plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۷:۳۰
کد مطلب : ۳۶۸۴۰

زلنسکی: بدون کمک آمریکا میلیون‌ها نفر از مردم اوکراین کشته خواهند شد

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین همزمان با دومین سالگرد آغاز تهاجم روسیه به اوکراین، با بیان اینکه از آغاز جنگ حداقل ۳۱ هزار نفر از نیروهای اوکراینی کشته شده‌اند، گفت: بدون کمک آمریکا میلیون‌ها نفر از مردم اوکراین کشته خواهند شد.
زلنسکی: بدون کمک آمریکا میلیون‌ها نفر از مردم اوکراین کشته خواهند شد
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز، زلنسکی در ادامه سخنان خود، افزود: اگر قانون گذاران آمریکایی درخواست جو بایدن رئیس جمهور ایالات متحده برای کمک تسلیحاتی و نظامی ۶۰ میلیارد دلاری به اوکراین را تائید نکنند، میلیون‌ها نفر از مردم ما در جنگ روسیه علیه اوکراین کشته خواهند شد.

وی با بیان اینکه تاکنون ده‌ها هزار نفر از غیرنظامیان اوکراینی در مناطق اشغالی این کشور توسط نیروهای روسیه کشته شده‌اند، گفت: برای پی بردن به اهمیت و تاثیر کمک‌های کشورهای غربی و در رأس آنها آمریکا به اوکراین باید به خط مقدم جنگ بیایید تا ببینید چه خبر است، سپس به سراغ مردم و غیرنظامیان برویم تا متوجه شویم که بدون این حمایت چه اتفاقی برای آنها خواهد افتاد.

به نوشته سی‌ان‌ان، تلفات اوکراین در میدان نبرد یک راز کاملاً محفوظ است اما مقامات آمریکایی تخمین می‌زنند که از شروع جنگ با روسیه حدود ۷۰ هزار نفر از نظامیان اوکراین کشته و نزدیک به ۲ برابر این تعداد نیز زخمی شده‌اند.

از سوی دیگر الکسی رزنیکوف وزیر دفاع سابق اوکراین در ژوئن ۲۰۲۲ گفته بود که به اعتقاد او از زمان آغاز تهاجم روسیه تا آن زمان، ده‌ها هزار اوکراینی کشته شده‌اند اما ۲ ماه بعد، والری زالوژنی فرمانده وقت ارتش اوکراین اعلام کرد که تا آن تاریخ (ژوئن ۲۰۲۲) ۹ هزار نفر از نیروهای اوکراینی در جنگ با روسیه جان خود را از دست داده‌اند.

به گزارش ایرنا، رئیس جمهور روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

ولادیمیر پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز تهاجم نظامی خود را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تبدیل شد.

آمریکا و کشورهای غربی در پاسخ به این اقدام روسیه، در دوسال گذشته تحریم‌های گسترده‌ای را علیه مسکو اعمال و میلیاردها دلار تسلیحات و تجهیزات نظامی به کی‌یف ارسال کرده‌اند.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما