plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۲
کد مطلب : ۳۷۰۰۱

نخست وزیر مجارستان: دوره سرکردگی غرب به پایان رسیده است

ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان در دیدار با سفرای کشور خود اعلام کرد هیچ کس مخالف این نیست که دوره هژمونی غرب پایان یافته ، نظم جهانی جدیدی در حال شکل گیری است و مجارستان مایل است اتحاد خود را با سایر کشورهای مدافع استقلال و حاکمیت خود تقویت کند، اما نمی خواهد که جهان به بلوک ها تقسیم شود.
نخست وزیر مجارستان: دوره سرکردگی غرب به پایان رسیده است
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز و به نقل از خبرگزاری MTI، اوربان گفت: "هژمونی غرب به پایان رسیده است، امروز هیچ کس مخالف این نیست و این به خوبی بر اساس داده ها ثابت می شود. یک نظم جهانی جدید در حال شکل گیری است و این وضعیت باید دائما ارزیابی و تجزیه و تحلیل شود."

به گفته وی، اکنون تلاش می شود تا جهان به بلوک های ژئوپلیتیکی تقسیم شود؛ کشورهایی مانند مجارستان که از حاکمیت خود دفاع می کنند، تحت فشار بسیار زیادی هستند.

اوربان افزود: هنگام عضویت در یک بلوک، فضای مانور بسیار محدودی وجود دارد، بنابراین اگرچه مجارستان علاقه مند به عضویت در اتحادیه اروپا و ناتو است، تقسیم به بلوک ها به نفع آن نیست. بنابراین، ما اتحاد خود را با سایر کشورهای مدافع حاکمیت خود تقویت خواهیم کرد".

وی تاکید کرد که وظیفه سفرای مجارستان در خارج از کشور این است که "با طرح واقعیات اقتصادی غیرقابل انکار به جهانیان نشان دهند که مجارستان چقدر موفق است" و "به دلیل اختلافات سیاسی در توضیحات دیگر نپردازند".

پیش از این، اوربان گفته بود که مجارستان نمی‌خواهد همکاری اقتصادی با روسیه را کنار بگذارد، برعکس، ترجیح می‌دهد آن را درعرصه هایی که تحت تأثیر تحریم‌ها قرار نمی‌گیرند افزایش دهد، زیرا پس از پایان درگیری در اوکراین، زندگی اقتصادی ادامه خواهد داشت و بازار روسیه برای مجارستان مهم است. علاوه بر این، مجارستان روی همکاری با اتریش، اسلواکی و صربستان که از حاکمیت خود دفاع می کنند، در چارچوب انجمن جدیدی که جایگزین "گروه چهارجانبه ویشگراد" نخواهد شد، بلکه به موازات آن وجود خواهد داشت، حساب می کند.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما