plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۰
کد مطلب : ۳۵۱۵۰

آستین از اختصاص بسته جدید کمک نظامی آمریکا به اوکراین خبر داد

لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا، در سفر به کی‌یف و پس از دیدار با «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین، گفت: یک بسته کمک تسلیحاتی ۱۰۰ میلیون دلاری جدید به اوکراین اختصاص دادیم که شامل مهمات دفاع هوایی و سلاح‌های ضد تانک است.
آستین از اختصاص بسته جدید کمک نظامی آمریکا به اوکراین خبر داد
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز و به نقل از "اسپوتنیک", لوید آستین پس از دیدار با مقامات اوکراینی گفت: "امروز یک بسته نظامی ۱۰۰ میلیون دلاری دیگر را برای اوکراین اعلام می‌کنم. این بسته شامل مهمات توپخانه‌ای ، موشک‌های پدافند هوایی و تعدادی سلاح ضد تانک در اختیار اوکراین قرار می‌دهد. بنابراین حمایت ما از کی یف ادامه دارد. "

بسته نظامی جدید آمریکا برای اوکراین شامل سامانه‌های توپخانه و مهمات توپخانه هیمارس, موشک‌های موسوم به تو (TOW) و موشک‌های ضد تانک قابل حمل جاولین است. 

«لوید آستین» که روز دوشنبه در سفری از پیش اعلام نشده به کی‌یف رفت، در دیدار با «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین گفت: ایالات متحده به حمایت از اوکراین ادامه خواهد داد.

وزیر دفاع آمریکا همچنین در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) نوشت: امروز اینجا هستم تا پیام مهمی را منتقل کنم، ایالات متحده به همراهی با اوکراین در مبارزه برای آزادی علیه حمله روسیه، چه اکنون و چه در آینده ادامه خواهد داد.

بر اساس این گزارش، از آنجاییکه با طولانی شدن جنگ اوکراین و روسیه، درباره تداوم کمک‌های غرب سوالاتی مطرح شده است.

وزیر دفاع آمریکا در اقدامی برای نشان دادن حمایت «تنزل‌ناپذیر» این کشور، به کی‌یف سفر کرده است.

بریجت برینک سفیر واشنگتن در کی‌یف گفت که این سفر نشان دهنده «حمایت پایدار آمریکا از اوکراین در مبارزه برای آزادی» است.

لوید آستین اعلام کرد: آمریکا و متحدان و شرکایش به اقدامات خود ادامه خواهند داد تا اوکراین به قابلیت‌های مورد نیاز برای [رسیدن به] موفقیت دست یابد.

آمریکا و کشورهای غربی در پاسخ به حمله روسیه به اوکراین، تاکنون تحریم‌های گسترده‌ای را علیه مسکو اعمال و میلیاردها دلار تسلیحات و تجهیزات نظامی به کی‌یف ارسال کرده‌اند.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما