plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۰
کد مطلب : ۳۶۹۲۷

دستور وزیر کشور برای رسیدگی به وضعیت مناطق سیل‌زده

خسارت ۱۰ هزار میلیارد ریالی باران و سیلاب در شهرستان چابهار
وزیر کشور در تماس تلفنی با استاندار سیستان و بلوچستان در جریان آخرین وضعیت مناطق سیلزده شهرستان‌های چابهار، دشتیاری و قصرقند قرار گرفت.
دستور وزیر کشور برای رسیدگی به وضعیت مناطق سیل‌زده
به گزارش سرویس اجتماعی ایصال نیوز، احمد وحیدی پنجشنبه در تماس تلفنی با محمد کرمی، ضمن صدور دستورات لازم بر بکارگیری امکانات انسانی، تجهیزات و ماشین آلات دستگاه‌های اجرایی منطقه برای کمک به آسیب دیدگان تاکید کرد و خواستار رسیدگی فوری به نیازها، مشکلات سیلزدگان اعم از اسکان، مواد غذایی، درمان و لوازم گرمایشی و کاهش آلام آنان شد.

وزیر کشور همچنین از محمد حسن نامی رئیس سازمان مدیریت بحران خواست با اعزام هیأتی از تهران، همه امکانات و تمهیدات لازم به فوریت برای کمک رسانی به استان ارسال شود.

در همین پیوند، جواد سپاهی معاون استاندار سیستان و بلوچستان و فرماندار شهرستان ویژه چابهار گفت: بارش باران و جاری شدن سیلاب و طغیان رودخانه کاجو و روان آبها خسارت بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریالی به زیرساخت‌های این شهرستان بویژه راه، کشاورزی، برق و سایر موارد وارد کرده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان از امدادرسانی به سه هزار و ۷۵۲ آسیب دیده سیل در۱۴ شهرستان استان خبر داد.

سید محمد مهدی سجادی پنجشنبه شب در حاشیه بازدید از مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: بر اثر بارندگی‌های اخیر و وقوع سیل و آبگرفتگی در شهرستان‌های خاش، سیب و سوران، فنوج، ایرانشهر، میرجاوه، نیکشهر، دلگان، چابهار، سراوان، زاهدان، نیمروز، سرباز، کنارک و مهرستان خدمات امدادرسانی به سه هزار و ۷۵۲ نفر در قالب ۹۳۲ خانوار توسط بیش از ۲۳۷ نفر از امدادگر این جمعیت انجام شد.

بخشدار تلنگ از توابع قصرقند سیستان و بلوچستان گفت: ۲۴ هزار نفر از اهالی این بخش در پی بارندگی شدید چهار روز در محاصره سیل و در شرایط خوبی قرار ندارند و تنها راه امدادهوایی است.

عبدالصمد پناد روز پنجشنبه در گفت گو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: بارندگی در چهار روز اخیر به ۳۶۰ میلی‌متر رسیده و در چند روز اخیر بارش های سنگین سبب جاری شدن سیلاب و تکمیل و سرریز شدن حجم ۱۰ میلیون مترمکعبی سد "شی کلگ" و همچنین راه ۷۴ روستا کاملا بسته شده است.

پیرحسین کولیوند رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران گفت: هلال احمر در آماده باش کامل برای خدمات رسانی در مناطق سیلزده جنوب سیستان و بلوچستان است تا بتوانیم کمک ها را به نیازمندان برسانیم و بالگردها را نیز اعزام و همه نیروها فراخون داده شده تا به یاری مردم بشتابند.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما