کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

دستور وزیر کشور برای رسیدگی به وضعیت مناطق سیل‌زده

خسارت ۱۰ هزار میلیارد ریالی باران و سیلاب در شهرستان چابهار

11 اسفند 1402 ساعت 7:50

وزیر کشور در تماس تلفنی با استاندار سیستان و بلوچستان در جریان آخرین وضعیت مناطق سیلزده شهرستان‌های چابهار، دشتیاری و قصرقند قرار گرفت.


به گزارش سرویس اجتماعی ایصال نیوز، احمد وحیدی پنجشنبه در تماس تلفنی با محمد کرمی، ضمن صدور دستورات لازم بر بکارگیری امکانات انسانی، تجهیزات و ماشین آلات دستگاه‌های اجرایی منطقه برای کمک به آسیب دیدگان تاکید کرد و خواستار رسیدگی فوری به نیازها، مشکلات سیلزدگان اعم از اسکان، مواد غذایی، درمان و لوازم گرمایشی و کاهش آلام آنان شد.

وزیر کشور همچنین از محمد حسن نامی رئیس سازمان مدیریت بحران خواست با اعزام هیأتی از تهران، همه امکانات و تمهیدات لازم به فوریت برای کمک رسانی به استان ارسال شود.

در همین پیوند، جواد سپاهی معاون استاندار سیستان و بلوچستان و فرماندار شهرستان ویژه چابهار گفت: بارش باران و جاری شدن سیلاب و طغیان رودخانه کاجو و روان آبها خسارت بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریالی به زیرساخت‌های این شهرستان بویژه راه، کشاورزی، برق و سایر موارد وارد کرده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان از امدادرسانی به سه هزار و ۷۵۲ آسیب دیده سیل در۱۴ شهرستان استان خبر داد.

سید محمد مهدی سجادی پنجشنبه شب در حاشیه بازدید از مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: بر اثر بارندگی‌های اخیر و وقوع سیل و آبگرفتگی در شهرستان‌های خاش، سیب و سوران، فنوج، ایرانشهر، میرجاوه، نیکشهر، دلگان، چابهار، سراوان، زاهدان، نیمروز، سرباز، کنارک و مهرستان خدمات امدادرسانی به سه هزار و ۷۵۲ نفر در قالب ۹۳۲ خانوار توسط بیش از ۲۳۷ نفر از امدادگر این جمعیت انجام شد.

بخشدار تلنگ از توابع قصرقند سیستان و بلوچستان گفت: ۲۴ هزار نفر از اهالی این بخش در پی بارندگی شدید چهار روز در محاصره سیل و در شرایط خوبی قرار ندارند و تنها راه امدادهوایی است.

عبدالصمد پناد روز پنجشنبه در گفت گو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: بارندگی در چهار روز اخیر به ۳۶۰ میلی‌متر رسیده و در چند روز اخیر بارش های سنگین سبب جاری شدن سیلاب و تکمیل و سرریز شدن حجم ۱۰ میلیون مترمکعبی سد "شی کلگ" و همچنین راه ۷۴ روستا کاملا بسته شده است.

پیرحسین کولیوند رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران گفت: هلال احمر در آماده باش کامل برای خدمات رسانی در مناطق سیلزده جنوب سیستان و بلوچستان است تا بتوانیم کمک ها را به نیازمندان برسانیم و بالگردها را نیز اعزام و همه نیروها فراخون داده شده تا به یاری مردم بشتابند.

انتهای پیام/*


کد مطلب: 36927

آدرس مطلب :
https://www.isalnews.ir/fa/news/36927/دستور-وزیر-کشور-رسیدگی-وضعیت-مناطق-سیل-زده

ایصال نیوز
  https://www.isalnews.ir