان‌ان هم به نقل از دو مقام آمریکایی خاطرنشان کرده بود که این حمله به کشتی با پرچم باربادوس دو کشته بر جای گذاشته است که اولین تلفات از زمان آغاز حملات ارتش یمن به حساب می‌آید.

یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن شب گذشته (چهارشنبه) با صدور بیانیه‌ای از عملیات جدید ارتش یمن  و حملات موشکی علیه کشتی آمریکایی «ترو کانفیدنس TRUE CONFIDENCE» در خلیج عدن و هدف قرار دادن آن خبر داده بود.

سخنگوی ارتش انصارالله یمن دیشب گفته بود این حمله بعد از آن انجام شد که خدمۀ این شناور هشدارهای ارتش یمن را نادیده گرفتند.

نیروهای مسلح یمن اعلام کرده است که بر اساس انجام وظیفه دینی، اخلاقی و انسانی خود به حمایت و پشتیبانی از ملت مظلوم فلسطین ادامه خواهد داد و عملیات این نیروها در دریای سرخ و دریای عربد علیه کشتی های اسراییلی و یا کشتی های عازم رژیم صهیونیستی، تا زمانی که حمله به ملت فلسطین در باریکه غزه و محاصره آنان پایان نیابد متوقف نخواهد شد.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما