plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۶:۲۶
کد مطلب : ۳۴۰۱۴

مجارستان: غرب استراتژی اشتباهی را در درگیری با روسیه انتخاب کرد

ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان گفت: کی یف و اتحادیه اروپا هزینه استراتژی اشتباه در مناقشه با روسیه را می پردازند.
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز، نخست وزیر مجارستان گفت: استراتژی اتحادیه اروپا و ایالات متحده در درگیری در اوکراین اشتباه است، اوکراینی ها و اروپایی ها هزینه آن را می پردازند، استراتژی جدید با اعزام نیرو به اوکراین همراه خواهد بود و کشورهای غربی هنوز این را نمی خواهند.

وزیر ویکتور اوربان: از سوی غرب، جنگ بر اساس استراتژی زیر پیش می‌رود، اوکراینی‌ها می‌جنگند و می‌میرند، و ما پول، اطلاعات و سلاح می‌دهیم و ما فکر می‌کنیم که با این ترکیب، بدون مشارکت مستقیم ما، روسیه را می‌توان شکست داد.
اوربان در کنفرانس ترانزیت گفت: "این جوهر استراتژی است و در بیش از یک سال گذشته، معلوم شد که این استراتژی نمی تواند روس ها را شکست دهد، این استراتژی قطعا ما را به هیچ پیروزی نمی رساند.

نخست وزیر مجارستان گفت: "اما هیچ استراتژی جدیدی وجود ندارد و احتمالاً به این دلیل که عنصر اصلی استراتژی جدید، اعزام ارتش خواهد بود و هیچ کس در حال حاضر این را نمی خواهد.

من فکر می‌کنم این یک اشتباه استراتژیک، یک اشتباه برنامه‌ریزی، یک استراتژی نظامی از سوی اتحادیه اروپا و ایالات متحده است که ما بهای گزافی خواهیم پرداخت و اوکراینی‌ها بیشترین هزینه را می‌پردازند.

اوربان گفت: ما 70 میلیارد یورو فرستادیم و اکنون در حال بحث برای ارسال 50 میلیارد یورو دیگر هستیم ، در حالی که اقتصاد اروپا با چنان مشکلات جدی روبرو است که هر پنی اهمیت دارد.

وی پیش از این گفته بود که با توجه به عدم ارائه گزارشی در مورد اینکه 70 میلیارد یورو از بودجه هفت ساله اتحادیه اروپا صرف چه چیزی شده است، مشخص نیست که اتحادیه اروپا تا چه زمانی می تواند از اوکراین حمایت مالی کند.

پیتر سیجارتو، وزیر امور خارجه مجارستان، پیشتر گفته بود بوداپست منتظر گزارشی درباره بودجه اختصاص داده شده توسط اتحادیه اروپا برای حمایت از اوکراین است.

از زمان آغاز درگیری، مجارستان به طور مداوم با تحریم منابع انرژی روسیه و ارسال سلاح به اوکراین مخالفت کرده است. در مارس 2022، پارلمان مجارستان فرمانی را صادر کرد که بر اساس آن ارسال سلاح به اوکراین از خاک این کشور ممنوع شد.

سیجارتو توضیح داد که بوداپست به دنبال تامین امنیت قلمرو ترانسکارپاتیا، جایی که مجارهای نژادی در آن زندگی می کنند، بود، زیرا عرضه تسلیحات از طریق قلمرو آن به یک هدف نظامی قانونی تبدیل می شد. رهبری این کشور بارها تاکید کرده است که مجارستان طرفدار آغاز زودهنگام مذاکرات صلح است.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما