plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۰
کد مطلب : ۳۶۷۹۲
مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن خبر داد

تحویل زمین ۷۰ هزار مشمول قانون جوانی جمعیت

بیش از ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در حال ساخت است
مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن گفت: همان گونه که وعده دادیم واگذاری زمین به مشمولان قانون جوانی جمعیت تا پایان امسال به ۷۰ هزار واحد برسد امروز از این عدد عبور کردیم.
تحویل زمین ۷۰ هزار مشمول قانون جوانی جمعیت
به گزارش سرویس اقتصادی ایصال نیوز، ارسلان مالکی روز پنجشنبه در آیین قرعه‌ کشی و تخصیص پنج هزار قطعه زمین مسکونی به متقاضیان قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در خراسان جنوبی گفت: زمین تمامی مشمولان قانون جوانی جمعیت را تامین و واگذار خواهیم کرد.

وی افزود: در زمینه نهضت ملی مسکن هم تا تمامی افراد فاقد مسکن واجد شرایط خانه‌دار نشوند به صورت جهادی و شبانه‌روزی تلاش می‌کنیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: دولت سیزدهم که برآمده از رای مردم است از ابتدای شکل‌گیری نمی‌توانست در مقابل مشکلات مردم و دغدغه آنان بی‌تفاوت و بدون برنامه باشد.

وی با بیان اینکه رفع دغدغه مسکن مردم و جوانی جمعیت به عنوان ۲ موضوع محوری با جدیت در دستور کار دولت سیزدهم قرار گرفت افزود: خانواده به عنوان مهمترین مرکز و پایگاه انسان‌سازی مورد توجه دولت قرار گرفته‌ است.

مالکی اظهار کرد: اجرای قانون جوانی جمعیت فقط یک تکلیف قانونی نیست بلکه ضرورت اجتناب‌پذیر و مورد تاکید همه بزرگان دین و نظام است.

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری افق جمعیتی را ترسیم کردند که با توجه به ظرفیت کشور دست یافتنی است گفت: قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در سال ۱۴۰۰ به تصویب رسید و دولت سیزدهم با اراده و همتی که دارد این قانون را آنگونه که شایسته مردم است اجرا می‌کند.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن با اشاره به اهمیت جمعیت جوان برای مدیریت و توسعه کشور گفت: دولت با توجه به این اهمیت که برای نسل جوان و خانواده وجود دارد مشوق‌های قانونی را دنبال می‌کند که یکی از آنها واگذاری زمین به خانواده‌های مشمول قانون جوانی جمعیت است.

وی عنوان کرد: امروز شاهد تخصیص زمین به پنج هزار خانواده مشمول قانون حمایت از خانواده جوانی جمعیت در خراسان جنوبی هستیم.

مالکی گفت: ارزش ریالی این زمین‌ها ۱۲۰ هزار میلیارد ریال است و اختصاص زمین هزینه‌های بالایی برای دولت دارد اما از آنجایی که جوانی جمعیت موضوع مهمی است برای دولت این هزینه‌ها مهم نیست بلکه برخورداری خانواده‌های مشمول قانون حائز اهمیت است.

وی با بیان اینکه تامین مسکن افراد فاقد مسکن نیز در دستور کار جدی دولت قرار گرفته‌ است افزود: در سال‌های گذشته قبل از دولت سیزدهم اتفاقی برای تامین مسکن نیفتاد و علیرغم وجود امکانات و ظرفیت‌ها اما اراده‌ای در این زمینه وجود نداشت.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اجرای طرح نهضت ملی مسکن در دولت سیزدهم تصریح کرد: در همین راستا چهار میلیون و ۵۰۰ هزار خانواده فاقد مسکن ثبت‌نام کردند.

وی گفت: دولت با آگاهی از اینکه تامین مسکن یکی از سخت‌ترین برنامه‌هاست و با وجود مشکلات و پیچیدگی حل آن، وعده داد و با اراده و استفاده از همه ظرفیت برای تحقق این وعده تلاش می‌کند.

مالکی ادامه داد: اکنون بیش از ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در حال ساخت است که از این تعداد ۲۳ هزار واحد مسکونی در خراسان جنوبی در دست اجرا است.

وی گفت: دولت سیزدهم نشان داد اگر برای حل مشکلات مردم اراده کنیم، شدنی است و دولت نیز با این نگاه و رویکرد برای حل مشکلات مردم از همه ظرفیت‌ها استفاده می‌کند.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما