plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۲۴ آذر ۱۴۰۲ - ۰۶:۲۵
کد مطلب : ۳۵۵۶۴

سنتکام مدعی حمله موشکی انصارالله به یک کشتی در باب المندب شد

ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده آمریکا (سِنتکام) بامداد جمعه مدعی حمله موشکی انصارالله یمن در تنگه باب المندب شد. ارتش یمن در صنعا در بیانیه‌ای شامگاه پنجشنبه حمله به کشتی کانتینری "میرسک جبرلاتر" که عازم بنادر اسرائیل بود را به عهده گرفته بود.
سنتکام مدعی حمله موشکی انصارالله به یک کشتی در باب المندب شد
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز، به نقل از صفحه سنتکام در شبکه اجتماعی ایکس، فرماندهی ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده آمریکا مدعی شد: حوثی‌ها دیروز موشکی بالستیک را به سوی آبراه بین‌المللی در شمال باب المندب شلیک کردند.

سنتکام ادعا کرد: در حمله موشکی حوثی‌ها فردی کشته یا زخمی نشد.

ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده آمریکا گفت که این حادثه با دخالت نیروهای آمریکایی همراه نبود، اما این نیروها اوضاع را از نزدیک زیر نظر دارند.

انصارالله واکنشی نسبت به ادعای سنتکام درخصوص این حمله موشکی نداشته اما پنجشنبه شب حمله پهپادی به یک کشتی کانتینری به مقصد رژیم صهیونیستی را تأیید کرد.

نیروهای مسلح یمن در صنعا پنجشنبه شب اعلام کرد که نیروهای این کشور یک کشتی دیگر رژیم صهیونیستی را با پهپاد مورد هدف قرار دادند.

در بیانیه‌ این نیروهای آمد که نیروی دریایی یمن به یک کشتی کانتینری به نام "میرسک جبرلاتر" که عازم اسرائیل بود، با پهپاد حمله کرد.

بر اساس این بیانیه، این کشتی با یک پهپاد هدف حمله قرار گرفت و این پهپاد مستقیم به کشتی برخورد کرد.

نیروهای مسلح یمن اعلام کرد: عملیات پهپادی پس از آن رخ داد که خدمه این کشتی توجهی به درخواست نیروی دریایی یمن نکردند.

پیش از این «محمد علی الحوثی» عضو شورای عالی سیاسی یمن گفته بود: توصیه می‌کنیم، کشتی‌ها برای جلوگیری از ریسک در دریای سرخ دستورات نیروی دریایی یمن را رعایت کنند.

همچنین توصیه ما این است که هویت کشتی ها جعل نشود و پرچم‌ها جز پرچم مالک کشتی برداشته شده و کشتی‌هایی که از دریای سرخ تردد می‌کنند، مقصدشان سواحل اشغالی در فلسطین نباشد.

وی گفت: نیروهای مسلح یمن به روشنی اهداف خود را برای پیروزی غزه اعلام کرده که از آن جمله توقف حمله تروریستی آمریکا و اسرائیل به این باریکه است.

ارتش یمن در صنعا طی هفته‌های گذشته در حمایت از مقاومت ملت فلسطین در نوار غزه چند کشتی رژیم صهیونیستی را در دریای سرخ و تنگه باب المندب هدف قرار داد.

نیروی دریایی یمن پیشتر هشدار داده بود که عملیات نظامی علیه کشتی‌ها و منافع دشمن اسرائیلی را تا زمانی که تجاوزات آن به غزه و جنایاتش علیه ملت فلسطین متوقف شود، ادامه خواهند داد. 

گفتنی است؛ دریای سرخ و تنگه باب المندب شاهد تحولات فزاینده و شتابنده‌ای است به نحوی که نیروهای یمنی عملیات نظامی‌شان را علیه کشتی‌های اسرائیلی و کشتی‌هایی که مقصدشان بنادر اسرائیلی بوده، تشدید کرده‌اند.

منابع ناوبری جهانی اعلام کردند که نیروی دریایی یمن، روز پنجشنبه به تعدادی کشتی که از دریای سرخ عبور می‌کردند، هشدار داده و برخی از آنها را مجبور به تغییر مسیر و بازگشت به مسیر مبدا کرده‌اند.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما