plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۷
کد مطلب : ۳۷۰۱۸

نیکی هیلی با قبول شکست از رقابت‌های انتخاباتی آمریکا کنار کشید

«نیکی هیلی» سفیر پیشین ایالات متحده در سازمان ملل متحد امروز (چهارشنبه) کمپین انتخابات ریاست جمهوری خود را به حالت تعلیق درآورد. با انصراف نیکی هیلی از رقابت، نامزدی دونالد ترامپ برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از سوی حزب جمهوری خواه قطعی شد.
نیکی هیلی با قبول شکست از رقابت‌های انتخاباتی آمریکا کنار کشید
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز، منابع مطلع امروز از برنامه‌های نیکی هیلی درباره انصراف از ادامه کمپین ریاست‌جمهوری ایالات متحده خبر داده بودند و حالا این خبر رسما توسط او اعلام شده است.

هیلی که در دولت سابق ترامپ، نماینده آمریکا در سازمان ملل بود، سه‌شنبه در رقابت مقدماتی در ۱۵ ایالت متحمل شکست سنگینی شد و تنها آرای یک ایالت را به دست آورد.

هیلی قبل از ورمونت، تنها توانست در واشنگتن دی‌سی به پیروزی برسد.

هیلی در روزهای آغازین کمپین خود چندان از ترامپ انتقاد نمی‌کرد، اما طی هفته‌های اخیر، رئیس سابق خود را فاقد صلاحیت برای ورود به کاخ سفید و «دارای اختلال روانی» توصیف کرده بود. بعید با قطعی شدن شکست نیکی هیلی حالا به نظر می‌رسد هیلی در سخنرانی امروز خود، ترامپ را برای ریاست جمهوری تایید کند.

در حالی که پیش‌بینی می‌شود هیلی در ساعات آتی از گود رقابت خارج شود، دونالد ترامپ تنها نامزد جمهوری‌خواه باقی مانده برای ریاست جمهوری خواهد بود.

ترامپ قرار است در رقابتی با جو بایدن، رئیس‌جمهور فعلی آمریکا، رقابت کند که نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد رای‌دهندگان آمریکایی در کل از این وضعیت راضی نیستند.

نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که اکثریت رای‌دهندگان فکر نمی‌کنند بایدن یا ترامپ باید به دنبال انتخاب مجدد باشند. برخی همچنان نگران سن بایدن ۸۱ ساله و همچنین پرونده‌های قضایی متعدد ترامپ هستند. ترامپ در ۱۴ انتخابات مقدماتی از ۱۵ رقابت مقدماتی جمهوری‌خواهان در روز سه‌شنبه پیروز شد.

شبکه ان‌بی‌سی نیوز اعلام کرد ترامپ رای ۹۹۵ هیات نمایندگی را به دست آورده، در حالی که نیکی هیلی، رقیب او که سابقا سفیر آمریکا در سازمان ملل بود، به رای ۸۹ هیات نمایندگی دست یافت.

ترامپ برای تضمین نامزدی حزب جمهوری‌ خواه به رای ۱۲۱۵ هیات نمایندگی این حزب نیاز دارد.

برای جمهوری خواهان، دونالد ترامپ در همه ایالت‌هایی که شاهد رقابت مقدماتی بودند پیروز شد، به جز ورمونت که آن را به نیکی هیلی واگذار کرد و شکست خورد.

ترامپ در آلاباما، آلاسکا، آرکانزاس، کالیفرنیا، کلرادو، مین، ماساچوست، مینه‌سوتا، کارولینای شمالی، اوکلاهاما، تنسی، تگزاس، یوتا و ویرجینیا به پیروزی‌های بزرگی دست یافت.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما