plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۵
کد مطلب : ۳۷۰۱۵

پیشتازی ترامپ و بایدن در انتخابات درون حزبی سه شنبه بزرگ

دونالد ترامپ از حزب جمهوری خواه و جو بایدن از حزب دمکرات در رقابت‌های مقدماتی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در روز سه شنبه بزرگ پیروز شدند.انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در پنجم نوامبر سال 2024 برگزار خواهد شد.
پیشتازی ترامپ و بایدن در انتخابات درون حزبی سه شنبه بزرگ
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز، جو بایدن رئیس جمهور فعلی آمریکا و دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا در رقابت های درون حزبی جمهوری خواهان و دموکرات ها در روز سه شنبه بزرگ که در 15 ایالت در سراسر کشو برگزار شد، پیروز شدند.

بر اساس این گزارش، دونالد ترامپ در بیشتر ایالت ها از جمله در کالیفرنیا و تگزاس، توانسته تنها رقیب خود یعنی نیکی هیلی را شکست دهد. هیلی از این 15 ایالت تنها موفق به پیروزی در ایالت ورمونت شده است.

ترامپ پس از اعلام خبر پیروزی خود در انتخابات طی یک سخنرانی در عمارت مارالاگو در فلوریدا، این انتخابات را یک پیروزی بزرگ خواند و سیاست های بایدن در موضوع مهاجرت را مورد انتقاد قرار داد و او را بدترین رئیس جمهور تاریخ آمریکا خواند.

وی اظهار کرد شهرهای مختلف ما مورد هجوم مهاجران قرار گرفته است. این بدترین نوع تهاجم است. تعداد این مهاجران تا 15 میلیون نفر برآورد شده است. ما مرزهای خود را می بندیم و جلوی عبور مهاجران غیرقانونی را می گیریم. من اگر بار دیگر رئیس جمهور شوم تمام مهاجران غیرقانونی را اخراج می کنم. زیرا کشور ما نمی تواند این طور ادامه بدهد. ایالت های آمریکا در حال مرگند و کشور در حال از دست رفتن است.

ترامپ همچنین بایدن را به دلیل خروج شتاب زده از افغانستان مورد انتقاد قرار داد.

جو بایدن نیز که با این پیروزی جایگاه خود را به عنوان نامزد دموکرات ها تثبیت کرده در بیانیه‌ای پس از پیروزی در انتخابات مقدماتی درون حزبی دموکرات ها در روز 5 مارس، بار دیگر ترامپ را تهدیدی برای دموکراسی آمریکا خواند.

بایدن افزود: نتایج این انتخابات، انتخابی آشکار را پیش روی مردم آمریکا قرار داد: آیا ما می خواهیم رو به جلو حرکت کنیم یا به دونالد ترامپ اجازه می دهیم تا ما را رو به عقب، آشفتگی، اختلاف و تاریکی پیش ببرد که در دوران ریاست جمهوری اش برای همگان روشن شد.

این در حالی است که روز گذشته کمپین رای عدم تعهد به جو بایدن برای تحت فشار گذاشتن وی به منظور تغییر سیاست هایش درباره اسرائیل به ایالت مینه سوتا رسید و بایدن در این ایالت حدود 20 درصد رای عدم تعهد بدست آورد.

حرکت اعتراضی عدم تعهد، خواستار حمایت بایدن از برقراری آتش بس در جنگ غزه و توقف کمک ها به اسرائیل است.

حمایت های همیشگی و مستحکم بایدن از اسرائیل و خودداری او از مشروط کردن ارسال کمک های نظامی به اسرائیل در ازای توقف قتل عام مردم بی گناه فلسطین و یا توقف نابودی زیرساخت ها، جرقه های خشم را در ائتلاف او برانگیخته و ممکن است این جرقه ها بر شانس دوباره او برای رقابت با دونالد ترامپ و راه یابی دوباره به کاخ سفید تاثیر بگذارد.

در روز سه شنبه بزرگ، 5 مارس، انتخابات درون حزبی جمهوری خواهان و دموکرات ها در ایالت های آلاباما، آلاسکا، آرکانزاس، کالیفرنیا،کلرادو، مین، ماساچوست، مینه سوتا،کارولینای شمالی، اوکلاهاما، تنسی، تگزاس، یوتا، ورمونت، ویرجینیا و جزایر ساموآ برگزار شد.

انتخابات مقدماتی درون حزبی جمهوری خواهان و دموکرات ها برای تعیین نامزد نهایی هر کدام از این احزاب در انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر است.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در پنجم نوامبر سال 2024 برگزار می شود.

در حال حاضر جو بایدن نامزد پیشتاز دموکرات ها و دونالد ترامپ نامزد پیشتاز جمهوری خواهان در نظرسنجی ها هستند.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما